Mor och farföräldrar.
Jag undrar varför? Det inte finns någon länk som man kan skriva om allt det som innebär att vara Mor och Farföräldrar? Jag tycker att det vore intressant att få läsa om andras erfarenheter(som mor och farföräldrar) och kanske få lite tips också.
Du menar längst till vänster olika kategorier? Kanske kan lägga den i Hem och hus tråden, eller i övrigt som du har själv lagt tråden i,
Själv är jag inte varken mor eller mormor elle farmor. jag har inga barn alls, Har mina katter men dom är kastrerade så där kommer inga kattungar från dom,
Kanske tips från andra som skriver i tråden
Nu har du ju startat en tråd om detta vilket säkert är trevligt för alla mor och farföräldrar.
Jag kan bara bli farmor och det lär nog dröja
/Maria
Det är inte helt enkelt att vara farmor/bonusfarmor. #0 hur upplever du att det är och vad funderar du att du önskar tips kring?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Mitt lilla 1,5 åriga barnbarn har precis åkt hem efter en heldag, vi har haft så roligt men jag är helt slut 
Min son är pappaledig fram till Augusti, så mina fridagar försöker vi göra något kul ihop, sonen, lillan och jag.
Jag är bonus mormor/farmor till 3 barn till, men träffar inte de småbarnen lika ofta tyvärr. Ett av barnen bor i Spanien så honom ser vi bara 2 ggr om året. De andra två träffar jag någon gång i månaden bara.
Zabelle
Jag har haft funderingar på att starta en sådan sajt eller en sajt om svärföräldrar…
Under ordet är fritt går det också bra!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
På iFokus sajten "Relationer" brukar det skrivas om svärföräldrar. Det borde gå att skriva om mor och farföräldrar där också.
Men jag tycker som Cristine att man kan skriva om det på LK under "ordet är fritt". Eller kanske "Väl valda ord" eller "Övrigt".
I övrigt kan jag säga att det är mycket trevligt att vara mor o farförälder. Har inte haft något problem med att vara svärförälder heller. Det är intressant att se vad barnen valt för partner och att lära käna dem.
Så här är det att vara mormor/farmor för mig:
Mormor: barnbarnen tycker om när jag och morfar läser sagor,åker pullka,har kuddkrig tillsamans med dem,bakar eller gör något annat kul tillsamans med dem och deras föräldrar.(det är en pojke och en tös)
Farmor: till min älste son och han,s fru duger tydligen inte jag och min make åt.(vi har ej fått se den lille som nu är 2 år och vi har ej fått svar på vAd vi har gjort dem för något.Har inte någon kontakt med min älste son och han,s fru sen 5 år tillbaka i tiden,fast vi har försökt hela tiden att få kontakt med dem_-förr kunde min älste son och han,s fru komma hit då och då till oss).(men jag hoppas varge dag på att de ska åter komma till oss och börja umgås med oss igen.)
(jag har 3 söner och alla 3 sönerna har barn)
Den mellersta sonen har fått en liten son nyligen, är glad för deras skull men hoppas på så småningom att få hålla den lille i famnen någon gång och hoppas att få umgås hela livet med dem,så att det inte blir som med min älste son och han,s fru. (de har hälsat på hos oss en kort stund och vi har fått titta på sonen i allafall.
Yngste sonen har två små döttrar.Och de verkar va jätteglada att farmor och farfar busar med dem och kryper på golvet och kastar boll och leker att de lagar mat m.m. Jag och farfar älskar verkligen våra barnbarn och är glada för varge stund som vi får tillsamans med både våra barn och barnbarn.