Lördag 14 april.
Hej och god morgon på Er alla!!!
Uppe i tid idag, ska åka vid 09 till Leksand för virk och sopplunch. Ska bli spännande och se vad det är, för det är något jag inte varit på förut.
Ute är det grått och noll gradigt, kanske ska lite sol pressas fram. Hoppas solen kommer fram.
Önskar Er alla En härlig Lördag!!!
Kram
Flisan o ni alla. En fin dag..
Lena.P är jag i verkliga livet.
God morgon flisan och alla andra goa själar.
I natt har det inte blivit många timmars sömn 
Känner mig som en zombie, men det går väl över 
Ha en fin dag.
#0 Virk och sopplunch
Det måste de berätta mer om sedan.
#1 Fin dag till dig också
#2 Du får sova middag en stund
Här är grått och regnet hänger i luften. Min man ska jobba några timmar idag så det blir en lugn lördag.
/Maria
Jo jag får väl göra det… 
Gomorron goa vänner.
Tittar in o önskar er en fin lördag som innehåller precis det Ni vill.
Kram
Var rädda om varandra
Godmorgon allesammans 
Virk och sopplunch låter intressant. Får mig att tänka på ett lite 'matigare' symöte, brukar ju vara kaffe och tilltugg på dom träffarna.
Vänlighet och omtanke, gör livet roligare 
Godmorgon! Här har vi haft sovmorgon så nu är det frukost! Här tittar solen fram och jag ska gå på stan med en kompis. Vi ska prata, kanske shoppa lite och äta lunch. Det brukar bli trevligt.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon (förmiddag) Här i sydvästra sverige är det strålande väder idag. Härlift att vara på rätt ställe idag :-)
- Tillräckligt bra är perfekt! -

God middag.
Som Woozy så har jag sovit uselt och vaknade till en kulen morgon med blötsnö.
Har jobbat och så ätit ute på stan med en väninna
Får bli att natta tidigt i kväll.
Önskar er en trevlig fortsättning på dagen.
God eftermiddag!
Nu har jag gjort allt som skulle göras, nej nu ljög jag, köksgolvet väntar fortfarande på mej*suck* men sedan så…
Hur jag ska kunna forsla bort grenar och buskar utan att kliva av hjulingen det har jag funderat på och det blir nog ett nät som jag sätter krokar på som jag kan kasta ut om ingen har en bättre idé.
Ha en vilosam kväll!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ha en fest Christine.
Du bjuder in till en ris, gren o busksamlar dag. Du är arbetsledare. Bjuder gänget på en god soppa , gratäng eller grillat med lite öl eller vin när allt är klart. 
Var rädda om varandra
#2 #3 #6
Denhär virk och sopplunchen jag var på var jättetrevlig. Det viktigaste var ju virkningen. Hon som håll i detta har en butik i Leksand som heter Vävtrasan, matrialet man virkar i är bomulls och trikå trasor. se länk. http://www.vavtrasan.se/information_links/information_links.htm
Hon hade även kroknål/ turkisk virknål/ turkisk afgansk virknål att prova. (Kärt barn har många namn som man säger) Det var häftigt. Så nu vill jag ha tag i sådana nålar. De som var med hade inte virkat på många år och se blev helt sålda, det är så häftigt att virka i detta matrial. Det händer mycket snabbt och man kan göra så mycket. Själv började jag i höstas med detta och är helt såld.
Denhär kursen var inte mer än fyra timmar men det var helt lagom tid. Jag är väldigt glad att jag åkte på detta.
#14 Låter roligt, det var längesen jag virkade, kanske ska prova snart 
#15 Prova gärna i bomulls trasa, det är så kul för det händer så mycket så snabbt. Man virkar med storlek 10.
#17 Låter spännande. Men vad är lämpligt att virka då, brödfat och ljuskorgar? Var hittar jag "recepten"? 

#19 Åh, vad det ser trevligt ut. Solsken dessutom
/Maria
Så härligt Zabelle…
Lena.P är jag i verkliga livet.
#16 Älgskit och smörgåstårta låter inget vidare..förresten vad ska ni med den till..tänker du sälja till turisterna?
#22 Oj så avunsjuk man blir Zabelle, sol och öl!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#18 Det finns massor av kul grejer du kan virka. Hittade lite bilder nätet på exempel man kan göra
http://www.frostadesign.se/sv/virkade_produkter/
Det kluriga är att hitta dessa butiker som säljer bomulls trasor. Mitt tips är att kolla på marknader nu här i vår och sedan be att få deras visitkort. Jag och en väninna har varit på många spännande resor, då butikerna oftat ligger där man minst anar det. Tyvärr är priserna på nätet rätt dyrt, om man jämnför om man handlar som jag och min väninna gör.
Gokvälls
Har jobbat hela dagen,, Men tittar in här hos er innan jag ska lägga mig,
Nyarbets dag i morgon också,
Jösses jag hörde att det hade snöat i stockholm, Undrar vad som händer i vår natur,
I malmö har det varit väldigt fin väder, Sol lite värme, Jag har krattat och klippt gräset i stugan. De gjorde jag i går.
Ha en fortsatt skön helg
#25 vet att jag såg såna trikåtrasor på PUB i stockholm förra året. Ingen aning om prisläget men de hadde massor av härliga färger!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
#27 Det är en fröjd att kunna botanisera sig i alla färger. Igår hittade jag en bomullstrasa med vit botten med cerisa, trukosa och svarta inslag, det var likt blommor i det. Det ska jag göra en lite större sommarväska så man får plats med allt man behöver. Gillar stora väskor. Sen är det kul för att varje väska blir unik.