Hur ser dina solglasögon ut?
Följer du modet?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nä det gör jag inte, Jag har glasögon som färgar sig mörkt när solen skiner ute
I år har jag haft solglasögon som har följt modet så att säga, men jag köpte dem inte för att de är inne, utan för att jag tycker de är snygga!
/Christina
Hur ska de se ut i år..små, stora,runda, fyrkantiga ??
Har inga solglasögon.
/Maria
jag kör med mina bruna Ray-ban wayfairer..snygga klassiska och klär mig :-)
Sen köpte min man ett par som jag provade som var såå snygga..ett par sköldpaddsfärgade..mörka Donna Karen..älskar bägge faktist:-))
Men modet följer jag inte
Jag har inte heller några solglasögon, men nu efter testet på Plus där de visade att det inte finns några skillnader mellan dyra och billiga, vet jag att jag kan köpa på macken om jag behöver ett par.

Jag läste någonstans att man faktiskt behöver solljuset som kommer via ögonen. Inte titta direkt i stark sol givetvis men att våra ögon faktiskt är gjorda för att klara av solsken.
Man kan skydda sig med en hatt, eller keps i stället eller försöka vara i skugga.
/Maria
Har aldrig använt!
#7 Jag använder solglasögon för att inte bli snöblind på vintern och ibland när det är starka solreflexter på vattenytan när jag fiskar, men inte annars.
Har mina då jag kör bil ..
snygg bild wand#9
E solglasögondyrkare..tycker d e litta sexigt faktist :-)))
#10 Det var precis sådana situationer man menade i artikeln (som jag inte kan hitta) som man ska använda solglasögon men i andra "vanliga" tillfällen räcker det med skärm eller skugga.
/Maria
#11 Jag kan normalt sett inte köra bil med solglasögon på, de är trots allt ett filter som tar bort en del av synintrycken, framför allt färgskiftningar, och för mig som bara har ett fungerande öga, tar de bort för mycket så att jag riskerar att missa saker.
En gång för nära 30 år sedan cyklade jag över en liten pojke som satt mitt på cykelvägen och lekte i det starka solskenet. Genom solglasögonen såg jag ingen färgskillnad mellan pojken och cykelvägens yta. Jag följde pojken hem och berättade vad som hänt för hans mamma. Som tur var blev han inte skadad annat än ett litet skrubbsår på smalbenet, men han var förstås chockad.
Jag har förstått att många bär solglasögon av helt andra skäl än att dämpa ljusflödet till näthinnan. Ibland ser man folk som har solbrillor på fast det är mulet eller rentav mörkt ute. Sånt brukar jag fnysa åt.

#13 Uuh fyy så hemskt..ja d är en mardröm att köra över någon..tur d gick bra trots allt *L*
Jag ser ärligt inte ett skit om jag kör mot solen utan solglasögon..mina ögon tom rinner då d är starkt solljus..vi e så olika…och jag orkar inte ens störa mig på alla 08 åttor här hemma som går med solglajjer på i butik..deras val..i don`t care
Glömde skriva att ibland åker solglajjerna på ovanför dom vanliga..haha d kallar jag sääxigt *fniss* men ser gör jag :-)))
Nej följer aldrig modet så :)
Har ett par jag köpte på City Gross som man kan ha över sina vanliga glasögon :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#13 Tur att det gick bra för både pojken och dej.
/Maria