Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 260 ggr
Cristine
0

Ni som har smådjur..

som möss, råttor ,hamstrar och andra. Har ni dem inne i huset och hur tar era gäster det?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ratlings
0

Jag har ett gäng råttor och två hamstrar hemma i lägenheten. 
Gästerna vet om det, vissa tycker det är jätte kul och andra bryr sig inte alls. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

hus-musen
0

Nyfiken fråga, men hur skulle man annars ha dem? 
Det är inte lagligt att ha dem utomhus, de måste ha tillgång till skyddat boende och temperaturen får aldrig understiga 0 grader, dvs fryskallt.
Att ha ett djur så kallt är för övrigt djurplågeri i mina ögon.
Dessutom så om du har dem ute så får de en tjockare päls, vilket tyvärr innebär att de dör av värmeslag om du tar in dem i huset på vintern.

Har självklart mina råttor inomhus, mina gäster leker och gosar med dem eller låter dem vara, det är helt valfritt. Ingen behöver om de inte vill precis som jag uppskattar när man håller hundar ifrån mig.
Passar det inte så behöver de inte komma alls.

Qui dormit, non peccat

Fridaaaa
0

Har ju marsvinen inne (alla kaninerna är ute) men det får mina gäster helt enkelt acceptera :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lellson
0

Jag har min hamser i mitt rum och en del bryr sig inte, en del bryr sig och vill typ träffa henne och dom som är allergsk får sitta långt från mitt rum och då känner dom inget

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

[peter54]
0

Jag har ett tiotal möss, men de bor i burar i verkstan. På vintern har jag värmematta under burarna så att de alltid har det varmt, men när det blir riktigt kallt ute, under 10 minus, så fryser deras vattenflaskor, så då måste jag byta jätteofta. Ingen behöver någonsin märka av mina möss om de inte vill.

Glad

Fridaaaa
0

#5 Har du inte skål till dem? Hade vi till våra möss på skolan :) fryser inte lika snabbt och lättare att byta vattnet på vintern än flaskor :)

[peter54]
0

#6 Nä skål blir äckligt jättesnabbt, mössen sprätter ner spån och skit i vattnet. Förra vintern när det var jättekallt såpass länge, lindade jag 7W värmemattor runt vattenflaskorna. Då höll sig vattnet flytande ända till minus 20 och så kallt blir det bara i verkstan om det är minus 30 ute.

Fridaaaa
0

#7 Okej för det fungerade på våra möss i skolan :) Dem höll det rent, då vi satte det på en bräda som var upphöjt några cm :=D