Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kläder-smink-smycken
Läst 1691 ggr
Cristine
0

Avunsjuk på männen..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som har det så lätt med sitt hår medans vi kvinnor får ävlas med vårat och mest när vi ska på fest.

Håruppsättingar är på modet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Säg inte det ;)
Finns män med långt hår och kvinnor med kort hår ^^,

Jag kommer bara sätta upp mitt i tofs eller klämma :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Jag var till min frisör igår för att klippa mig. Hon gjorde mig också jättefin när klippningen var klar. Idag, när jag vaknade var den snygga  frisyren ett minne blott och jag måste försöka fixa till mig. Det är inte helt lätt för delar av den fina frisyren finns kvar.

Jag är van att bara ha ett burr och sen kamma igenom det.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

Hehe agge så är det med mej också, dagenefer jag har varit hos frissan så har jag en annan frissa.

Jag vet de finns killar som är väldigt måna om sitt hår kan hålla på rätt länge med de. Fast övervägande så är det kvinnor.

[GunillaF]
0

Var inte avundsjuk på männen Cristine.

De har det sååå jobbigt med sitt hår (skägg) som ska rakas och fixas mest varje dagFlörtTungan ute

Cristine
0

#4 Ja det slipper man förståss!

pius314
0

Äh, klipp en kort frisyr om det känns bökigt. Tror det är värre för män som vill ha längre hår än tvärt om. Se bara emma watson, döööösnyggt hår!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Anders 50
0

Usch för konstiga frisyrer!

Enkelt är vackrast!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MargaretaA]
0

Ja varje gång jag ger mina manliga familjemedlemmar en omgång med hårtrimmern inställd på 3 cm blir jag avis…

KaiPon
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag gillar kort hår bäst ^^ Funderar på att klippa lite bak i nacken snart, men vi får se. Ska se om jag hittar nån bra bild som kan inspirera mig ^^ Men funderar på att kanske låta det växa ut lite, skaffa kanske en liknande frisyr som Chiyu eller Takeru från SuG har i Gimme Gimme videon.. ^^

Fast.. Mina amatörförsök på kändisfrisyrer brukar sällan eller aldrig lyckas.. Obestämd Men det blir oftast bra i alla fall ^^

Men ja, lite avis på männen (i alla fall Jrockarna) är jag, dom har så fina frisyrer *o* Och massa duktigt folk som fixar håret år dom D:

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[peter54]
0

Jag har nog aldrig hört hårfrågan presenterad så att kvinnor skulle vara avundsjuka på män. Jag trodde att de flesta kvinnor var rätt stolta över sitt hår och inte tror jag att det är något att vara avundsjuk på när man knappt har något hår kvar alls på kalotten.

Långhåriga män tycker jag är lite obehagliga, åtminstone om de är över 20-25. Gubbar med långt hår är nästan äckligt tycker jag, särskilt om det nästan är kalt högst upp, men att gubben ändå envisas med att ha håret kvar i nacken, som exempelvis Michael bolton.

Nu har han förvisso fattat att det är ofräscht att ha sån frisyr och klippt sig, men det finns många som aldrig fattar det.

Cristine
0

Tar man på mitt hår så är det som en nyfödd babys.

Jag måste ha mousse och spray för att det ska bli någon frisyr alls.Obestämd

[GunillaF]
0

#10 Min yngste son, 30 år, har långt blankt och välskött hår. Han har det ofta i en liten "knut" i nacken och jag kan absolut inte se något ofrscht i det.

[peter54]
0

#12 Nä det förstår jag, du är hans mamma och skulle förstås tycka att i stort sett vilken frisyr som helst passar honom. Detta är min högst personliga känsla att vuxna män och damer över pensionsålder inte passar i långt hår.

Å andra sidan har jag svårt att förstå vad syftet med långt hår egentligen är om man alltid har det i en liten knut eller som i exempelvis finansminister Anders Borgs fall, han ser alltid "slickad" ut och den lilla svansen är meningslös och ger bara ett fånigt intryck.

Glad

Maria
0

Min mamma (numera död) tyckte det snyggaste som fanns var män i hästsvansFlört

Jag har alltid tyckt att långt hår är fint på både män och kvinnor faktiskt.

Trots det så har min man mer eller mindre alltid varit stubbad några millimeter och sonen har alltid haft kort hår.

/Maria

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker att om håret ä välvårdat så kan det vara vackert också på män, men inte på äldre.

På äldre kvinnor så är långt hår ihoptageet i knut det elegantaste som finns i min smak!

[GunillaF]
0

#13 Smaken är som baken och tur är ju det!Flört

Vi kanske kan komma överens om att vi inte är överens?!

Anders 50
2

#15 Finns väl inget vackrare/sexigare än en enkel knut i nacken, eller en snurrad fläta!

Och gärna med grått hår eller inslag av grått! Glad

Och jag har inga problem med långhåriga män, och hästsvans är snyggt!

Det värsta är när män försöker dölja flinten med överkammat hår!

Cristine
0

#15 Roligt att höra.

Nu lite OT

När du säger män med överkammat hår så påminns jag om min husvärd i Hendaye Plage Frankrike.Skrattande

Han var lång som en flaggstång och också smal som en sådan, han hade långa stripor på ena sidan som hängde ner  ner över axel men skulle egentligen ligga över hans skalliga huvud, han hade alltid en brunrutig kavaj och runt halsen en blårandig slips men ingen skjorta.

Kan ni se honom framför er?

Han ägde flera kvarter i Paris innerstad och i Hendaye där gatan jag bodde bar hans efternamn  Rue LE PIN. Hans mamma gick runt på byn med en häxfrisyr ätandes bakelser och då och då drog hon upp den långa kjolen för att kissa stående på plats.

Världen är full av orättvisor He he!(Nu menade jag inte håret förståss):

[cherstin]
0

Jag är inte avundsjuk på männen. Tur att vi är och tycker olika.

Tänk dig att du skulle stå framför spegeln varje dag och raka dig, Nej, tvi vale!

Jag gillar inte heller långt hår på män. Spelar ingen roll hur välvårdat det är. Kan också känna att det är en mognadsfråga. Har de dessutom kepsen på bak och fram så de ser ut som småpojkar, ja då är det …..uuurrrrrk!

zabelle
0

#18 Måste har varit en syn att skåda… Förvånad

#17 "hämtehår" är det värsta jag kan se i frisyrväg.
Mycket snyggare då att klippa av än att dölja flinten med sidohåret.

Om män har håret långt eller kort spelar mig ingen roll så länge det är rent!

Jag har behållt mitt långa hår för det är lättare att sköta än en kort frisyr. Jag flätar det till vardags på jobbet.

Zabelle   

Maria
0

#20 Så tycker jag också.

Just nu så har jag kort hår och flera tjatar att jag ska behålla mitt korta hår men jag trivs bäst med långt hår. Har nässtan alltid haft långt hår. Jag tycker också det är lättare att sköta än kort.

Jag får blöta ner det varje morgon för det står åt alla håll eller är platt på ena sidan.

När jag hade långt så hade jag alltid knut med någon klämma. Enkelt.

/Maria

pius314
0

#18 :-O Ha ha ha. :-D Orginellt!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
chik
0

Nej"""Det är jag inte..

Beror ju på vad man är för människa.

Jag har min fläta o så är det bra med det..

Frank kan kamma o spreja o ""vad han mer har i vill jag då inte veta..O det tar tid…

Så avundsjuk…Nä""

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

#19 Håller med dig om kepsen!  Glad

Själv har jag korthårig frisyr och börjar bli lite tunnhårig uppe. Och när det blir mer så blir det nog riktig snaggfrisyr, men inte renrakat!

Skägget har fått bli 3-4 dagarsstubb, enkelt att köra över med trimmern när det behövs.

KaiPon
0

#20 & #21 och jag trivs bättre i kort hår FAST jag haft långt hår större delen av mitt liv Skrattande Tur att alla är olika.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Namiko
0

Jag hade inga problem med att fixa till en snygg frisyr när jag hade långt hår (nådde nedanför armbågarna när det var som längst) på under 10 minuter. Min favoritfrisyr var två flätor som satt högt upp på huvudet och fingrarna var så vana att det var snabbt gjort.Kunde iofs spendera över en timme på frisyren om jag plockade fram locktången, men man väljer ju själv vad man vill lägga tiden på.

Dock går det snäppet snabbare nu när jag har kort hår och dom gånger det ska fixas är det gjort på mindre än en minut. Är mycket lättare att klippa det när det är kort också så till och med där sparar jag tid. Numera är en klippning gjord på 10-15 minuter trots att jag klipper med sax istället för maskin.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.