Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: minnen
Läst 879 ggr
Cristine
0

Kommer du ihåg...

dina klasskamrater från  klass 1-6?

Jag gör det inte!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Jo då.

Har dessutom fått kontakt med flera stycken via nätet, främst Facebook.

Vi hade tur som var en ganska samlad trupp där många hängde med ända till 9:an.

/Maria

Suskiv
0

Ja, de absolut flesta kommer jag ihåg.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

chik
0

ja-Nä. I från ca 3klass o uppåt kommer jag ihåg…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Kanske inte åk 1..sen bytte jag skola och minns både kamrater och lärare.  Hade en klassfest för ett tag sedan, kul att träffa nästan alla igen.

Vissa har jag fortfarande kontakt med!   Glad

Fridaaaa
0

Yes kommer ihåg allesammans :) Var bara 12 st sammanlagt i klassen :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Kommer ihåg dem alla fast det inte var en klass som var fantastisk att minnas

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

Ja en del kommer jag ihåg, Men jag gick enbart i 1- halva 3 sen flyttade vi. Där jag hamnade gick jag bara i 1 halvt år. För skolan placerade mej på fel skola,

[peter54]
0

Jag gick i ett dussin olika klasser under grundskoletiden, så jag kommer bara ihåg några här och där. Någon kontakt har jag inte haft med någon klasskamrat efter skolan och att hitta dem på Facebook kräver att man vet vad de heter, särskilt tjejer som har gift sig och bytt namn är svåra att hålla kontakt med och jag minns inte många killars efternamn heller.

Det där med facebookkontakter från förr och fjärran är inte så enkelt som många får det att låta. Inte alla använder sina namn. Här till exempel, är det inte någon utöver Cristine som jag vet hela namnet på och hur gör man då för att hitta folk på fejjan?

Namiko
0

Jag kommer ihåg en hel del men har säkert glömt flera. Efter gymnasiet, universitetet och alla mängder av människor jag träffat sen dess så är det svårt att hålla reda på alla. Att jag dessutom är urusel på både namn och ansikten hjälper knappast.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

flisan708
0

Jag kommer ihåg flera och några av dem är goda vänner sedan dess.

[MossQ]
0

Jo jag minns dem alla :)

Maria
0

På facebook har jag hittat klasskamrater efter hand så att säga. Någon jag blivit vän med har varit vän med två andra från klassen och de i sin tur någon annan och så vidare så nu är vi en hel gäng.

Dessutom har vi haft två klassträffar efter vi skildes åt men nu är det många år sedan sist.

Kanske dags igen.

/Maria

JereMina
0

Att ni kommer ihåg är roligt att läsa men jag tillhör inte den skaran men lärarinnan glömmer jag aldrig för hon var underbart snäll Flört

[Sisa]
0

Som Susanne minns jag tydligt mina lärare..särskilt dom stränga. 

Hade Ni stränga lärare i skolan ?    Glad

[MossQ]
1

Ja om man jämför med dagens mesar så tycker jag det :)

pius314
0

jag minns alla, men vi gick i stort sett samlade klass 1-9

vår lekisfröken var sträng

lågstadiet "kudd-hörna"-snäll

mellanstadiet entusiasmerande men lite oberäknelig

högstadiet och gymnasiet, ja där hade vi ju fler lärare, minns dem med

däremot finns det luckor i mina högskole-lärare, men några av dem hade jag bara 10 veckor…

:-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Toyan
0

Jodå..jag minns dom alla, några var bra , men jag har aldrig känt att jag vill träffa dom igen.

signemo
0

Jo, jag kommer ihåg.  15 st var vi Lustigt Du frågade nu.

För två dgr sen när jag kollade mina mail, var där ett från Stayfriends. En  gammal klasskamrat hade hittat mig. Jag Hittade honom sen på FB. Ännu mer lustigt är det han skall komma till landet ( bor i Brasilien med sin familj) i slutet på augusti.

Skall kolla om jag kan få ut en klasslista med pnr. sså kanske man kunde träffas o kanske grilla.

Trivdes inte så bra  i skolan, så har inte haft något behov av att träffa någon. Men nu när jag är över 50, har jag kommit på att alla blivet äldre o mognare och att det kanske skulle vara kul att träffas

Var rädda om varandra