Hår under armarna
Ska man ha det om man är kvinna eller ska det bort!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag älskar att gå i linne den varma årstiden och då rakar jag mig under armarna.
Vintertid däremot så skiter jag i det
men då svettas jag inte så mycket heller.
/Maria
Jag tar bort det. Året runt.
Zabelle
de är upp till en själv om man vill ha hår eller inte.. jag rakar mig men kanske inte varje dag.. ibland är de 1 gång i veckan ibland kanske 1 gång på 2 månader de är olika.. men jag gör de för att jag får klåda när de blir för långt:P å då måste de bort annars kliar jag sönder mig.. men jag bryr mig inte om de är en kvinna som inte rakar sig.. då är ju de hennes val.. man ska vå vara som man själv vill
Inget hår under armarna för min del, tror jag började raka det i mellanstadiet. Jag tycker nog det är lite äckligt med hår under armarna. De flesta jag känner rakar sig, har dock en väninna som inte gör det. Men man får göra som man vill.
Tycker inte det är fräscht med hår så det åker bort.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag gillar inte att ha det. Känner mig inte bekväm med det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är där dofterna av kvinna finns! 
Men jag har inga problem med om någon rakar sig. Vi lever ju i ett fritt land!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag gör som någon av er rakar om sommaren me ibland på vintern med då det blir för buskigt och svettigt 
För egen del bryr jag mig inte det minsta om kvinnor rakar sig under armarna eller inte, det påverkar mig inte alls.
Själv rakar jag mig aldrig någonstans. Håret under armarna har jag tagit bort en gång när jag var tonåring, för att det verkade vara så man skulle göra, men jag höll på att klia ihjäl mig, så det gör jag aldrig om.
Jag klipper skägget någon gång i veckan och håret på huvudet, det lilla jag har kvar, kanske en gång per månad. Sedan brukar jag raka mina benstumpar när det är riktigt varmt på sommaren eftersom håret gör att friktionen minskar när jag svettas och då släpper proteserna.
Egentligen är det just på sommaren när det är varmt som syftet med håret under armarna kommer mest till sin rätt. All hårväxt har ett syfte, eller flera syften och håret under armarna är till för att minska friktionen där när man blir varm, samt att öka ytan så att ens kroppsdofter sprider sig lättare.
Friktionen kan skapa skavsår om man blir svettig och inte har det friktionsdämpande håret kvar, det där med dofterna finns det ju preparat mot om man inte vill sprida dem.
Håret på huvudet har också två syften, det viktigaste är att skydda mot ultraviolett strålning och det andra är att hålla huvudsvålen varm.
Jag har lite svårt för uppfattningen att kroppshår är äckligt, men att huvudhår går bra, det låter inkonsekvent i mina öron. Jag har hört om tjejer som blir svårt mobbade av andra tjejer i högstadiet och gymnasiet för att de inte rakar sig under armarna. hemskt tycker jag, var och en måste få bestämma själv över sin kropp utan att bli bespottad.
Generande hårväxt, exempelvis mustasch på kvinnor, lång svart ragg på smalbenen, tofsar i näsan och öronen, kan jag förstå att man vill ta bort, men annars tycker jag att naturligt är bäst.
Tycker inte att det spelar så stor roll. Tycker att det är viktigare hur hon är som person och vilka egenskaper hon har och inte hur hon ser ut.
Min man bryr sig inte att jag är hårig.
Men eftersom så många andra verkar tycka hår är äckligt,
så känner jag mig tvingad att ta bort eller skyla mig.
Vill inte väcka anstöt 
Jag bryr mig inte om vad andra tycker men tycker själv att det luktar mer svett om jag har håret kvar. Tar bort det i duschen ibland. Under armarna har jag inte så mycket hår men mörkt lockigt på benen…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har inte rakat mig på så länge att jag inte ens vet om jag har några rakhyvlar kvar. Det är ingen som har stört sig på det trots att jag ofta går runt i linne. Jag tycker att det är upp till var och en och det är ingen annans ensak. Skulle någon störa sig på att jag inte rakar mig så är det deras problem, inte mitt.
Jag har mycket mindre problem med att det kliar och är irriterat sen jag slutade raka mig, stubb under armarna kliar, att raka varje dag för att slippa stubb irriterar huden ännu mer. Samma sak med benen, förut kunde dom klia så mycket att jag nästan klöste sönder huden, har mycket mindre problem sen jag slutade irritera huden med rakhyveln.
Mängden svettlukt märker jag ingen skillnad på heller med eller utan hår.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#13 Bra talat 
Det påminner mig om en gång när jag kom till dialysen i kortbyxor under min första sommar med proteser och en av de lite äldre sköterskorna utbrast -"men så där kan du väl inte gå?". Jaså sa jag, varför inte det? Jamen du ser väl hur det ser ut, svarade hon.
Jag svarade att jag bryr mig inte det minsta om hur det ser ut, är det varmt sätter jag på mig kortbyxor. Om det finns ett problem är det ju ditt, inte mitt.

Jag rakar nästan varje dag. Det blir så kliigt annars och så om man har hår så känns det ofräscht när det kommer svett i det så att säga!
/Christina
Har aldrig hår under armarna eller på benen.
..eeh,när man ..
är kvinna
är det väl extra noga 
som man
om kvinna
tycker jag ev. strån undrer armar
är ok
just för
det doftar *kvinna* 
, penke
Jag har så lite hår under armarna på benen så de låter jag vara kvar och bryr mig inte om att raka mig,
Jag bryr mig inte. Ibland så får jag anfall o rakar mig under armarna. Ibland är det som naturen skapat mig
Men det är inget som bekymrar mig alls. Antar att man har fått hår där det är lämpligt att ha det.
Det viktigaste är att man är ren
Var rädda om varandra