Restauranger.
Går du ut och äter ibland?
Blir det Svensk eller utländsk sådan?
Om du går på utländsk är det av nyfikenhet eller för där finn en rätt du gillar?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Äter sällan ute, beställer mat och tar med hem istället.
Och då blir det pizza eller kebabtallrik oftast :)
Inte så mycket för utländsk mat. Jo friterad kyckling,sötsursås och ris på kinaresturang men inte mkt mer ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag gillar att prova olika sorters mat.
Har en favoritrestaurang i Göteborg som heter Krakow och har en fantastisk panerad ost med stekt Potatis och surkål till. Jag älskar "öststatsmat" som är ganska fet och stabbig
De har även en fantastisk gryta med massa kål i som serveras i ett stort urgröpt bröd. Minns ej namnet.
En annan restaurang som är en favorit är Silvios som är palestinsk men är väldigt lik det libanesiska köket. Massa goda smårätter med spännande smak.
/Maria
Nä de händer inte så ofta, Ibland men inte ofta kanske ett par gånger om året
#1 Inte så mycket för utländsk mat…
Vad är Pizza och kebab då hihi hi
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#4 Pizza och Kebab är väl nästan svensk husmanskost numera
/Maria
#4 Jag räknar inte det som utländsk mat ;)
Det ingår liksom i svensk kost numera hehe :)
Räknat utländsk mat som thai-mat, kinamat mm :)
Nä jag går nästan aldrig på restaurang, det går 10 år emellan gångerna. Om jag går på restaurang, så blir det kinesisk och jag väljer alltid biff med bambuskott.
Pizza äter jag inte, men kebabtallrik gillar jag. Dock vågar jag sällan äta det för att köttet hålls uppvärmt hela dagen. Min fru har blivit magsjuk tre gånger under de senaste två åren efter att ha beställt kebabtallrik.
inte så ofta(tyvärr?)
italienskt blir det ..ibland (tiominuta)
schä`papp som de sa nere i smaula´nn
är av andra orsaker väldigt länge sedan ..
i den debatten vill jag lägga in att svensk pizza är bättre än italiensk,
och i synnerhet amerikansk,den är ju bara ..varma mackor 
o mest bröd
"Åmay" från kinesen blir det ibland (takeaway)
svensk restaurang..är det bara dagens lunch-hak eller
svinflottiga lyxkrogar ?
senast var det en thaiställe, inte enbart mitt val
inte SÅ nyfiken där,gillar maten
en annan favo är ett annat thaihak,drivet av vietnameser..
annars gillar jag indiska..de brukar vara passionerat vegetariska
i de rätterna
..nyfikenhet är en bra krydda..
, penke
#7 Beror nog på vart man köper kebaben, alla ställen har inte likadant :)
Äter gärna ute, men det blir inte ofta då det är ganska dyrt numer. Äter gärna en rätt från favoritkinarestaurangen. Biff i sojasås.
Provar gärna nya saker, men hamnar ofta på samma ställe då jag verkligen älskar den rätten :P Dessutom är de ett av de billigare ställena i stan.
#9 Hur menar du då? Är inte kebabköttet alltid fårkött på en rulle som hålls uppvärmd?
#11 Nix. Min pojkväns pappa säljer kebab i påsar till olika ställen :) (han jobbar på ett ställe som leverar massa olika mat, drycker mm till resturanger mm)
Bland annat till ett ställe vi äter på.
Och all kebab är inte fårkött :)
#12 Jaså, det trodde jag. Jag trodde att kebab ska vara fårkött ungefär som kåldolmar ska vara fläskfärs, annars blir det en annan rätt.
Jag har hur som helst aldrig sett kebab på annat vis än den där rullen som de skaver av remsor av kött ifrån och det är så den lokala kebabbaren serverar sin.

#11 Många gånger är det nötkött blandat med mjöl och lök som säljs som kebab. Även dessa "rakas" av en rulle.
Brukar inte äta ute. Händer ibland. Då äter jag gärna på Pizzeria eller på kinarestaurang eller japansk restaurang.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#13 OKej det är nog vanligast.
Jag är alltid noga vart jag köper kebab ;)
Varje dag när jag jobbar… Men på fritiden blir det inte så ofta Japanskt, thai, kina, indiskt, spanskt… Vad är svenskt? Hamburgare på vägkrog? Nä men lite bättre svenska går jag gärna till med Gillar att prova nytt!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Äter väldigt sällan på restaurang. Och kebab och pizza och liknande har jag dåliga erfarenheter av så det är inget jag köper längre.
Kanske man inte ska döma alla sådana matställen efter hur vissas hygien är och vad de har i maten, men det är svårt att låta bli.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Min man är väldigt duktig på att laga mat så helst äter jag hemma 
Annars är indisk mat en favorit.
Zabelle