Godmorgon 14 augusti
Godmorgon alla.
Jag har nyss tro det eller ej
sjungit för min man som fyller år. Det får han stå ut men varken han vill eller inte.
/Maria
Godmorgon Humlan och alla andra!
Dagens första kopp kaffe upphälld och jag funderar på vad jag ska hitta på idag.
Ska jag ut och jogga eller sitta kvar vid datorn???
De måste ha använt något konstigt material i mina jobbkläder, de har hängt i garderoben och KRYMPT… så det lutar åt att "springskorna" åker på.
Zabelle

God morgon!
Tror nog din man uppskattade sången Humlan
#1 Men oj zabelle..dina kläder också

Nu är det dags att jag gör mig klar för en ny jobbdag.
Ha det gott allihopa!
Goood Daaagens Bumbleboo Zabelle o Toyan o sen ni alla..En fin Dag där ute i eter,..
Bumbleboo har du galt för lilla maken
Ja då vaknade han garanterat
Men man får stå ut med mycket när man fyller år
Skoja..Fint gjort..För Lilla maken..
Zabelle!!!! Vet du?? Du har fått fukt i garderoben..Då krymper kläderna något väldigt…Sicken otur du har..
Toyan..Heeeeeeeeej.
Ja kalt här 10+ ute inte varmt burr..
Ha de gött alla….

Lena.P är jag i verkliga livet.
Stackarn… gå och titta om han överlevde, gjorde han det kan du gratulera härifrån!
Det tar ett tag innan de börjar med med min skog, de håller på med grannenns nu och han har rätt så mycket
Önskar er alla en solig och varm dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Men godmorgon! Nu är det andra gången som jag försöker skriva här! Mulet idag och lite kallt. Hoppas solen tittar fram snart. Jag sitter hemma och "smyger" igång med jobbet. Svarar på mail och läser material. Imorgon ska jag åka till jobbet på riktigt. Skönt att starta mjukt den första veckan efter den sköna ledigheten.
Ha en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#0 Grattis till din man :)
Skulle njutit av ledig dag idag, men får hoppa in och jobba ikväll, dock tar någon min torsdag istället så :) Skönt! :D hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Godmiddag vänner
Grattis till din man humlan
Idag skiner solen igen, Underbart och jag får se vad jag ska göra idag, Igår höll jag på med trädgården Idag blir det nog lata mig..
Men ska hem till lägenheten gå¨ut med min vänninas hund Wilma. Mattte jobbar kväll
Köpa torrfoder till pågarna ska jag göra. Tror jag ska frosta av frysen hemma,, Där var rätt mycket is inne,
Ha en skön Tisdag vänner
# 8 Vilken fin bild! 
Tack En skånsk mölla jag fotade i våras när jag var på väg till mina föräldrar, Fotade från bilen,
God kväll!!!
Äntligen är de fyra nätterna avklarade och jag har ett par dagar ledigt att njuta av.
Varit på massage idag men kom en hel timme för tidigt, hade skrivit fel i kalendern. Härligt med massage då jag har flera ömma punkter, men det känns lite bättre än förra gången för då var jag än hårdare på vissa punkter.
Nu blir det lite tv- soffa och ljus. Känns som en enkel och skön plan för kvällen!!!
God kväll i alla stugor runt om i vårt avlånga land!
Jobbigt att börja jobba igen efter fyra veckors semester. Jag vill ha mera semester!!…Mera!!!
Kanske jag besöker Stockholms kulturfestival nån av de kommande dagarna, den börjar idag och håller på en vecka tror jag.
Nu blir det allsång på TV ! Hälsn. /Hans
#12 Ja, jag vill också ha mera semester!! Inte vara slut nu, det är skönt väder ute!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Smiter in och vinkar till er alla:)) Ha en forts fin kväll………. …….Gooone;)
Jag förstår er, Själv så börjar jag jobba på måndag. Så jag kommer njuta varje sekund denna sista vecka som jag har semster.
Utan att skämmas så har jag nog ganska så bra med att vara förtidspensionerad:))
God afton 
Jag har visst glömt den här tråden idag. Jag har varit förtidspensionerad i 23 år och det har väl i sig inte varit något problem, men orsakerna till förtidspensioneringen skulle jag byta bort mot en fullt frisk lekamen direkt även om konsekvensen var ett 8 till 5-jobb av lägre kvalifikationsnivå.
Kolla vad himlen i väster är läcker ikväll, bilden tagen 21.10.
#17 otroligt vackert :)
#17 Jag är förmodligen på väg att få halvtids förtidspension eller vad det nu kallas och jag har sakta börjat ta in detta men det känns fortfarande som ett nederlag och jag har inte riktigt accepterat det fullt ut.
Nu gör man visserligen omprövningar och möjligheten att komma tillbaka finns ju.
/Maria
# 19 Livet kan vara så mycket annat än jobb. Trivs man med sitt arbete, kan det kanske vara svårt att gå ner på deltid. Med Du kanske orkar med både jobb och fritid på ett lättare sätt.
För visst är det arbetssamt att jobba fullt ut och hinna med allt annat också, speciellt om man inte är fullt frisk. Jag jobbar halvtid och trivs med mitt jobb, men trivs med att vara ledig också! 
Jag har inga problem med att jobba heltid egentligen.
Vi är två personer hemma och hjälps åt med allt och vi trivs båda med våra arbeten.
Hade jag varit ensamstående och jobbat halvtid så hade jag förmodligen fått svårt att få ekonomin att gå ihop men är vi två så hade det gått.
/Maria