Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 762 ggr
Cristine
1

Ensidig kost..

är farlig för kroppen, men studenterna har ju inget val. Det blir mycket spagetti och liknande för dem.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

jagga-ewe
0

Ja, det var hemskt att va student! Vi fick en styckad halv gris av morsan, det blev bara stekta kotletter med makaroner. Gu' va jag längtade efter falukorv på den tiden…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Maria
0

Det beror nog på vilket matintresse de har.

Bra mat behöver inte vara dyr och jag upplever att min son alltid har ätit bra när han studerat och även hans kompisar.

Vi har studenter på jobbet också och de har oftast med sig matlådor och jag är imponerad av deras mat.

/Maria

Fridaaaa
1

Jag är student men inte mycket pasta här hehe
Men har tur, får en hel del kött av min morfar :D Jag äter samma kost som när jag inte var student, då jag är ganska kräsen av mig :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

chik
1

Det kanske bara är en myt, att studenter äter dåligt??

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Jag tänker mera på de på min tid,

sedan minns jag studenterna i spanien som gick ut med plakat där det stod:

Vi är less på nudlar löksoppa och stekta ägg med Potatis!

Namiko
1

Studenter har visst ett val, vissa väljer att leva på pasta och köttbullar istället för att laga riktig mat och andra lär sig att laga billig, varierad och nyttig mat som passar deras budget. Jag lever inte på mer pengar nu än när jag var student och äter ändå både nyttigt och varierat.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Fridaaaa
0

Sedan beror det på vad en student prioriterar och hur dyr hyra man har osv

penke
1

jag ärter ju BARA frukt o grönt som vegetarian… :- P

studentmaten o billigt,
det är ju oftast billigare att ..Laga maten själv
t.o.m nudelsoppor  blir billigare,bättre o godare om du gör den själv,
istället för de där "färdiga 3 minuters med påse" 

jag tror dessutom att tiden,bara är en slö undanflykt
studierna blir bättre med en stunds kreativ matlagning :- )

.  penke

Afturelding
0

Vi är studenter både jag och min sambo, och vi har aldrig haft problem med att ha råd med mat… Vi är måhända båda vegetarianer, men det blir mycker quorn och dylikt, och det är inte billigt, snarare dyrare än kött.

Jag tror att problemet ligger i att så många studenter festar, och då får man faktiskt skylla sig själv om man får äta nudlar en vecka. Vi får in runt 9000 i månaden, och har en hyra på 4000. Vi snålar inte, och kan ändå sätta undan 1000-1500 varje månad till sparande. Ingen av oss dricker någonsin, eftersom att vi anser att inget gott kommer ur det. Ingen av oss har ens smakat alkohol på fyra år. Så skulle bara våra grannar här på campus sluta festa så skulle de kunna äta precis vad de ville, utom kanske oxfilé och hummer, med rysk kaviar.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Cristine
0

9000 låter ju bra, jag får nog byta texten däruppe och skriva pensionärer istället. Själv får jag lite över 5000.

Maria
0

9000 är inte så mycket om det är två personer.

/Maria

Fridaaaa
0

Tar jag fullt lån plus studiebidrag är jag inte uppe i 9000 kr. Runt 8700-8800 kr MAX per/månad, och jag har fullt