Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 445 ggr
Hans K.
2

Skriva en bok

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej
Jag har fått för mig att skriva en bok.
För mig som mest har skrivit listor i hela mitt liv så blir det en riktig utmaning att skriva långa meningar och i berättarform.
Jag är bättre på struktur och är mer introvert än extrovert, så att uttrycka mig, beskriva bla miljöer och känslor blir också lite knivigt.
Nu har jag anmält mig till en författarkurs i höst och det ska bli riktigt roligt. Hittade en bra hemsida på Internet i ämnet
Jag har fram till idag kommit runt tio kapitel, eller motsvarande 15% av det som är brukligt för en roman. Noveller är lite kortare.
Jag har funderat lite på varför jag gör det, och har inte svaret på det ännu. Det finns nog flera svar på den frågan.
Kul att höra om det finns fler där ute som har tänkt samma tanke och kanske till och med börjat lite. Självbiografier är ju väldigt populära.
Alltid kul att bolla lite i ämnet och min strategi är att om jag säger det till många så har jag lite press på mig att avsluta mitt projekt. Hälsn. /Hans

stina63
1

Så roligt Hans, Jag har själv skrivet en roman eller vad man nu ska kalla de, men har inte lagt ut de eller fått den inbunden,

Bra sida och den ska jag sätta på favoriternaGlad

chik
0

putar..tar detta i morgon..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Inte kan det vara det enklaste..att skriva en bok.  Om man känner som Du Hans, ska man naturligtvis göra detta..jag är säker på att resultatet blir jättebra.

Gillar också att skriva..men en hel bok vet jag inte om jag skulle klara. Ord kan man använda på många sätt och visst är det en fin känsla, då man får till något riktigt bra.

Lycka till med kursen och med Din bok..ser fram emot resultatet!   Glad