Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 745 ggr
ettlitetalias
0

Dags att stifta nya bekantskaper...

… men vart går man?

Ja, vart har ni hittat era nya vänner? Jag skulle nog må bra av att hitta några nya bekantskaper, men funderar på vart man egentligen hittar dem. Genom jobbet finns ingen vettig som jag skulle vilja umgås med privat, och inte har jag råd att gå på kurs heller. Och ingen hund som kan fungera som isbrytare Flört

[peter54]
0

Oj, vilken fråga. Jag tror lika lite på att aktivt söka vänner som att aktivt söka en partner. Det brukar inte fungera. Vänner får man genom sina verksamheter och aktiviteter. Du får helt enkelt skaffa dig en ny aktivitet för att träffa nya vänner.

Glad

[MossQ]
1

#0 jag har faktist hittat några fina vänner via nätet..så ge inte upp å lycka till:)

[Sisa]
0

Säger som MossQ..Du har många fina vänner här, fast det är inte på riktigt förstås.

Då håller jag med Peter..nya aktiviteter brukar ge nya vänner.  Vad arbetar Du med..kanske arbetskompisar ?  Obestämd

flisan708
2

Jag håller med Peter, aktiviteter är bra!!!

Att hitta nya vänner aktivt är svårt, tycker många gånger det är slumpen som kan avgöra vem som blir ens vän. Det kan bli den du minst anar. Kanske kan du titta omkring dig, är det någon du känner lite extra för, fråga den personen om ni ska ta en fika. Kanske blir det första steget till en ny vänskap.

Om jag ser till mig själv så kan jag säga att de vänner jag har är från grundskolan. Det är skönt för vi har funnits i varandras liv länge och vi sysslar med helt olika yrken så det blir inte så mycket jobbtugg. Vilket är skönt!!!! Min närmsta vän har jag känt sen jag var 7 år och vi lärde känna varandra första dagen på lekis och blev bästisar direkt. Det är 31 års vänskap nu.

[MossQ]
2

Så klart att  aktiviteter är bra,men jag menade mest med att man till slut kanske vill träffa sin internetvän irlKyssDå har man från grunden lärt känna en person på ett helt annat sätt *L*