Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1028 ggr
examynia
0

är de bara jag som tycker detta är sjukt?

de är så att jag är arbeteslös (arbetssökande om man vill använda de finare å positivare ordet) å har varit de i ja..5-6 år typ.. håller inte koll på åren.. men ja.. då har jag ju varit med i a-kassan sen början. har alltså betalat den låga avgiften då jag inte haft jobb ska man inte betala den höga. å har då fått pengar från försäkringskassan. men nu när jag inte får pengar från försäkringskassan så är jag skylldig att betala mer än dubbelt så mycket.. dvs HELA summan.. samma summa som man ska betala när man har ett jobb. hur i tusan ska jag kunna betala mer än dubbelt så mycket som innan när jag nu inte har ett enda ÖRE i inkomst..?? hur ska de gå ihop? jo de blir min pappa som får betala.. jag är snart 26 å min pappa är tvungen att betala min a-kassa avgift för att jag inte får ett öre.. man söker jbb som en tok på alla de möjliga sätt men har inte lyckats.. å då ska man betala den höga avgiten!! vi som redan är nerslagna på marken ska bli sparkade på lite till! får de verkligen gå till så i Sverige?

är de bara jag som tycker att denna situationen är sjuk?

Mona22
0

Varför ska du betala så mycket när du inte får pengar?

Jag betalar inte fullpris då jag bara jobbar lite. Du ska INTE betala så mycket om du är arbetslös. Vet de om att du är det?

Fridaaaa
0

Försäkringskassan, a-kassan och arbetsförmedlingen har konstiga och orimliga regler oftast :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

examynia
0

#1 jag pratade med dom kl 9 i morse då jag fått en påminnelse på en avgift som jag tydligen inte hade betalt hela enligt dom.. å pratde med dom å dom sa dejag sa att jag rä totalt arbetslös å får inte ett öre från nånstans.. å då sa dom de att tyvärr så är de så att om du nte får ersättning från försäkringskassa elelr akassa så ska den höga summan betalas.. å om jag så bara skulle jobab 1 timme i månaden så skulle jag betala full akassa avgift.. hon sa att de var samma regler när de gällde de där på alla akassor.. ringde till papap å han blev irriterad å ringde åxå upp å fick prata med en annan där å fick exakt samma svar som jag.. så jag som alltså INTE får pengar från a-kassan eller f-kassan eller jobb sa betala den höga avgiften som är densamma som när man har ett jobb..

#2 ja de är så sjukt.. sparka på dom som redan ligger å kan ju inte gå ur för då omjag får ett vik, på 6 månader å har rätt till a.kassa så få rjag ju itne ut dom pengarna eftersom att man måste vare medlem helt å hållet minst ett år innan så de är väl bara att betala.. få rju be min snälla pappa att betala.. så sjukt.. inte konstigt att man mår dåligt av allt

Mona22
0

#3 jag betalar inte full avgift när jag jobbar 25%. När jag var helt arbetslös betalade jag visseligen men inte så mycket och då fick jag ju från a-kassan. Har du ingen inkomst så kan du ju inte betala alls.

Är du inskriven på arbetsförmedlingen har du rätt att få från försäkringskassan, aktivitetsstöd eller vad det kallas.

Kolla med arbetsförmedlingen om det.

Får du inget därifrån så ska du ska prata med socialen, du måste ju få några pengar.

examynia
0

#4 okej.. nä precis så tänkte vi med men då sa hon såhär. "hur hon får tag i pengar till avgiften är ju inte vårat problem" ungefär så sa hon.

jag är inskriven på AF men jag har förbrukat mina 450 dagar på försäkringskassan å måste då vänta 11 månader innan man får börja om med nya dagar.. så där få rjag inget alls..

har gått på socialen men får inga pengar där heller då jag är hos min pojkvän för mycket så jag få alltså inga pengar nånstans

[Woozy]
0

Helt sjukt Skrikandes

examynia
0

ja de är de

nu har dessutom min pappa som ine kan släppa nåt:P hört av sig till massor med ställen osv.. till dom som verkligen kan reglerna å de är tydligen såhär de ska vara.. så vi har nog bestämt att vi ska g ut i media på nåt sätt å ta fram detta.. så att alla får reda på hur illa de är..  se om man kan påverka nåt om inte annat informera andra om att de är såhär så får vi se

Fridaaaa
0

Du kan inte få pengar från soc så länge?

examynia
0

nä jag får inga pengar därifrån just för att jag bor hos min pojkvän.. man får tydligen inga pengar då

Mona22
0

Beror väl lite på hur mycket pengar han får. De räknar ju ens inkomster och utgifter.är du skriven som boende där så förstår jag att du inte får pengar om han tjänar bra. ANnars ska de hjälpa dig med ekonomin. Du får väl annars säga att du flyttat hem.

examynia
0

ja asså vi har accepterat att jag iten får pengar frn soc för attj ag bor hos honom å kan inte säga att jag flyttar hem om jag inte gör de för dom har stenkoll här.. men de är de inte detta inlägg handlar om:P handlar om att de känns helt sjukt att man måste betala samma avgift till akassa som om jag hade haft ett jobb..  när jag inte har en inkomst alls..=)

chik
0

Min fråga tanke här är.

Varför betalar du till något som du inte har någon användning ??

Eller hur tänker jag???

Kan bara hålla med att det är Sjukt system…

Sen kan jag inte låta bli o tänka på hur sjukt det är..Att din pojkvän skall betala för dig….

När det pratas så mycket i samhället att vi inte får hamna i någon beroendeställning..

Men passar det samhället så går det bra.

Ja värden är inte som den skall vara..

Lycka till..

O Överklaga på sociala.Det är ju vårt skyddsnät när vi inte har några pengar..

Lena.P är jag i verkliga livet.

examynia
1

för att om jag går ur nu.. å får ett jobb å har rtt att få akassa så måste man har varit medlem ett år minst innan man får något tillbaka till dom.. så får jag ett jobb på sex månader å går med igen när jag får jobbet så blir jag ändå utan pengar ett halvår för att jag inte varit medlem ett år i sträck..

jo men han ska betala för mig på sin skitlön.. han tjänar inte bra på de jobbet hanhar direkt men ändå ska de försörjas två stycken på den..  på sov strävar dom efter att man ska bli självförsörjande å dom anser att jag är de nu ,men de är jag ju inte alls.. utan jag är ju så beroende av att min pojkvän tar hand om migs kulle han kasta ut mig så står jag där utan nånting alls.. å inte ens då är de säkert do tar hand om mig.. å ja.. så sa han på mitt sista möte där:S att jag själv måste fixa lägenhet å de är svårt för då måste jag ha borgensman å de är ju itne alla som vill så då kanske jag inte får nån lägenhet som dom kan betala så ja:S precis så sa han.. så jag fattar ingenging.. bara hoppas at han itne kastar ut mig..

kan itne överklaga för de är ju så för alla.. sambolivet är desamma som att vi vore gifta:S

Mona22
0

Att du inte får från soc är en annan sak ja, men du ska INTE betala fullt till akassan. Du får vara på dem igen. Har du ingen inkomst så har du inte. Du kan inte betala med pengar som inte finns. Ge dig inte.

Konstigt att de på ams inte skaffat ens en praktik till dig, det är ju deras jobb att göra i fas3 eller vad det kallas. De ska ju fixa en sysselsättning till dig. prata med dem om situationen så måste de hjälpa dig. Har du praktik får du ju allafall lite pengar.

examynia
0

precis.. nä pappa ska hjälpa mig å vi ska förska gå vidare högre upp  papap ringde några samtal till folk som kan sånt där å do tyckte åxå vi skulle gå vidare med e så får se vad som händer:P

jo men eftersom att jag inte får pengar från soc så vill jag inte gå i fas 3 för då får jag ju ändå inte ett öre vare sig jag är där eller inte.. utan då satsar jag på att söka en jävla massa jobb istället.. för jag vill inte jobba hs nån utan ett ruttet öre.. hade jag fortfarande fått pengar från soc i fas3 så haed jag accepterat de men nu få rjag inte de.. å som sagt ingen vil väl jobba helt totalt gratis.. då satsar jag hellre på att söka så mycket jobb som finns.

får INGA pengar ens med praktik som sagt.. vi pratade om de innan jag flyttade till min pojkvän så.. INTE ett öre trots praktik:( som sagt hade jag fått de så hade jag tagit de direkt..

[Woozy]
0

Jag blir helt mållös Obestämd

Och detta skall vara Sverige 2012.

Förbannade regering Skrikandes

zabelle
0

Om jag fattat det rätt så betalar man in till A-kassan för att vid arbetslöshet kunna stämpla i 450 dagar. Sen har man förbrukat sin "försäkring" och fått ut de pengar man har rätt till.
Sen måste man börja om, betala in ett år för att ha rätt till nya 450 dagar.
Där borde Soc gå in och hjälpa dig, oavsett var du bor.
Finns det inte existensminimum??

Många (långt ifrån alla) hade nog fortsatt stämpla och inte sökt jobb om de kunnat fortsätta leva på A-kassan, men då hade pengarna snabbt tagit slut.
Någon ska ju betala…

Om du själv hittar ett företag där du kan "praktisera", betalar inte arbetsförmedlingen viss del av din lön då? Då borde arbetgivaren ta emot dig eftersom det inte kostar dem så mycket att du jobbar där. Kan ju bli fast jobb sen?

Zabelle   

examynia
0

#16 ja man vet knappt vad man ska säga. ni som har jobb.. håll hårt som bara den i dom!!! för att bli arbetslös idag är ingen höjdare med alla regler..

#17 jag vet inte alls hur de fungerar när man får pengar från a-kassa då jag aldrig har fått de då jag inte jobbat tillräckligt någon gång. men jag betalar ju iaf för jag hoppas ju på att få ett jobb. sen är de som sagt så att eftersom att jag bor med min pojkvän som jag är ett par tillsammans med så räknas de som om man vore gifta å är man gift så är den ena parten skylldig att betala för den andra parten. om man INTE har a-kassa vill säga.. å jag fr ju inget därifrån.. så jag får alltså INGA pengar från soc för de är då hans skyldighet att betala mitt uppehälle å leverne. så de existensminiummet som du talar om är alltså uträknat på två personen för mat å hygienprylar osv + el + hyra. å hade inte min pojkvän tjänat ihop till de så är soc skyldiga att betala.. men minsta lilla krona han tjänar över den summan så får man inte ett öre så han klarar alltså att försörja två personer på sin lön å då kan man inte få nåt från soc..

nä asså jag fattar ju att man bara har ett ivsst antal dagar från a-kassan de är ju självklart.. men som sagt jag går inte på a-kassa.. betalar bara in för att jag ska va emd i a-kassa den dagen jag får ett jobb..

nope får inget från arbetsförmedlingen genom praktik.. däremot om jag hittar ett jobb så kan arbetsgivaren få bidrag för att anställa mig.. de blir såkallat nystartsjobb å då får jag 50% av min lön från arbetsgivare å 50% från AF.. men måste ändå hitta ett jobb där dom vill ha mig å går med på detta. vilket jag säger att jag har rätt till detta men har inte hjälpt de heller.:-/ så jag måste som sagt vara intressant för arbetsgivaren åxå för att få jobbet.

om jag skulle få jobb på detta så går ju tiden å med tiden så betalar arbetsgivaren mer å mer för mig å tillslut betalar dom 100% å då tror jag att de är fast.. en är inte säker.. vill dom vara fula kan dom ju utnyttja de systemet åxå med att bara ha mig så länge de är 50% å sen göra sig av med mig.. så de är ett jädrans meck med allt detta:S

zabelle
0

Sverige år 2012…. man blir bara så ledsen.
Det är så många som har det så här och fastnar i ett ekorrhjul.
Arbetsgivarna tar säkert chansen att anställa till 50 % och sen tar de in någon ny… Bedrövligt.

Zabelle   

examynia
0

japp.. precis så gör många med fas 3 åxå.. så länge folk kan va där gratis är d eokej men när dom ska sluta å de pratas om anställning så blir de inget med de för då har dom inte sktt sig osv så är de bara att ta in en ny.. nu är inte alla så men många

chik
0

Examynia. ja vad säger man..

Försök o stå på dig.

Du kan ju inte leva på luft.

O jag tycker inte det är rätt att "En pojkvän skall betala för dig….

Har du möjlighet så vänd dig till en Tidning..Just bara för att det skall komma ut.

Måste ju finnas många som har det som du.

Lena.

examynia
1

precis.. jo men tidning blir de nog verkar de som.. som sagt just för att andra ska å reda på hur de verkligen är..

[Woozy]
0

Fråga: visst bodde du hos din pojkvän för att du inte hade råd att bo själv? -eller fatta jag fel?

Hur som så be din pojkvän ta ut hyra. Då har du rätt att söka bostadsbidrag, men du måste vara skriven på adressen.

Kanske inte blir så mkt pengar, men alltid är det nåt.

Cristine
0

Välfärdssverige??

Man blir grinfärdig, det var inte så länge sedan som de kom från andra länder för att  beundra och lära av välfärden som då fanns.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
2

Kan du inte tänka dig att studera? Då får du kanske lättare att få jobb i framtiden och du kan ta studielån under tiden plus att en del är studiebidrag.

När min son började läsa igen så fick han betala minimiavgift på fackavgiften och A-kassan. Dessutom så stod facket för kursliteratur på 2800 kronor per termin.

/Maria

examynia
0

#23, flyttade till honom för attjag inte vill bo hos papap å att papa inte har råd att bo kvar i 3an.. inte så skoj att bo med sin pappa i en etta:S

#24 ja man finner inga ord..

#25jo men jag vet inte vad.. vill inte ta massa lån å studera nåt jag inte är intresserad av.. så jag vill inte låna innan jag vet vad jag ska plugga å de jag ville plugga stödjer inte csn:(

Maria
0

#26 Många gånger kan man ju läsa någon enstaka kurs och det ena leder oftast till det andra när man väl har börjat så man kanske hittar något intressant program man vill läsaGlad

/Maria

examynia
0

#27 har kollat lite här men i stan finns de inte så mycket:( å folkhögskolan skulle jag vilja tillbaka till men har pluggat allt jag kan där just nu då de tagit bort massa kurser

zabelle
0

#28 Vad vill du jobba med? Nåt du "brinner" lite extra för?

Zabelle   

examynia
0

#29 asså jag är lite inne på i butil av nåt slag.. där de är både kassaarbete.. hjälpa människor träffa människor.. jobba på lagret.. plocka fram saker osv.. ett omväxlande jobb helt enkelt.. jagkan ju inte jobba med händerna med samma saker hela tiden då jag har en skada i min handled som jag måste tnka lite på.. så måste vara lite varrierande jobb

Mitralis
0

Har du registrerat rätt inkomst hos A-kassan? Du kommer antagligen inte undan att betala den lägsta minimiavgiften hur du än gör.
Det där med att betala hela avgiften för ens ikomstgrupp för att man arbetat ett tillfälle har jag också gjort.

examynia
0

va? vad menar du nu? jag har ju ingen inkomst.. å innan dess så fick jag pengar från försäkringskassan å de vet dom.. å dom vet exakt vilken summa jag fick då åxå. att jag måste betala den höga har jag förstått å blir tvungen om jag ska vara kvar.. men de är ju sjukt att man ska behöva d enä rman inte ha rnågon inkomst alls. som sagt jag har ju inte arbetat.

Mitralis
1

#32 Jag brukar varje år få ett papper som jag ska fylla i min inkomst på. Om jag inte fyller i det så skickar de automatiskt upp mej en löneklass varje år. Om du inte skickat in papper på 5-6 år så kan det ju bli en del Obestämd Kanske någonting sådant som spökar.
Du måste ju haft ett arbete någon gång eftersom man inte får bli medlem i a-kassa om man aldrig arbetat.

examynia
0

kan de inte va för varje gång jag fått den höga räkningen har jag ringt till dom å dom erkänt att de blivit fel å förklarat å skickat papper på att jag går på f-kassan osv.. å tillslut sa dom bara att jag skulle strunta i den höga summan å betala den låga utan att jag behövde ringa dom

ja du menade så.. jo 2månder jobbade jag å de var då jag gick med i a-kassan å de var väl.. 5 år sen tror jag.. inte helt säker..

Mitralis
0

Så du får en räkning på den höga summan, men du ska betala den låga? Märkligt, kan ju aldrig bli rätt i deras system då.
Vilka summor är det frågan om?
Du kan ju även höra inne på http://forsakringskassan.ifokus.se/

examynia
0

ja precis.. de är de som jag tyckte var skumt.. en gång så skrev dom in rätt så då i 3 månader fick jag på låga å sen när jag fick höga igen så ringde jag.. ringde flera månader å vi redde ut de å jag förkalrade att jag gick på f-kassa osv å dom sa de "stryk den höga använd samma inbetalningskort men betala den låga summa" så fick jag göra flera månader istrecäk tills jag kom till en person som kollade upp de å skrev in att jag skulle betala låga trots att de stod höga å sa att jag skulle bortse från den höga å betala den låga ändå.. så då gjorde jag de.. så man litar ju på de dom säger

de jag betalar till a-kassa menar du? 115 för den låga 310 för den höga.

jag har varit å talat med f-kassan i den vevan a-kassan ville ha brkräftat att jag gick hos f-kassan å dom hade aldrig tidigare hört om ett sånt fall:S men fick ett papper på att jag var inskriven på f-kassan å då var de lugnt å då skull ejag bara betala 115.. dom sa ju vare gång man ringde att deras datorer inte kommunicerade med varandra så de spelade ingen roll vad dom skrev in på sin utan den som skrev ut fakturorna skrev ut den höga summan trots att jag bara skulle ha den låga.. som sagt har pratat med a-kassan några gånger nu:P

Mitralis
0

Då kommer du billigt undan ändå. Jag betalar 614,00 när jag arbetar och 579,00 när jag inte arbetat. Och det räcker att jag arbetat en timme för att den högre avgiften skall tas ut.

examynia
0

jo men är ju itnemed i facket.. med facket kostat de strax över 800 kr.. å de sa dom hä åxå att de räcker med en timme så är de höga som gäller.. men UTAN facket.. bara medlems avgift till akassa

Mitralis
0

Men det är ju ändå konstigt att du ska betala den högre avgiften när du inte arbetat. Får inte alls ihop det Obestämd

examynia
0

nope nte vi heller men de var tydligen så i alla a-kassor sa dom:S just för attjag inte får pengar från f-kassan

Mitralis
0

#40 Säkert något skummt påtryckningsmedel som regeringen har kommit på för att få in folk i åtgärder och på så sätt snygga till statistisken eftersom det ser bättre ut när folk är i åtgärder än när det är öppet arbetslösa.

examynia
0

ja kanske de.. men som sagt mer öppet arbetslös än jag är kan man inte bli.. fö rjag är ju fortfarande inskriven på AF

chik
0

examynia.  Nu är jag då inte insatt i detta.

Men kollade o det finns tydligen många A-kassor.

Sen det där o studera!!Du behöver ju inte ta lån..Utan bara bidrag…

Bara lite tankar..

examynia
0

jo de finns massor.. just därför är de kontigt att hon sa till min pappa att alla akassor funkar likadant men de var nån tidigare i inlägget som hade de helt annorlunda trots att hon jobbade så:S jo men de måste ju finnas nn utbildning i stan då som man ändåfår ut nåt av:S å många kostar ju ändå å då måste man betala för skolgången å då räcker inte bidraget:S de är så mycket så man blir yr i huvet

Mitralis
0

Har du provat att söka sommarjobb på hamburgerkedjor och andra snabbmatskedjor som exempelvis Subway? De behöver ju ofta folk, både till sommaren för att täcka upp semestrar och sedan till hösten när vissa kanske börjar ny utbildning.
Det är en väldigt bra merit att ha jobbat inom sådant om man söker andra butiksjobb sedan eftersom de då vet att du har kassavana och är stresstålig. Andra sommarjobb funkar ju också.
Söker du endast heltid eller även deltid?

examynia
0

jag har sökt massor som bara går…

men man får söka om å om å om igen.. jag är ju inte stresståligTungan utemen sånt lär man sig nog. men som sagt jag söker allt. som sagt även om jag bara får några timmar i veckan så är deju plus på mitt konto eftersomatt jag inte får ett öre nånstans ifrån som läget är nu..

Fridaaaa
0

#43 Man måste köpa böcker osv och det kostar några tusenlappar/månad oftast :/
Man får ju inte mycket i enbart bidrag

Mitralis
0

Tyvärr så måste man oftast känna någon som rekommenderar en till jobbet. Hur ser det ut med ditt kontaktnät? Finns det någon som jobbar där du vill jobba?
Gå gratiskurser eller billiga kvällskurser och lär känna mer folk. Jag har fått två olika vikariat på två olika ställen genom folk som jag lärt känna på två olika kurser. Sedan så har jag fått två andra vikariat genom två andra vänner och nu senast så räckte det att jag namedroppade en kompis namn på ett företag för att jag skulle få komma in som timanställd vikarie.

examynia
0

nope. finns ingen..har ju bara min pappa å min pojkvän som kan rekomendera mig till ställen.. har inte direk tnågra vänner eller några andra.:( å har förskt på deras jobb osv men anställningsstopp *suck*..

okej  får kolla upp om de finns nåt sånt här istan.. tro ritne de finns så mycket.. vi har ju pratat om att flytta men känns inte så bra helle rom min sambo ska ge upp sitt fasta jobb innan han fått ett nytt nån annantans

Mitralis
0

Jag lider med dig Rynkar på näsan

Mona22
1

Skickar du bara in papper till företagen kan du inte räkna med att få jobb. Nu vet jag inte hur du gör men gå dit och visa upp dig. Ring och kolla . Om du lämnat papper, ring och fråga om de läst det.

Jag har jobbat som rekryterare och de som är mest "på" får oftast jobbet för de visar att de är intresserade. Att skicka en ansökan kan alla göra men de som ringer visar intresse.

Alla jobb jag haft har jag fått för att jag pratat personligt och det är inom jobb jag inte har utbildning dessutom.

Mitralis
0

#51 Bra tips där. Precis så uppfattar jag dom arbetssökande också att det går till Glad Endera så ska man känna någon, eller så måste man gå dit så att de ser en.

Fridaaaa
0

#51 Hjälper inte så mycket idagens läge tyvärr att själv gått in. Har själv gjort det flera gånger, både på jobb där jag har utbildning men även på andra ställen, för mycket konkurrans tyvärr :(
Men sedan måste man ju ha ett bra CV med :)

Mitralis
0

Sök på lite udda ställen, eller "lågstatusställen". Går ni in på HM så får de säkert in minst 8-9 om dagen som kommer in med papper och några till som skickar ansökan på annat sätt.
Sätt er med telefonkatalogen och slå upp på måfå och titta vad det finns för ställen som man inte tänker på Glad

examynia
0

# 51 jag har gjort på alla möjliga sätt…

#53  precis.. menar de är ju många som gör så åxå å har man inte ett bra cv så kommer man ite så långt i de heller.. jag har ingenting att visa upp på mitt cv så de är klart man tar nån som har mer erfarenhet i de läget om man gör på samma sätt.. skulle jag lätt göra.. sen har jag upplevt att de är mycket med utseendet åxå å de har jag emot mig då jag inte anses som snygg å de är bara ren sanning så är de.. de har jag fått uppleva att man inte kommit vidare pga de åxå..tyvärr..

#54 jag her tex gjort så att i stan jag bor å dom runt ikring har jag åkt till å gåt runt å kollat upp vilka ställen de finns.. å så har jag gått hem å skrivit cv… skickat dit.. eller gått dit.. så man får med dessa små udda ställen som du menar.. så de är åxå ett bra sätt att se vad som finns för ställen=) har ett par till idag som jag sett som jag ska kolla upp mer å skriva personligt brev åt.. man kan ju tyvärr inte göra så mycket mer än att göra på dessa olika sätten..

Mona22
0

#55 jag är inte heller snygg men man får vara trevlig och snäll istället och väga upp Tungan ute

examynia
0

ja de har ju itne hjälpt ett jävla dugg:-O har nog bara träffat torrbollar med dålig humor då:O

Mitralis
0

Stackare. Det verkar som att du verkligen försöker så gott det går, men ändå vill det sig inte för dej Rynkar på näsan
Jag hoppas innerligt att det skall lösa sig för dej för det är du värd.

examynia
0

ja jag vet inte vad mer jag kan göra liksom:S vissa dagar är man bra så deprimerad så man inte vill kliva ur sängen:S känns inte som att de är nån mening då.. men man gaskar upp sig efter ett tag å tar nya tag.. de är är bara att försöka hålla hoppet uppe helt enkelt…

tack så mycket.. gulligt av dig=)