nyser hela tiden..
det är så att jag är allergisk mot damm pollen pälsdjur osv.. men aldrig så att jag har nysit hela tiden hemma.. jag har storstädat å dammsugit å dammat å torkat precis överallt men jag nyser ändå hur mycket som helst.. å jag fattar inte vart de komme rifrån.. min sambo har inte varit i kontakt med djur å stallkläderna har jag instängda å de har aldrig varit några problem innan. kan de vara så att de ändå flyger runt en massa damm å skit som gör att jag nyser å är täppt i näsan jämt..?? skulle en sån där luftrenare kunna hjälpa? de är även väldigt torrt här inne så att man vaknar å knappt kan svälja eller öppna ögonen.. så undrar om en sån där lugtfuktare åxå kanske hjälper..? nån som vet?
När det är så här kallt blir slemhinnorna känsligare och många med allergi och astma har det jobbigare än vanligt.
Vet däremot inte med säkerhet om luftfuktare hjälper. När maken har det jobbigt hänger vi blöta handdukar på elementen, då tycker han det blir lite lättare att andas.
Zabelle
okej ja kanske är så med vädret hmm.. aldrig tänkt på de..:-P
men de vitänkte i första hand är en luftrenare som då suger upp allt damm som flyger om kring.. sen att de är torrt är en annan sak å att man inte kan svälja osv..