vad gillar du
att laga för mat?
jag tycker de är roligt att göra tre-rätters.. när man ha rnån att bjuda på maten då vill säga.. då blir de nog… hmm en toast skagen eller liknande till förrätt.. sen varmrätt så får de nog bli inbakad fläskytterfilée med klyftpotatis.. ungsgrönsaker å en gorgonzola sås… till efter rätt får de nog lite..(är inte bra på efterrätter)men kanske en god pannacotta med hallon…
Å jag älskar att laga mat!
Här hemma är det ingen skillnad om det är vardag eller helg, vi äter det vi vill.
Så stuvade makaroner och korv på en söndag är inget konstigt och idag håller vi just nu på koka en portergryta på älg.
När vi bjuder hem folk så testar vi gärna ny saker. Sist rå rimmade vi lax med rosepeppar och koriander, det var fantastiskt gott! 
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk
Låter toppen.. vi åxå vi kan äta entrecôte på en tisdag om de är så.. dock så tycker jag de är lite småsegt att känna sig tvungen att laga mat när man inte orkar osv..
oj älg.. så underbart gott ju.. synd att man inte få rtag i de till en billig peng:P
då är de njutningsfullt att komm apå middag hemma hos er.. hade varit underbart med sånna vänner som man kan bjuda på middag å kan äta middag hos:P
Gillar att testa på nya saker när jag lagar mat, ska jag dock är ajg dålig på förräter om jag ska göra en tre-rätters middag oftast blir det något enkelt (och gott) som advokado med någon röra i. Dock skulle man ju egentligen kunna ha detta till förrätt (gjorde det som kvällsgott häromkvällen och överraskade frugan).
Men ska man göra lätt rakt igenom så kan man göra Lax med fetaostsås och Potatis (anledningen att jag tänker på den var för att det var det första jag bjöd min fru på när vi träffades för första gången).
Efterrätten skulle kunna vara en centerkladdkaka.
Ne bara ett förslag som du skrev förslag, men egentligen gilalr jag att laga det mesta och testa på nya saker. Något nytt jag har börjat gilla de senaste månaderna är att lägga upp maten fint, även vardagsmaten. Det ger en liten touch på en tråkig vardag ibland :)
Enkel go mat ;) Som t.ex korvstroganoff, pannkakor, fläskpannkaka, panerad fisk mm :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vooooiiiih, vilka kockar ni är!!!
Är helt okej då det gäller mat. Men, fuskar lite och gör på mitt sätt heeh
man ska göra på sitt eget sätt.. sätta sin egen touch på de ju:P de är ju så nya maträtter skapas:P
Jag gillar inte att laga mat
och så är jag dålig på't 
Jag lagar bara vanlig husmanskost, inga finesser. Då jag har gott om viltkött så blir det mycket sådant på matsedeln. Mycket köttfärsrätter av älgfärs och vildsvinsfärs, grytor av älg och rådjurskött.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#8 fusk.. vill åxå äta massa vilt.. men svårt att få tag på.. hade släktingar som skjöt förut men de är inte med oss längre så då blir de inget å köpa finns ju tyvärr inte på världskartan älskar vilt
#9 Ta jägarexamen…skaffa jaktmark! Men räkna med att det blir dyrt kött!
Enklast och billigast är ju att flytta ihop med en jägare? 
#10 hehe min pojkvän har fatiskt jägarexamen:P så vi hoppas på att vi ska kunna skaffa hus i skogen med marker som han kan jaga på..men får väl bli när man blir äldre å har råd:P hehe
vad är de som kostar menar du?.. de kostar att ta examen. kostar de om man har egen jaktmark å sådär om man skjuter? (förutom de man måste betala på lån osv då)
#11 Jaktmark är dyrt, vapen, ammunition till träning m.m. Billigare att köpa kött ofta! 
#12 Billigt och bra med en morfar som jagar och som har jägarkompisar ;)
Fått en hel del vilt av honom hehe
#12 okej. men som sagt han vill ju jaga så då får han göra de i såfall:P
Vi äter bara vilt och eget nötkött. Vi har massvis av dovhjortar och vildsvin här så det blir mycket sånt. Älgarna svälter här p.g.a hjortarna. Men hjort är godare så det gör inte så mycket för älg är segt och tråkigt. :P
Men ja, det blir mycket husmanskost men också pastarätter.
hjort är något jag verkligen skulle vilja testa faktiskt.. deverkar sååååå gott
För mig är det vardag så det är inget speciellt med det.
Och vi åt t.ex dovhjorts entrecote i måndags. Och en dovhjorts rostbiff ska det bli imorrn.
gott.. som sagt här skulle de vara mer än lyxmat de:P
För istortsett alla så är det nog festmat. Men vi har 2 frysboxar fulla som "måste" tömmas 
#12 Dyr hobby, så jag vet inte om kilopriset på kött blir. Bor ihop med en jägare så här är frysen full. Nu när vi planerar bröllops började han även rada upp vilka datum som inte passade för då var det jakt. 
September jakten är helig. Är det kanske samma för dig?
FrökenFrisk
#20 Det ska mycket till för att missa älgjakten! 
#15 Älg är inte segt & tråkigt
Kanske beror på hur man tillagar det men aldrig ätit älg som varit segt och tråkigt, alltid varit gott och mumsigt :)
En sak som jag älskar, så är det när mamma tillagar hare. Fy bubblan vad gott det är, smälter i munnen :P
Likaså viltsvinskotletter mums.
Viltsvin äter jag mer än gärna, dem svinen gör ingen nytta i naturen ändå (tillhör igentligen inte svenska naturen) plus förstör bara en massa :/
Och sen kan man ju förstöra en köttbit genom att skära upp den på fel sätt/håll också!
Det bästa med hare är ju såsen! 
#23 Ja den är gudomlig den med precis som köttet ;)
Jag älskar att laga mat och kan när som helst få för mig att ställa mig i köket och laga mat bara för att jag blev sugen på nånting, oavsett om jag ätit bara för en stund sen eller om det är mitt i natten.
För det mesta lagar jag väldigt enkel mat som går snabbt att göra, men ofta är den godaste maten väldigt enkel att göra och jag kan göra mat som känns riktigt lyxig av nästan ingenting.
Hemma hos mig är det helveganskt som gäller och även vete- och glutenfritt. Jag använder väldigt sällan recept utan experimenterar fram rätter själv efter en idé jag fått (kan vara en smakkombination jag vill testa eller en lukt jag känt från grannarnas mat) eller varierar rätter jag redan kan. Jag har ofta en enkel variant och en mer komplicerad variant av samma rätt beroende på hur mycket energi jag vill lägga ner på matlagningen eller om jag har gäster.
Bjuder jag på mat så blir det oftast enkel mat med lyxkänsla samt efterrätt om jag har något hemma till en, brukar inte planera mina middagsbjudningar utan det blir av om någon är här när jag blir hungrig.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Inte kul att vara ute i det här regnandet. Så det blev en Jansons! Och nu börjar det dofta gott från ugnen…
Nu blev jag sugen på att göra viltsvinskotlett till middag hmm får se om det blir idag eller imorgon ;)
#22 Om man jämför med hjort så är älg tråkigt. :) Ju mindre och yngre djuret är ju mörare är ju köttet.