Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 744 ggr
Cristine
1

God morgon 6 oktober

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*Bara jag söm är vaken?

Ja har varit vaken ett bra tag, till och med hunnit baka.

Idag stormar det, det hörs som taket tänker lyfta.

Ha en skön lördag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Godmorgon! Här ligger jag i sängen och mornar mig. Trött efter intensiv vecka på jobbet. Dags att gå upp och fixa frukost. Sen blir det lite jobb och så ska jag försöka hinna med att göraingenting en stund. Önskar ett en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron!

Redan lördag. Ska till hem till mina föräldrar ikväll. Jag & mamma ska ner till Skåne imorgon, tidigt på morgonen. Ska nämligen till Frank´s zoo marknaden i Brunnslöv (dom säljer höns mm) :D Det har blivit en "tradition" :P Det är 2 gånger/år :)

Denna sötnos följer med mig hem imorgon!
Det ena marsvinet flyttade förra veckan pga osämja med burkompisen så nu kommer denna killen hem hit istället :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Sådär, nu har vi kommit till frukostbordet och den härliga lördagsfrukosten! Solen skiner. Jag ska jobba en stund och sen blir det lunch på stan.

#2 Fint marsivn!

stina63
0

Godmorgon LK

Tittar in en snabb stund. Jag ska jobba i kväll ska snart iväg,

Ha en skön mysig  lördagKyss

[peter54]
0

God förmiddag Glad

Här är soligt idag, men kallt, 8 grader nu, men det var bara 3 i morse. Jag ska försöka jobba lite ute, men jag kan inte gå så mycket för det eländiga skavsåret på vänsterbenet, så jag får se hur mycket jag vågar gå och stå.

aggeelin
0

#5 Tråkigt med skavsår! Obestämd

[peter54]
0

#6 Ja tråkigt och riskfyllt. Det har sett likadant ut i en månad nu.

Cristine
0

#7 Kan du inte tejpa fast en gummiring runt såret så inget  kommer emot det?

aggeelin
0

#7 Nej! Så tråkigt! Jag gissar att det görs försök att komma tillrätta med problemet?

Maria
0

#7 Hoppas också att såret läker.

Har fyndat ett par gröna jeans, en scarves och en bok på Loppis.Glad

/Maria

[peter54]
0

#8 Vad som är gängse tillvägagångssätt för vem som helst annars, fungerar inte på mig för att min hud inte går att jämföra med någon annan människas hud.

Det finns nog ingen mer i hela världen som har genomlevt 44 år med diabetes + 22 år i dilays. Det har lett till att min hud är extremt inflexibel och allt i kontaktväg som kanske känns som en liten bump eller stöt på vem som helst, blir ett sår på mig.

Därför skinnflåddes halva pekfingret och pekfingerknogen på mig i söndags när jag var på skjutbanan. En annan person hade inte ens märkt av det som ledde till detta på mig.

Om man skulle avlasta som du menar Cristine, så skulle jag få ett nytt sår under avlastningen genom trycket som uppstår av ringen.

Går jag emot en liiiiiten kvist med handen så blir det sår. Kommer jag emot undersidan av en hylla med handryggen så blir det en stor blodblåsa. Blodblåsorna uppkommer för att mina kapillärer i huden också är stela och brister för ingenting.

#9 Jag har ju en doktor hemma. Hon vet vad som brukar sättas in och hon vet samtidigt vad som fungerar och inte fungerar på mig. Går jag till hud på sjukhuset med detta, så kommer de att sätta in rutinmässiga åtgärder, men jag vet att det blir det bara mycket värre av.

Handskar skyddar hyfsat bra, ibland får jag sår trots handskar, men samtidigt funkar det inte att alltid ha handskar på sig. I köket kan jag ju inte ha handskar på och ofta skadar jag mig där.

Maria
0

Fy attan Peter. Jag antar att det är sådant här man måste lära sig att leva med men du är otrolig som klarar upp det och har ett liv med en massa intressant innehåll förutom din familjFlört

/Maria

[peter54]
0

#12 Ja, man blir ju skitnödig även när man sitter på bussen FlörtSkrattande

Maria
0

#13 HahaSkrattande

/Maria

Cristine
0

Jag har samma problem som du med huden men det är bara i benen, den går sönder av minsta lilla och spricker när jag har mycket vatten, det känns som nerverna ligger utanpå. Läkarna vill linda om men jag gör det inte. Gör nu ett försök med tunn strumpa som jag inte tar av utan duschar med den på , därför står jag ut med ringen                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          som                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    gör att såret äntligen håller på att krympa ihop.

[peter54]
0

Cristine, jag förstår, men det blir inget tryck på ringen av strumpan, men med protesen på blir det ett väldigt tryck.

Cristine
0

#16 Jo jag förstår det Peter det sitter ju väldigt tajt jag tänkte mer på när du inte hade dem på, i sängen t.ex.

Maria
0

Fast i sängen t.ex blr det väl inget tryck alls? Då kan nog en ring göra mer skada än nytta för den "klistras" väl på?

/Maria

[peter54]
0

#17 - #18 Ja i slafen behöver jag bara ett plåster på, där gör en avlastning ingen nytta.

Glad

Cristine
0

Jag sover med benen ihop och såret har höga kanter som är ömma. Infektionen har inte gett med sig helt.

[peter54]
0

#20 Jaha, men jag har såret på fibulahuvudet, alltså på nedre delen av vänster knäs utsida, så det kommer inte i kontakt med något även om jag kunde ha benen ihop (vilket är mer eller mindre omöjligt när fötternas uch underbenens vikt är borta).

Glad

Cristine
0

Jag håller tummar och tår för att det läker snabbt.Glad