Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 318 ggr
Cristine
0

Försäkringsbolag

Är du nöjd med ditt?

Vilket bolag har du?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Vi har allt på Folksam och jag är nöjd.

Svårt att svara på egentligen då jag knappast utnyttjat dem när jag tänker efterObestämd men priserna är rimliga och katternas försäkring blev billigare på Folksam än på Agria.

/Maria

stina63
0

Jag har trygg Hansa Men annars så har jag via mitt fack Folksam., Men jag har haft trygg hansa så länge och är nöjd med dom. Sen har jag Agria till pågarna

Maria
0

#2 Jag läste någonstans att har man hemförsäkring via facket och samtidigt har en annan "egen" hemförsäkring så kan det bli trubbel om det händer något. De kan bli långa tvister om vem som ska betala för kalaset.

Kanske något att tänka på…?

/Maria

stina63
0

Jo de stämmer men jag använder inte den via facket, utan enbart trygg hansa, Folksam har jag via fackavgiften som jag betalar, Går inte välja bort, Jo man kan göra de men jag får inte mindre medlemsavgift för de, Utan får betala samma. Man kan bara anlita den ena som man väljer, Jag har extra föräkringar på trygg hansa

Sen har vårt bostadsförening där jag bor ordnat en speciell försäkring för vattenskador i lägenheten. Dom vill att man ska ta bort sin extra försäkering som man har eftersom dom har en till var stället. Men de går jag inte med på.

Någon ording får det vara, Jag vill själv välja vem jag ska ha som försäkringsbolag,
Det är bra för dom som inte har innan som har valt bort de. Men Jag har alltid haft de Väljer inte bort det alls.

Maria
0

#4 Aha, jag trodde inte man kunde välja bort hemförsäkringen via facket.

/Maria

stina63
0

Man kan göra de men man får inte lägre fackavgift, Man får skriva på speciellt papper hos facket. Men om man vill sen ha tillbaka den så skrivar man på så får man försäkringen igen,

Den ingår i avgiften som man betalar, Man har bara en som man använder ändå kan inte få via båda, De går inte

Maria
0

#6 Ja, det låter ju rätt logiskt. Glad Synd att man inte får lägre avgift bara.

/Maria

stina63
0

Många som trodde de men den lilla summan går tillbaka till avdelningen istället om jag inte minds fel.

Bamse 08
0

Vet faktikst inte vad vi har för något :P

Dock så har vi någon hemförsäkring fast den är inge bra :P

What doesn't kill you makes you stronger.

[cherstin]
0

Länsförsäkringar på gott och ont..

Anders 50
0

Länsförsäkringar, till allt!

Nöjd.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[LucyInTheSky]
0

Folksam via Livs. Även jag är försäkrad via Rasmus och facket.

Har katterna och bilen också på folksam och får mängd rabatt =)

Har bara ringt dem en gång då Nemo skadade sitt ben och jag behövde åka akut till djursjukhuset, men det var inga problem, mycket trevliga.

[peter54]
0

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på en sån fråga. Vi väljer efter omfattning och pris, vilket i praktiken  innebär att det inte går att samla försäkringarna längre som det gjorde förr.

Vi har för närvarande försäkringar i tre olika bolag för att hitta de lägsta priserna med bäst omfattning.

Livförsäkringar, barnens försäkringar, min bil och fyrhjulingen ligger hos Trygg Hansa. Släpkärran hos IF och husförsäkringen har vi genom min frus kollektivavtal (minns inte riktigt vilket bolag det är).

zabelle
0

Länsförsäkringar. De har varit bra även när det hänt olyckor.

Zabelle   

[Sisa]
0

Olika försäkringsbolag har vi med.

För att vara riktigt nöjd, skulle man behöva gå igenom alla försäkringar flera gånger per år och byta. Men..vem orkar hålla på så ?   Obestämd