Godmorgon Alla Hjärtans dag
Jag önskar er alla en fin Alla Hjärtans Dag.
Det har snöat här inatt och trädgården är riktigt vacker och allt som växer är snötyngt.
/Maria
God morgon.
Ha en riktigt bra "Alla hjärtans dag!

God morgon alla hjärtan! Ha en bra dag!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Bleh, morron.
Inte sovit en blund i natt. Har dock kommit fram till att jag vill/ska pierca tunga och/eller läpp.
Plus att två av mina singlar (Toy Soldier och Fukanen Beautyfool Days) kommer idag <3
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Godmorgon till er alla.
Det har snöat hos mig också och det är minus 4 grader kallt. Solen har också vaknat och sträcker på sig över himlen, färgar den i turkos och guld. Otroligt vackert! Ha en riktigt fin Alla hjärtans dag idag.
#3 Usch KaiPon, skippa piercingen, det är äckligt fult
Godmorgon på alla hjärtansdag!
Här har det snöat
och jag som ville cykla idag också. Men det är ju den årstiden. Nu dags att skynda till jobbet. Ha en fin dag!
Piercing i tungan påverkar artikulationen och tungans förmåga att göra rent i munnen. I läppen skaver det på tänderna så emaljen påverkas.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon
#3 Hoppas du tänker dig för ordentligt… ingen piercing, snälla du!!
Zabelle
Har kommit till jobbet nu och det har ju som sagt snöat inatt. En decimeter ungefär. Min man var ute i morse och skottade vid 6 tiden på vår lilla gata.
Jag fattar inte hur en stad kan bli så lamslagen av att det kommer snö på vintern
Bussar stod på tvären. De stora vägarna var ganska dåligt röjda. Det var stopp på Älvsborgsbron. Man hör utryckningsfordon tuta heela tiden.
Med förra vinter i bagaget så kan det väl inte vara så svårt att ha en fungerande snöröjning? Det började ju snöa redan i går kväll.
/Maria
#7 sorry, men ett roligt minne jag har från vintern eeeh kan det varit 93-94 när det var SNÖKAOS i södra sverige… bilder på nyheterna från Avenyn. En liten sån där sopmaskin som man har till trottoarer åkte och försökte ploga hela gatan. Jag skrattade så jag nästan kissade på mig (bodde i norrbotten då).
Inte så kul att vara mitt i det förstås, men helt ABSURT dålig beredskap!
#8 Haha, jag minns också den extrema vintern (jag tror det var 95) och folk åkte skidor mitt i centrum. Det var en bild i GP på puben Dubliner där det stod uppradade skidor längs väggen utanför på kvällen.
Ganska unikt i vår stad faktiskt. Men som du skriver så finns det ingen beredskap alls känns det som.
/Maria
God Morgon 
Här har inte kommit någon snö alls nästan, bara ett tunt puder som inte ens är 1 cm. Det är ganska milt också, bara 3 minusgrader, men det blåser kallt från nordväst.
Apropå piercing så har jag en kompis som lät sätta en sån i tungan, men det blev infektion, blodförgiftning och till slut miste han en del av tungspetsen. De som inte känner honom förstår inte vad han säger.
Jag tycker att piercingmodet är läskigt och det kommer upp minnen från punktiden på 70-talet när unga satte stora säkerhetsnålar och kedjor i kinder och läppar.
apropå piercing, hål i öronen är ju också piercing, fast mer accepterat…
jag har själv enbard piercade örsnibbar, har ingen tanke på nåt annat, men tycker inte det är så uppseendeväckande längre, lite "svensson" har det blivit.
MEN håller med om läpp och tunga, dels är infektionsrisken stor och så sliter det grymt på tänderna…
#10 Jag minns min pappa när jag tjatade som mest om nålar. Han tog resolut och körde en stor säkerhetsnål genom sin egen örsnibb och knäppte ihop denna.
Så gick han med den och jag tyckte det var grymt pinsamt och han bedyrade att han skulle ha den kvar om jag skaffade nålar.
Han vann
/Maria
Godmorgon vänner
Jag önskar er alla en underbar alla hjärtans dag idag,
Ha en hjärtlig fin dag
#12 Ha ha vilken underbar kreativ pappa du har! 
Zabelle

God morgon.
Liite snö har kommit i natt, nu är det bara 1 minus så det blir bara slask, sen fryser det väl på och blir glashalt igen
Snart dags att åka till jobbet, några ärenden först.
Ha en riktigt fin alla hjärtans dag allesammans
Godmorgon!
Här kom 2-3 cn snö på tidiga morgonen, men den är så finkornig så den lägger sig inte på träden, så skogen är lika mörk som förut.
Ha en bra Alla Hjärtans Dag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nu snöar det lappvantar ute, fint!
Här är det vitt också i Malmö de gillar jag inte, Men inte bryr moder natur om de, Jag får gilla de ändå
God middag!
Runt 0° molnigt.
Förkylningen vill inte ge med sig. Tyckte jag mådde ganska bra i helgen men nu mår jag lika dåligt igen, fy tusan. Är helt röstlös just nu. Jätte roligt för en som tyckler om att prata. 
Ha en riktigt fin allla hjärtans dag alla LK are-.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#20 Usch så tråkigt att du fortfarande är dålig.
Krya på dig ordentligt!
Zabelle
Hej på er,
Funderar lite på vad man ska hitta på denna alla hjärtans dag. Det är mycket som är värt fira dessa dagarna.
14:e alla hjärtans dag, 15:e vi har varit förlovade i 4 år, 16:e vi har varit gifta i ett halvår..
Rasmus är dock hemma och sjuk så blir nog inget mer avancerat än lite god mat, bra film och mys i soffan.
Och med piercing, det är läckert. Mycket snyggt på vissa. Jag själv tålde inte ens hål i öronen. De blev svullna som pingisbollar och ill-röda så har inte vågat mig på något mer. Men en piercing i läppen tycker jag är riktigt snyggt.
Kram på er
Hahah skrattar gott åt dessa myter kring piercingar
att tungan ruttnar och liknande om man piercar den. Peter54, då hade din kompis maximal otur och skötte troligtvis inte hygienen. Tungan är faktiskt väldigt lättläkt när det kommer till piercingar
trots att det är en smutsig del.
Jag har en i tungan (och en i överläppen) och jag har inte haft några problem alls, och jag har inga problem med artikulationen Aggeelin. Man kan läspa i början då man inte är van men sen vänjer man sig.
MYT:
När man piercar sig i tungan så kan den ruttna.
FAKTA:
Tungan kan inte “ruttna” men ett fåtal individer har fått kraftiga infektioner i samband med tungpiercing, då man inte har skött hygienen rätt, haft maximal otur, eller kraftig nedsatt immunförsvar. Munnen är en smutsig del av kroppen och man bör behandla alla orala piercings noggrant för att undvika komplikationer.
Här är fler myter om piercingar
Tycker man ska läsa på lite innan man uttalar sig om piecingar
och sen är det väl en åldersgrej också. Väldigt få över säg 40 tycker att det är snyggt med piercingar.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#23 fast jag hävdar fortfarande att det är skadligt för emaljen på tänderna…

#24 Nope
så länge man inte leker med smycken och slår mot tänderna eller har piercingen felplacerad för långt fram.
#23 Myter har jag inte pratat om alls, jag vet inget om piercing av den enkla anledningen att jag är ointresserad, men jag kan berätta att min kompis som numera har rätt svårt att artikulera eftersom han saknar en liten bit av tungspetsen, inte tycker att piercing är så kul längre. Han låter lite grand som Mora Träsk i tigersången.
Jag försöker leva med så lite risker som möjligt, kanske för att jag tillhör 3 olika medicinska högriskgrupper. Därför betraktar jag sånt som du skriver i dina fakta om piercing som onödiga risker att ta, men det är klart att det står var och en fritt att göra som h*n själv tycker.
När det gäller piercing i ansiktet, eller på mer obskyra ställen, tycker jag inte om det alls. Jag är övertygad om, som du redan påpekat, att det nästan enbart är unga som gillar det, precis som det bara var unga som körde säkerhetsnålar genom kinder och läppar på 70-talet (utom Bumblis pappa då
) och att de flesta som är piercade idag, inte kommer att vara det om säg 30-40 år.
Inom en av mina hobbies, reptilintresset, finns enorm överrepresentation av personer med massor av piercingar, massor av tatueringar och folk med rakade huvuden och skinnväst. Varför det är så vet jag inte, men en sån som jag (helt outsmyckad), är i klar minoritet i de kretsarna.
Jag har några kompisar som har många piercingar, en som har fler än ett dussin i ansiktet och som brukar presentera sig som "skrot-nisse" med en ögonblinkning när han träffar någon som han inte känner förut, exempelvis en sån som jag som dessutom är dubbelt så gammal. Jag gissar att han vill förekomma eventuella kommentarer.

#26 Jo men det jag försöker säga är att risken att drabbas av en infektion är liten. Så länge man sköter hygienen och inte har nedsatt immunförsvar. :)
Hej på Er!!!
Det har snöat lite i natt, sägs det ska komma mer. Jag hoppas det inte blir så. Idag ska jag börja jobba igen, tre nätter framför mig. Är ledig till helgen och det längtar jag redan efter. Det enda jag gjort idag är att utnyttja ett halva priset erbjudande på jotex, får grejerna i slutet av mars. Kunde inte sova vidare bra i natt så jag sov på förmiddagen istället. Om 2,5 timme dax att sova igen, om jag kan.
Idag har min bror och hans fru sin bröllopsdag. De gifte sig på alla hjärtans dag.
Önskar Er alla en trevlig alla hjärtans dag!!!!
Kram
#28 Förstår inte vad du vill säga med länken?
Piercar man sig hos en riktigt piercare så är infektionsriskern nästan obefintlig. Och det mesta hänger på hur väl DU tar hand om piercingen. Eftervården är den viktiga biten.
Och angående emaljskador. Så länge man inte leker med piercingen dv.s slår kulan mot framtänderna och den inte är felplacerad för långt fram så förstör det inte emaljen. Själv har jag en plastkula = sliter inte alls på emaljen. Och skulle jag råka bita i den så är det kulan som går sönder, inte tänderna. :)
#30 smart lösning. Har en mamma som är i "tandbranschen" och hon har sett ganska många resultat av felplacerade piercingar i så fall!
#31 Det är ganska vanligt att man går till oseriösa piercare som inte vet vad dom håller på med och att man leker med piercingen.
#30 Vad är det du inte förstår med länken
Det är en läkare som uttalar sig vilka risker det finns med piercing.
Zabelle
Oj vilken debatt min kommentar om piercingar skapade 
Men i alla fall, sov igenom lektionerna (like a boss), och har ännu inte rört mig utanför dörren. Två av mina singlar (Fukanzen Beautyfool Days och Toy Soldier) har kommit idag, vilket gjorde mig glad.
Fick även en Secret Valentine present (antagligen från någon kompis) idag.
Skippa piercingen KaiPon, du är så fin så förstör inte utseendet …det finns så mycket annat!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Dottern fyller år idag så vi får gäster, jag kommer int synas så mycket!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God kväll här i burken..
Önskar er en fin Alla Hjärtans dag där ute i etern..
Kan bara hålla med Peter o Zebelle…I det stora ämnet för dagen…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Wei, först skapar jag ekorrens dag, och idag står jag för dagens ämne, hehe. 
Just nu sitter jag här med pizza, och cola och lite annat att dricka. Smplullig i huvudet på ett trevligt sätt :3
#23 Jag känner flera i yrkesgrupper som får ta hand om folk med piercingar som orsakat skador.
som t ex #23 säger så är det dokumenterat att de orsakar skador på emaljen. Min vän logopeden samt tandsköterskan talar om att den piercing som sitter i tungan påverkar tungans förmåga att göra rent i munnen, en viktig uppgift som tungana har - viktigare än att vara vacker. Den som inte gör rent i munnen får lättare problem med karies, säger tanksköterskan och logopeden håller med!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God kväll!
Hoppas alla har en bra dag. 
Trevlig alla hjärtans dag på er!:D
God kväll blir det här, jobbat hela dagen, sedan hämtat 2 marsvin till mamma som jag ska lämna imorgon till henne :)
Nu ska jag titta på film med Sebbe och bara mysa:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.