Slopa all mjölmat må bättre
I dag på morgonen var det debatt om mjölmat i TV, experter som har idrottsmän under sina vingar rekomenderar att slopa all mat med mjöl i all mat, då mår du mycket bättre och du blir starkare i musklerna samt mer avslappnad. Någon fler som såg detta och vad tror ni.
Jag är helt med på att mjöl är dåligt för dig, resten om musklerna osv vet jag inte..
Vitt mjöl, socker och konstiga ämnen bör vi människor inte äta.
Såg inte debatten på TV men läst ett par bra böcker om maten vi äter.
Kostdoktorn.se är en bra sida
Såg inte programmet, men i lagom mängd tror jag inte mjöl är skadligt. Precis som så mycket annat! 
Jag såg inte heller, men rent allmänt tror jag inte på dieter alls. Generellt sett är problemet att vi äter för mycket. Lite av allt enligt den gamla kostcirkeln med sju klyftor tror jag är nämast den naturliga kost människan utvecklats för att äta.
Raffinerade produkter, som vitt socker, vitt mjöl och så vidare, är inte bra, det vet nog de allra flesta redan, men man kan äta oraffinerade produkter både vad gäller socker och spannmål och då tror jag inte att det är dåligt förutsatt att man inte äter för mycket av någonting.
Jag såg inte programmet men är helt med på att man mår bättre utan vete. Jag slutade med vete, råg och korn efter jul och mår mycket bättre än innan. Nu tror jag iofs att jag är allergisk/intolerant också men vete ger mig ett hemskt humör som jag upplever precis likadant som en hemsk omgång pms, jag får ont i leder och muskler och mår illa. Bara några dagar efter att jag slutade med vete kände jag mig otroligt lugn, vilket var konstigt då jag tyckte att jag var väldigt lugn redan innan men jag kände mig mycket mer harmonisk.
Jag har då inga invändningar mot att vete inte är bra mat, särskilt inte i dom enorma mängder vi äter idag med all pasta, bröd, pannkakor och allt möjligt annat.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Äter inget vete alls, till såser använder jag alltid maizena!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Håller med Peter.
Jag älskar visserligen en vit nybakad "snoddas" men jag vet att det bara är bukfylla och äter det inte dagligen.
Lita av allt och så naturligt som möjligt.Ganska logiskt tycker jag.
/Maria
jag såg de inte men jag vet mer erfarenhet att m in mage blir bra mycket bättre sen jag tog bort de mesta vad mjöl heter.. men som man säger i sverige.. lagom är bäst
Nej det det har jag inte set..
Men hörde för ett tag sedan att Mjöl inte var bra till barn.Men kommer inte ihåg varför..
Instämer i vad övriga säger lagom är bäst.
O så som Peter säger..Så nära ursprunget..
fast jag kan då glufsa i mig Nybakade bullar o Mjölk..Mums.
O våfflor..Wow…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jo, jag såg allt programmet om det var "efter tio" som det syftas på. Har sedan länge försökt utesluta vitt mjöl ur min kost, men iom min ätstörningsproblematik så försöker jag att inte förbjuda någon slags mat.
Finns det ingen som kan hitta den länk så att vi får se programet efter tio ifrån i dag, själv är jag dålig på sånt men andra kan säkert.
Hoppas att det fungerar Björnidet…
Det är reklam i början..
Finns inte mycket utan mjöl som jag gillar så :/
Man kan ju äta det i måttlig mängd.
Men kommer varningar ofta om olika saker som inte är bra.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag gick in på tv4.se/eftertio och där hittar man det som handlar om bl.a vetemjöl, gluten m.m.
Avsnittet börja med Intervju med Magdalena Crafford men håll ut det andra kommer.
Jag har tittat på detta igen och där är de övertygade om att det är ett orsakssamband mellan vetemjöl/gluten och en hel del sjukdommar som vi kallar för välfärdssjukdommar, vi äter ihjäl oss.
Professor Stig Bergmark redovisar orsaker som vi kan drabbas av som:Kroniska sjukdommar som Alzaimer, cancer,fettma, epelepsi,sen och muskelskador,diabetes,nervskador och många andra sjukdommar.Han påstår att sjukdommarna drar fram som en tsunami över vissa världsdelar som är odlingsområden.
Demmonstration av hur vitt bröd omgående ger muskelförsvagning fick man se.
Att ta bort vetemjöl i en månad skall ge väldigt mycket kännbart resultat till det bättre, folk mår bättre bl.a.
Jag rekommenderar att titta på detta program för att själv skapa er en uppfattning.Programmet är mycket intressant.
#14 Hmm inte mycket jag hade kunnat leva på då ;)
Frida, Hur menar du???
I dag är jag lite trög.
""Nu fattar jag. du äter mycket pasta o smörgås..
Länken som jag lade in #10.. "Efter Tio. Funkar den?? Någon..
Bara lugn…..Om några år så kommer det undersökningar som visar att mjöl är nyttigt som bara den!
Så ät som vanligt…man äter alltid rätt någon gång! 
Synd bara att det inte alla råvaror är som de var förr.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#18 Det gillade jag. Ska följa ditt råd och äta som vanligt och hoppas att det blir rätt nån gång :)
Jag tycker inte om alla dessa dieter, då går jag bara och tänker på allt jag inte får äta…
Zabelle
Skulle man följa alla varningar som dyker upp titt som tätt, så finns det knappast något som inte är skadligt 
För mycket och för lite skämmer allt, lagom är bäst 
Vänlighet och omtanke, gör livet roligare 
Ja, "ingenting är så onyttigt att man aldrig kan äta det och ingenting är så nyttigt att man alltid kan äta det".
#16.
TV4.se/eftertio sökte jag på och kom in på TV4 play där inslaget visas. Jag har kollat länken, den funkar den också.////Avsnittet med mjölet kommer en bra bit in i programmet så håll ut.
#17.
Nog finns det väl mer än bara pärer och kött, du har ju fisk i en massa former med pärer också samt en hel del äggmåltider, omeletter och sådant och gillar du inte grönt så finns ju massor av goda frukter m.m. bara man slopar mjölprodukter/gluten och mjölkprodukter////
///////
Visst är set så att det kommer varning efter varning men denna var nog den mest trovärdiga jag sett.
Gluten i vetemjöl är ju vad jag förstod den värsta boven. I en månad har jag tänkt testa detta och då ta bort alla mejeriprodukter samtidigt(om det nu går).
Man kan ju hoppas att man slipper den bullriga magen i alla fall, att slippa cancer då är det för sent för det fick jag för två år sedan, hjärt och kärlsjukdommar var ju också på tapeten i programmet.
Däremot skulle jag inte dra mig för att rekommendera att prova i en månad till alla, det kan ju inte skada.
Den enda som var negativ och ville ha riktiga vetenskapliga test på detta var den där yngre damen som var med i programmet. Felet jag tycker att de gör är att de inte provar, det kan ju inte vara farligt.
#22 Ja fisk är gott.
Ägg tål inte min mage i stor mängd, så omelett och äggrätter går inte riktigt bra ;) Men tror ändå det blir ganska enformigt :P
Anders 890-3. Kan bara hålla med dig…
Fast jag tycker det är bra att det forskas..Har man värk o dylika åkommor, Så kan det ju vara värt o ta bort mjöl från sin mat , bara för o se om det blir någon förändring…
Skall man tro på den där killen som hade simmaren frölander under sina vingar då skall dett ge resultat men det är ju inte säkert att alla blir bättre. Prova skadar inte.
#25 Jag provade då jag testade LCHF, då får man inte äta mat med vetemjöl i, men usch så dåligt jag mådde :/