Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 2633 ggr
stina63
1

Täcke på natten

Kankse inte ska prata om de nu när det är sommar. Men Jag är den som älskar tunga tjocka täcken. Oavsätt om det är sommar eller vinter.
Dom ska ligga som ett blytäcke över en. Då är det skönt tycket jag,

Tur att man bor i stugan nu för här är lite kyligare under natten. Inte kallt utan lite kyligt. Då är det skönt med mitt tjockka täcke. Oavätt om det är varm inne så har jag tjockt täcke. Blir jag för varm så sticker jag ut  fötterna en stund svalkar av lite. Tungan ute

Vad har ni för täcke på natten under sommaren?

Cristine
0

Ett tunt täcke men det stör och ligger som en korv på sidan om mej.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Jag är precis tvärt om. Skrattande

starhawk
0

Tidigare körde jag en skala, täcke på vintern, filt vår och höst och bara lakan på sommaren. Men jag gillade aldrig bara lakan varianten, vill liksom ha lite tyngd i alla fall, så nu kör jag med en tunn filt året om, och eftersom sovrummet i nya lägenheten är bara just sovrum så är det inget problem med temperaturen, det är det svalaste rummet i hela lägenheten, utom på sommaren förståss då får man sova med öppet fönster på natten för att få ner tempen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bara lakan, öppet fönster och fläkten på för fullt! Jag står inte ut annars..Tungan ute

ettlitetalias
0

Jag älskar också tunga täcken, men samtidigt så står jag inte ut med värme när jag ska sova! På vintern funkar det ok, då kan jag bara ha fönstret öppet så funkar det med täcke. På sommaren så får jag lov att sova med bara lakan för att inte bli galen på värmen.

Fridaaaa
0

Jag brukar annars med ha tjocktäcke men nu är det för varmt så nu har jag tunnt täcke ^^, men vissa somrar har jag sovit med tjocka täcken, pojkvännen tycker jag är galen haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wand
0

Jag måste ha täcke på mig oavsett om det är varmt eller kallt i mitt rum. Är det varmt så har jag täcker över fötterna och sedan korvar ihop det så jag håller om det, sedan brukar jag oftast börja frysa och då lägger jag täcker på mig. Superskönt! Tjocka duntäcken är underbara.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[peter54]
0

Vi har supertunna sommartäcken och jag har det bara över benen, annars blir det för varmt.

På vintern har vi duntäcken och då drar jag täcket över mig helt och hållet så att bara näsan sticker fram.

Glad

ANNIA
0

Jag har ullfilt både sommar och vinter. Har även ullmadrass så det håller ju bara kroppsvärmen. Visst kan det ibland bli för varmt men det är ju då för att kroppstemperaturen gått upp lite så då bara att kasta av sig en stund så det får "vädra" bort den extra värmen.

[LucyInTheSky]
0

Bara lakan och balkongdörren öppen dygnet runt.. Jag dör och vissnar i värmen.. =/ Urk..

Maria
0

Jag har duntäcket både sommar och vinter. Sparkar av mig istället när det blir för varmt eller så har jag fläkten på.

/Maria

penke
0

..jag har "samma" duntäcke åretom!
 (några är alltid nytvättade)

gillar oxå tyngden o tjockleken..
fast,"tropiska nätter" ligger de bara över benen :- )

penke

stina63
0

Härlgit att höra hur ni har de när ni sover. Skönt jag trodde jag var ensam med tunga tjocka täckenSkrattande. Jag sticker ut foton om jag blir lite för varm sen sticker jag in foten igen.

Hemma i lägenheten har jag balkongdörren öppen året runt, Har inglasat balkong. Men dörren är öppen för mina pågar( Hugo och Anton mina katter) Dom är där ute det händer att dom sover där ute på vintern med. Dörren är öppen.

Jag kommer ihåg  när jag var barn, Då kom mamma och pappa gav oss nya täcken. Tunna täcken. Men jösses säger jag bara. Så fort jag rörde mig i sängen så flög täcket som en ballong, Sen tog jag mitt gamla slitna tunga täcken igen, Skrattande

aggeelin
0

Jag har oftast bara ett tomt påslakan. Jag vill ha något om mig om det är varmt så jag lindar in mig i påslakanet. Tilläggas bör då att jag aldrig ägt en pyjamas i vuxen ålder än mindre ett nattlinne… varför ska man klä på sig när det är sovdags?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

chik
0

Mitt täcke är den stora modellen.2+2m.

Gör som du Stina, Har fötterna på utsidan..För jag är inrullad som en kåldolme..

Lena.P är jag i verkliga livet.

starhawk
0

På sommaren har jag vädringsfönstret öppet hela natten, på dagen är det ingen vits för då är det varmare utanför, är det extra varmt i sovrummet så rullar jag in ACn ett tag, hittill i år har jag bara använt den en gång och då i avfuktningsläge, den står normalt i arbetsrummet. För att få lagom temperatur hemma låter jag ACn i vardagsrummet gå på dagarna, den har inte samma kapacitet som dom andra två men den gör sig av med vattnet själv så man kan låta den stå på när man går till jobbet

Har alltid pyjamas på mig i sängen, då blir inte lakanen lika skitiga, vi har faktiskt diverse utsöndringar under natten och har man inte pyjamas/nattlinne så hamnar dom på lakanen

Emaljoh4
0

Är likadan!!!!

ÄLSKAR blytunga tecken, och skulle gärna ta emot tips vart det finns att få tag på det.

Har jag sovit med ett tungt täcke ett tag, mår jag psykiskt dåligt om jag byter till ett lätt täcke.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

stina63
0

Härligt att höra om hur ni andra har de.

aggeelin
0

#16 jo kanske det - men då är det bara att byta lakanen!

Jag läste någonstans att det är lättare att somna utan pyjamas, med kläder på  tycker hjärnan att det är dag för den har lärt in så - vet inte om det stämmer generellt men känner mig konstig med kläder på när jag ska sova, som "fångad"

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mandi_
1

älskar tunga täcken! fast på sommaren så ligger täcket i en ''klump'' brevid mig.  Till er som gillar tunga täcken: någon som har testat bolltäcken? de är jättesköna och tunga + att man får ''massage'' näär man rör på sig ;)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

starhawk
0

#19: Det är lättare att byta pyjamas!

Den där undersökningen låter suspekt, skulle inte lakanen också kännas som kläder då?

stina63
0

Eftersom jag är frusen av mig så har jag flanell byxor och tröja på mig. Det är så skönt. Skönt att man kan välja om man vill ha täcke tunna eller tjocka.. Men jag har haft lakan också på mig när det har varit väligt varmt. Men de har känts som ingenting på sigSkrattande

*20 Mandi jag har läst om just bolltäcken. Dom ska vara bra väldig bra, Har för mig att dom rekomeneras för äldre som är lite oroliga av sig på nättena. Men jag har inte testat dom. kanske skulle göra de

Farwuq
0

En filt brukar räcka för mig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

flisan708
0

Jag använder ett tunt täcke under sommaren och duntäcke på vintern.

[peter54]
0

Intressanta aspekter det där med lakan, pyjamas osv. Jag har inga problem med att sova med kläder på, men förstås speciella sovkläder. Det känns mycket obehagligt att vakna med jeans och skjorta på sig.

Jag tycker också att det är ofräscht att sova utan nattkläder på lakanen eftersom lakanen blir fuktiga och obehagliga att ligga på om man själv är mycket varm.

Jag använder en gammal t-tröja med "Gardellhalslinning" när jag sover. Då märks det inte att jag blir varm, för t-tröjan absorberar det utan att bli så fuktig, mycket bättre än vad lakanane gör.

Det är också lindrigare att byta t-tröjan varje kväll, än att bädda nytt varenda dag.

Bybo
0

Både ock :)) Men, har svårt för sovsäckar!

Just nu har jag ibland bara ett lakan, eller en tunn flis :))

Bybo
0

Bybo
0

Bybo
0

Oj!!!!!! Sorry!!!

AnnL
0

Tunt täcke, öppet fönster och golvfläkten på annars är det omöjligt att sova eftersom jag har solen på fönstret hela förmiddagen.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Karmatarerskanise
0

Jag har ett vanligt mellantjockt täcke som jag använder året om. Blir det för varmt åker det av under natten. Fönstret öppet och när det är som värst en fläkt.

fotokrafs
0

Det varierar. Oftast kör vi ganska tunt täcke eller bara lakan.
Men tjocka täcken är mysigt Glad

starhawk
0

Redan när jag fick filten av morsan för jag klagade att bara lakanet är för lätt så hon att den var helt tunnsliten, men den håller än och ingen tendens att verka gå hål någonstans, tålig filt

JereMina
0

Hihi..härligt att se Stina att det finns fler som är som jag som vill ha blytäcke sommar som vinter Tungan ute

stina63
1

Hehe du med susanne, Kommer ihåg mammas och pappas tunga blytäcke dom fick i bröllopspresent, den älskade jag ville ha när jag var barn. Tycker det är så skönt med tunga täckenSkrattande

Namiko
0

Jag har stora problem med tjocka täcken numera, förut hade jag det på vintern. Nu har jag mitt gamla slitna "sommartäcke" året om. Måste ha täcke på benen oavsett hur varmt det är för att inte få ledvärk så när det är varmt så är det rätt plågsamt ändå, för jag klarar inte värme särskilt bra och att ens sticka ut fötterna är inte att tänka på. På vintern har jag antingen en vetevärmare, en tjock filt eller en sängkamrat om det blir för kallt med bara täcket.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

citytjejen
0

Och jag är en sån där varm sort Glad

Under vinterhalvåret har jag tjockt duntäcke och på sommarhalvåret har jag en tunnare täcke. Dock tycker att det är skönast att sova om jag har nåt form av täcke på mig, utan känns lite skumt!

/Christina

Maria
0

Läste här i tråden om bolltäcken. De används emellanåt  till oroliga dementa som blir lugnade av att ha lite mer tyngd på sig.

Många äldreboenden har bolltäcken tillhands.

/Maria

StellaK
0

Älskar tunga täcken, så det brukar bli ullfiltar och annat tungt när klimatet tillåter.

Hej från Stella!

Glad

JereMina
0

Humlan..då ska jag skaffa ett bolltäcke Skrattande var kan man köpa dem?

AnnL
0

Nu har jag flyttat ut i uterummet o sover där om nätterna. Sååå skönt.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

JereMina
0

Häftigt AnnL Glad

Maria
0

#40 Här kommer en länk.

De är dyra som tusan men har man besvär kan man få låna genom kommunen.

/Maria

stina63
0

Ja bolltäcket har jag hört talas om också, Men vi har inte den hos oss där jag jobbar, Skulle behöva de tycker jag. Synd att de är så dyrt

starhawk
0

Bolltäcket lät intressant men priset avskräcker!