Det här ska du ha komplex för
Har varit lite låg några dagar och då har det kommit upp lite gammalt från när jag var yngre.
Sitter och minns hur folk har berättat för mej vad de tycker att jag ska ha komplex över och vad som är fult med mej.
Det är framförallt några händelser som jag minns bättre än andra.
När jag var 18-20 år så var jag en del på krogen. Det var en kille som började ragga på mej och vi satte oss att prata lite om ditt och datt. Plötsligt säger han _-Om jag vore du så skulle jag ha komplex över mina breda axlar.
_En annan kille som jag satt och pratade med en annan gång sa någonting roligt så att jag skrattade och visade alla tänder.
Han säger -Vilka fula tänder du har och vad många lagningar!
En annan gång när jag var runt 25år så sitter jag och äter pizza med en kompis och hennes killkompis. Vi pratar om allt möjligt som exempelvis fiske och bad, det blir sedan tyst någon minut medans vi äter och plötsligt så pekar han på ett födelsemärke på min arm och säger Fult!. Efter det fortsätter han tyst att äta pizzan.
Även fast allt detta var ett tag sedan nu så tänker jag ändå på det ganska ofta.
Jag har tagit bort det fula födelsemärket på armen och har nu ett fult ärr där istället. Jag har kurat ihop axlarna så att jag har fått puckelrygg och ont i bröstbenet. Men tänderna är blekta och sanerade från amalgam, så de är fina i alla fall
Mer nyliga händelser är när jag bli kallad tjock och fet av barnen på förskolan, det är kanske inte heller så roligt. Tyvärr så går jag inte ner i vikt för det.
Är det någon som har berättat för dej vad du ska ha komplex över och har det påverkat din livskvalitet?
Det är många som påpekat att jag är för smal och borde äta mer. Med tanke på att jag ofta äter mer än dom som säger så så blir jag mest irriterad på att dom verkar anta att jag har en ätstörning eller liknande. Grejen är att jag inte är underviktig och jag trivs med min vikt och mitt utseende så det har inte påverkat mig negativt mer än att jag tycker kommentaren är störande och onödig, det ses ju inte som okej att gå fram till någon som är överviktig och säga "Vad tjock du är, du borde äta mindre".
Det här får jag höra nästan varje gång jag befinner mig i en folksamling där det är mycket folk jag inte känner, typ fester, och jag har fått höra det sen jag var 12-13, mest från folk i min egen ålder.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#0 Jösses vilka elaka människor du har haft att göra med. Den sortens otillbörlig kritik har jag aldrig fått, det närmaste jag kan komma sånt har yttrats av mina egna föräldrar. I vardagslivet har jag aldrig stött på den typen av personliga kommentarer. Man säger inte sånt till någon.
Jag kan heller inte komma på att någon sagt något så elakt till mig för det är verkligen elakt att racka ner på någons utseende.
Försök att strunta i det. Lättare sagt än gjort i och för sig men försök att se det som att de människorna istället vekligen har problem med sitt sätt mot andra och det smäller högre än utseende.
/Maria

Min far brukade kalla mej PUB!!!
Pinuppa utan bröst!
Fast det har egentligen aldrig stör mej.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
#0 Vilka hemska människor som sagt så!
Tänk efter hur många komplimanger du fått genom åren.
Tyvärr kommer man oftast bara ihåg kritik och glömmer de snälla komplimangerna.
Små obetydliga människor behöver hacka ner på någon annan för att själv växa.
De är inte värda att du ens tänker på dem.
Zabelle
Jag håller med de andra, fy sjutton vad är det för slags folk. De har helt klart problem med sig själva för att vräka ur sig något sådant. När det inte hänt en själv så kan man inte ge några råd heller, jag skulle inte umgås med dem,men det är ju lätt för mig att sitta och säga
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
*0 Fy så elaka vissa kan vara och bli
Blir så förvånad och arg över de. Men tänker att de är kanske så att det är dom själva dom har komplex över. Så måste dom klaga på andra istället.

De sa det nog inte för att vara elaka. Det bara ploppade ut för dom för att de verkligen menade det. Det var därför det tog så mycket mer än om de hade menat att vara elaka.
Detta är inga personer som jag umgås med utan vissa av dem har jag träffat på krogen när de försökt ragga på mej. Funkade inte så bra kan jag säga.
Barnen kommer jag nog inte undan eftersom jag måste jobba.
Det lustiga är att när jag var 18-24 så var jag snygg och vägde ca 51 kg muskler till min solbrända kropp på 159.5 cm. Jag tyckte nog inte att jag var så fin då, men nu när jag sett kort så tycker jag nog att jag var ganska snygg ändå
Nu när jag skriver så kanske det var det som var felet, de tyckte att jag var så snygg att de ville hitta något fel på mej så att jag skulle duga åt dom he he he 
#8 Vuxna människor som inte begriper vad man säger och vad man låter bli att säga även om man tänker det, saknar social kompetens. Om någon sa såna saker till mig skulle jag resa mig upp och gå omedelbart.
#8 Utseende betyder ingenting egentligen. Visserligen är man nog mer känslig som ung men med åren så inser man vad som är det viktiga i livet.
Försök att ignorera den typen av människor. Barn är ju barn och kan säga saker och ting rakt ut men de menar ju inget illa.
/Maria
Vem har inte komplex?!
# 0 Jag har också varit med om en hemsk kommentar på krogen en gång. Dethär vet inte många om men jag berättar det ändå för dig och Er andra. Var på en nyårskryssning med en väninna för ett antal år sedan. Innan tolvslaget så stod vi ute och skulle kolla på fyrverkerierna, då kom det fram en yngre kille och snackade med mig. Efter en stund säger han: - Tänk att du som är så tjock och ful kan vara så trevlig!!
Blev alldeles stum och gick därifrån. Men killen sökte kontakt hela tiden med mig och tillslut bad jag han och flyga och dra. Nog var jag överviktig då men inte jättemycket. Min väninna som var med och är ordentligt överviktig, sa ingen något åt. Men dendär meningen satt sina spår i mig under några år, idag är jag inte överviktig men just dendär meningen finns mitt bakhuvud. Om den killen visste hur illa han påverkade mig.
Missade den här tråden när den kom upp.
#1 har också en kompis som får höra det HELA tiden, det är som att de som säger det tycker att det är ok för att det egentligen är "finare" att vara väldigt smal än väldigt tjock… vad vet jag, klumpigt är det iaf.
#4 WHAT. Din pappa??? Men FY f-n vad illa!!!
#11 Och han var förvånad över att du inte kastade dig över honom??? Meh, endel ska ju helt enkelt tvätta munnen med tvål
Jag har också en massa komplex, var av de flesta kommer från min uppväxt tyvärr. Det borde vara dags att frigöra mig från dem nu! Jobbar på det!!!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
..det kanske är bra,om man behöver "andra"
för att få veta,vilka komplex man ..borde ha
många..är ju väldigt bra på det själva
själv har jag eg. bara ett komplex
det såret "vårdar" jag själv ganska bra
det har jag faktiskt inte fått mer än någon enstaka negativ komentar om
(som jag "tacksamt" tagit emot)
..tror nog jag fått mer beröm!! för det (sic)
som har varit ärliga ..
de tror jag fortfarande inte riktigt på..
"vet" ju att de bara driver med mig :- /
jag har väl flera andra saker jag "borde" ha komplex för
men,de är ju *jag*
så om/när någon pekar finger o .."skrattar"
rycker jag bara på axlarna:jahaa..
kanske därförde blir glesare med tiden..
, penke
# 13 Jag gör som Du..varför slösa energi på sånt man inte har det minsta intresse för ? Livet är alldeles för kort för sånt!