Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 596 ggr
[peter54]
1

God morgon 23 oktober

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon Glad

Är jag verkligen först? Barnens pannkakor gräddade och uppätna, alla stuckit till sina respektive destinationer, jag kvar i rullstolen.

Här ska det bli soligt påstår de, vi får väl se hur det blir med den saken.

Ha en bra dagGlad

aggeelin
1

Godmorgon! Här ljusnar det ute ohc det ser lilte kallt ut. Gröten ska ätas   upp här.

Peter, har du för recept på morgonpannkakorna?

Ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

zabelle
2

Godmorgon Peter och alla som kommer in senare Skrattande

Verkar fortfarande som det är svårt att logga in här, jag har försökt några gånger.

Här är mörkt och lite duggregn så här på morgonen, men det kan ju rätta till sig uppåt dagen

Mina bonusbarnbarn har varit hemma från dagis för en rejäl förkylning och när de kom tillbaka i går morse möts de av en lapp i hallen:
_Denna veckan har vi springmask, huvudlöss och magsjuka.
_Hur kul är det att lämna barnen då????

Zabelle   

zabelle
1

Hej Agge Skrattande

Zabelle   

Toyan
1

God morgon Peter och alla andra!

Vilken fin bild, här är det klart och lite blåsigt, ser ut att bli en fin dag.

Ska jobba em idag,skönt att ta det lugnt på morgonen.

En fin dag önskar jag dig och alla som kikar in senareGlad

Maria
1

Godmorgon från mitt arbete i Mölndal.

Känns som en plats  Gud har glömt. Själva byggnaden och lokalerna är jättefina men den är placerad märkligt med tanke på att det är väldigt mycket mottagning av patienter hit. (framförallt äldre)

Det är svårt att hitta och kommunikationerna är sådär…

/Maria

chik
1

Peter o agge,Toya Zabelle o Bumblebo o ni alla.Heeeeej.

Zabelle.Huva mig hur står det till på de kommunala?? Finns la inte mycket mer de kan få.Burr'

Bumbleboo så du har hamnat i MölndalKyss..Ja du skall ju vara någonstans..

Ja ha de nu så bra där ute med vad ni nu är o Gör.

Själv så sitter jag o slurpar kaffe..Frukosten får vänta en stund..

Så tjing till er alla..

zabelle.Tycker med iFokus segar o bråkar..Fast jag kom in med en gång..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
1

#1 Jag går mest på känn, brukar ha i mer ägg än mjöl för att de ska bli lite "nyttigare". Om jag ska göra 12 pannkakor så att det räcker idag och imorgon till barnens frukost (3 var), så använder jag 4 ägg, 3 dl mjöl och 6 dl mellanmjölk, en nypa salt, jag gräddar i gjutjärnspanna med flytande margarin. Det är allt.

Sedan brukar jag avkräva barnen att de äter en morot före pannkakorna så att de får fibrer i magen som gör att de snabba kolhydraterna tas upp långsammare. Ludvig gillar morötter, så det är inget problem, men Lovisa måste jag truga, för hon är inte den som äter grönsaker självmant.

Ludvig äter sina med jordgubbssylt, men Lovisa äter sina pannkakor utan något på. Själv gillar jag inte pannkaka om det inte är tjock fläskpannkaka, frugan gör creps istället om hon ska äta pannkaka.

Detta är till en frukost för våra ungar Glad

aggeelin
1

Här är det soligt!! Sitter hemma och jobbar på förmiddagen. Igår på jobbet gjorde jag en massa bra saker men inte det jag planerat,ibland är det bra att jobba hemma. Glad

#3 Godmorgon Zabelle!

#7 Tack för recept på morgonpannkakor. Det där med moroten är säkert bra!

stina63
1

Godmorgon

Mullet ute men de känns skönt ändå, Ska jobba kväll så jag vet vad jag ska göra idag.

Fina goa pannkor peter, Receptet låter som mitt, Mycket ägg i smeten, Då blir dom goa och fluffiga

Ha en skön tisdag

Fridaaaa
1

God morgon!

Mår prima idag, skönt!
Snart kommer pojkvännen med nybakade frallor, blir så dom dagar han jobbar hihi passa på Flört Sedan ska det motioneras idag! Ska ut på långprommis med hunden i eftermiddag Tungan ute
Tog en kort igår eftersom jag inte mådde så bra men hon var glad ändå Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
1

Solen skiner!! Skrattande

JereMina
1

God förmiddag…goda pannkakor ser jag Peter och då längtar jag till på fredag då vi ska hämta äldsta barnbarnet Liam och då ska han och jag äta pannkakor. Farfar gillar inte pannkakor så jag äter sällan det då vi är ensamma gubben och jag.

Här är det molnigt och 4 grader…

Jag ramlade i ett trappsteg inne i natt så jag har så ont i vänstra sittbenet *urk*

Ha en bra tisdag Tungan ute

[MossQ]
1

Skuttar in och njuter av era fina bilder..å din Frida va ju jättegoo..hon e riktigt fin din *lillan* ja du åxå förståss:-)))

Pannkakorna ser mycket smarriga ut..Min dotter ville faktist ha pannkakor här en morgon så jag gjorde mina på rågmjöl..men vanliga e såklart gooare..fast jag äter inte pannkisar själv..

Fy sjutton så snuskigt d lät..löss mask å magsjuka..urk kan d bli mer avskyvärt..*uuäck*

Önskar er alla fina en vacker höstdagKyssvill åxå ha lite sol..den kanske kommer:-)

Fridaaaa
1

#13 Tack hihi GladKyss

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
1

Den här bilden gillar jag!

[MossQ]
1

Den är supervacker aggeKyss är d hortensia?

Hans K.
2

God kväll
Bland pannkakor, gröt, duggregn, o nybakta frallor och allt annat ni upplever en sån här härlig höstdag. Varit på seminarium med denna härlig utsikt över skärgården i Nynäshamn. "♪ ♪ ♫ Jag önskar eder alla en fröjdefull kväll ♫  ♪". Hälsn. /Hans

[MossQ]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Go kväller önskas härifrån fjollis träsket åxå :-)

Hans hoppas du hade trevligt,Nynäshamn är en väldigt vacker plats som jag å gubben min besökte nyligen..skulle kunna tänka mig att bo där..eller nääejj..vet inte..fint att åka till iaf..litta offSkrattande

Fin kväll önskar jag er alla..har träningsvärk i hela kroppen i dag..lite skönt för då har man gjort nytta..sonen min har gått ner nästan 11 kg nu på 78 dgr..Han har en blogg om d..kommer ej ihåg adressen dit..men han tränar 2 ggr om dagen och har fått rutor på magen *fniss* vad är d ??? inte på min iaf..har aldrig haft å kommer aldrig få *S* men han e ju stureplansgliidare..å jag e stolt mor.. men dansa ska jag göra nu i kväll till denna låt..see ya i morg *viink*

aggeelin
1

#16 Det är dahlior

FrökenFrisk
1

Trevlig kväll alt. God natt! Glad

═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════

[MossQ]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

agge ahaaa ok tack,dessa är verkligen vackra..:-)))

#20 Natti:-)

kastar in en gammal töntig goding..men den föll mig i smaken i kvällKyss

aggeelin
0

#21 Musiken som Hanson gör, den gillar min mamma! Mjuk skön  musik

Cristine
1

Vette sjutton vad som händer med mej då jag glömmer skriva i morgontrådarna, det är väl för att jag startar med teman! Sedan sitter jag och spanar genom fönstret efter en konstig stjärna som setts och får något annat på bild i stället.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0

Kul med lite musik så här på kvällskvisten

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Natti Fröken Frisk..:)

Moss.bra att du känner av den lilla kroppen..O sonen han skall bara träna påTyst

Hans*******************Hur gör man dessa små Noter???Vill ha…

CristineOskyldig God Kväll..ja du!!Vad är det för liten grej du har där utanför??

Nu skall jag gnälla lite..Luften gick ur den här kärringen för en stund seda.

När jag fick reda på att en gammal bekant drog sitt sista ande tag i kvällGråter

På Min sons födelse dag.Det tackar jag för, För då kommer jag ihåg.Mitt mine är ju som en tyfonpanna.Inte bra.

Blir bara så deppig av att alla runt om kring Dör..vad är det som händer..De som är döda lider ju inte.Men familjerna  mår ju så dåligt.ja f..n säger jag…

Slut gnällt..

Hans Noterna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Hans K.
1

"På begäran"
Kort datakurs

♫  ♪ ♪   ♪ ♫

Markera en eller flera av noterna här ovanför. Håll ner Ctrl-tangenten och tryck på bokstaven C (kopiera). Gå sen till det inlägget du tänkt skriva och håll ner Ctrl-tangenten igen och tryck på bokstaven V (klista in).
Och så kan du hålla på så med en eller flera noter. Jag har hämtat de från symbolbiblioteket i Word (infoga symbol) Samma sak där om du vill hämta andra symboler, markera, Ctrl-C och flytta dig sen till iFokus Ifokus och Ctrl-V. :-) Slut på morgondatakursen;-) Ha en bra dag alla.
Hälsn. /Hans

chik
0

♫  ♪ ♪   ♪ ♫..Hallo!!!!!Ser ni om jag fick till det?????

Tusen tack Hans…Kyss

zabelle
1

#27 Snyggt jobbat Chik! Skrattande

Zabelle   

Maria
1

♫  ♪ ♪   ♪ ♫Skrattande

/Maria

[MossQ]
1

Chik Gråter Lider med dig..varm tröstkram..å jag håller med..va i helsike sker..tycker alla blir sjuka..

chik
0

♫..♫

♫.'.♫

Tackar♫

MossqGråter Tack.Ja för mig blev detta jobbig..

[MossQ]
0

Gråter

fotokrafs
0

Missade visst att skriva här igår.. Så fina bilder, pannkakor och musikSkrattande

Var en riktigt vacker dag igår, Glad
lite synd bara att det inte var helg så att jag
och älskling (eller annan mysig person) kunde dra ut på utflykt.