Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 1483 ggr
examynia
1

reklam irritation?:-P

har ni nån reklam som ni verkligen tycker är irrterande eller så dålig så att ni inte förstår den?

vore roligt att höra om:P

själv så blir jag jätte irriterad på triss reklamen som går nu.. den med dragspelet.. sååååå dålig:-P

så skriv på om "dåliga" reklamer…:P

Fridaaaa
0

Finns många reklamer som är helt knäppa!
T.ex då triss-reklamen

Hatar verkligen Shiba och MediaMarkt reklemerna med!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
0

Jag ser dem inte för jag tittar inte på tv men jag hör rekllamen från detta rum och det är illa nog.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Ser nästan aldrig på TV heller så jag slipper reklamen.

examynia
0

#1haha ja mediamarkt är ju sjuk.. fattar inte alls vad dom vill ha ut av den reklamen riktgt.. haha

Karmatarerskanise
0

Kicks reklamer är skrämmande.
Telias reklam där dom sjunger en "julramsa" har jag fått nog av.
Lokas konstiga reklam där man får se en jätte i skogen är också skrämmande.

[peter54]
0

Jag tycker att nästan all reklam är dålig, bara en och annan som dyker upp är lite rolig.

En reklamrelterad fråga som jag har undrat över mycket länge är vem som fick för sig att radioreklamen ska sjungas fram? Idiotiskt.

En annan fråga är ju hur det kommer sig att man tillåts manipulera sanningen i såpass hög utsträckning i reklam, det får man ju inte göra i något annat sammanhang.

examynia
0

#6 haha ja.. varför sågn egentligen.. har nte tänkt på de innan förrän du sa de å när du säger de så är de mest de:-P

Maria
0

Det värsta är att vissa saker fastnar utan att man vill det.

Jag kan t.ex höra låten. "Upplev mer, upplev mer…bredbandsbolaget" fastän jag inte gillar den.

Likaså har ju "Lägre än glocalnet" verkligen slagiit.

Vilka klipp de gjortObestämd

En reklam nu det sista. Jag vet inte vilket företag eller om det är på datan eller TV:n är en tjej som öppnar en present från sin kille samtidigt som de pratar i mobil med varandra. Hon får en tavla han målat själv. Hon frågar om han är tre år eller nåt och säger att julen är förstörd. Jag tycker den är fruktansvärd

/Maria

examynia
0

#8 haha ja vissa låtar till dåliga reklamer sätter sig tråkigt nog.. jag är ju lte av en tv nörd så jag kan ju i stortsett alla reklamer som går.. får jag höra en några seknder i början på den så kan jag garanterat säga vad de är reklam för:-/ så ja de sätter sig.

ja den går på tv den med tavlan.. så otroligt dåligt.. inte nog med att hon säger att han förstört hennes jul utan han hhar förstört för alla som hon är med:-O

Eija
0

Håller med alla här….det flesta reklamen är kassa o tråkiga…allra helst dom med olika tandkräm….

Och som den där trisslottsreklamen, håller med dig examynia….så irriterande…bra att kunna göra annat då…men nu är det ju reklampauser så tätt så man kan inte fylla ut dom med andra saker hela tiden…

De bästa reklamen är faktiskt ICA och ÖB….gillar han med rimkul…då får man iallafall skratta, och sen att det är olika varje vecka…inte samma tragglande som på andra reklamer, så att de fastnar i skallen.. som du skriver Bumblebo….." upplev mer, upplev mer av bredbandsbolaget"…phyi!! va svettigt…

Anders 50
0

Längesen jag såg någon hel reklamfilm.  Byter alltid kanal när reklamen börjar eller så har jag spelat in och då blir det snabbspolning.

Hatar reklamen, även den som är här på iFokus. Betalar med glädje för att slippa den!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

#4 Inte jag heller haha bara allmänt störig:P

Dock älskar jag ICA-reklamerna och Ö&Bs reklamer haha :)

#8 Den sista reklamen du nämnde , förstår mig inte heller på den. Hemsk, för den ger ju fel signaler, att det inte är tankens om räknas utan priset vilket ju är helt fel.

examynia
0

håller faktiskt med om att ÖoB är rätt skoj:P de är min typ av humor.. kanske är dålig humor men man får iaf skratta lite å som sagt så byts den ju ofta..:-P

Fridaaaa
0

#13 Min med haha min pojkvän skakar på huvudet, jag sitter & asgarvar haha :)

examynia
0

#14  som typ hos mig med då. får förklara de roliga för honom bland haha…

Fridaaaa
0

#15 Haha ja jag tycker dem är jätteroliga :D

Som när den ena petar på den andra med en petflaska.
"varför gör du så?"
"det är ju en petflaska!" 
HAHAxD

Maria
0

Förr när jag gick på bio så var jag alltid noga med att komma i tid för att inte missa reklamen. Det var ju enda gången man fick se reklamfilmGlad

Jag har egentligen inget emot reklam. Det jobbiga är när man har sett den ett antal gånger.

Jag gillar att fundera över hur man tänkt och varför man gjort si eller så.

Det finns vissa reklamsnuttar som är jättebra och andra som är rent usla.

/Maria

examynia
0

#16 eller den nya tycker jag är bra "kål me if ju must" å så håller han upp en burk kål å julmust…hahahahhahahah:-P7

#17 ja men vissa reklmer ä rju så konstiga att man inte ens vet vad de gör reklam för.. :-S å en del undrar man ju om man dom tänkt alls:-P

Maria
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den här ölreklamen för Pure Blonde tycker jag både är snyggt filmad och ganska kul.

/Maria

examynia
0

#19 ja den var bra faktiskt:-P

Fridaaaa
0

#18 Ja det är bara för bra haha :D

Hans K.
1

Jag undviker reklamkanaler, ser inga filmer längre där reklam ingår, jag är mer trött på rösterna än bilderna, så om jag stänger av ljudet så går det lättare. Kolla på roliga reklamfilmer på Youtube är kul

#19 *like*
Den här ölreklamen gillar jag faktiskt också Glad

Maria
0

#22 HahaSkrattande Jag hade hellre skrikit i ölkylen förstås än i garderoben.

/Maria

examynia
0

#23 haha jag med tror jag:P

WinterPrince
1

Jag älskar med ÖB reklamerna! Asgarvar varje gång, fast jag sett den innan. Men har missat den med kål och must.

Iprens mjuka kapslar tycker jag är helt sjukt dålig! Och Telenors kopia av Coca-Colas julreklam, med alla lastbilarna…

examynia
0

#25 ja tack för att du påminde om telenor.. som sagt såååååå dåligt att härma coca cola på de sättet.. låter ju som samma låt fast på svenska:-O usch på dom.. för övrigt så gillar jag coca colas julreklamer:Pn iprens kan dom lika gärna ta bort tycker jag:-O

[NoOrdinaryGirl5]
0

Tkr telenor, tele2 och triss har dem värsta reklamerna någonsin!!! ;o och halebob!!!!

Stephanie
0

Går lite OT nu kanske, men den här är bra Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

examynia
0

såg nyss uppföljaren till triss reklamen.. sååååååå sämst:-O

[cherstin]
1

Tele2:s får   är jag himla trött på!

examynia
0

#30 haha ja dom reklamerna är åxå sjukt dåliga.. ja bra reklamfilmer är sällsynta numera.. tyckte de var bättre förr.- haha låter som en gammal tant men ändå:P

Karmatarerskanise
0

#30 Ja urk vad jag tycker det fåret är tråkigt. *snark*

Fridaaaa
1

#30 Ja det fåret är så jobbig!

pius314
0

SÅg några av de nämnda igår, burr! Riktigt usla! MEN den lilla ungen som är utklädd till darth vader tyckte jag var kul. Lite ovanlig för att vara bilreklam :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
[peter54]
0

En reklamsnutt som jag verkligen ogillar är den om Laktal. Lagom till att jag får min frukost på dialysen kan man ge sig den på att hon dyker upp i TV-rutan och börjar prata om illaluktande flytningar.

TystObestämd

Varför finns den reklamfilmen överhuvudtaget? Den som lider av såna problem söker väl reda på vad som går att göra åt det själv, eller?

examynia
0

#35 precis.. haha får jag flytningar så tar jag reda på vad som ska göras hos läkare eller liknande.. men ja de ska ju göras reklam om allt. nåt jag stör mig på åxå är alla j*vla reklamer om whiskey finns ju hur många sånna som helst

[peter54]
0

#36 Ja det är fånigt att ha ett förbud mot alkohol i reklam om det är så lätt att komma runt förbudet genom att bara sända från England istället.

Förbudet borde gälla oavsett varifrån programmen sänds. Om någon holländsk coffeeshop skulle börja göra reklam för cannabis, skulle inte den heller gå att stoppa då kan man undra?

examynia
0

#37 en är de fortfarabde flrbjudet med alkoholreklam här i sverige? jag hörde att dom tog tillbaka den lagen så att man fick sända alkohol reklam i sverige igen? men jag kanske hört fel då?

[peter54]
0

#38 Såvitt jag vet är det inte tillåtet att göra reklam för tobak och alkohol i svensk TV eller radio, men Stenbeckssfären som bland annat driver TV3 kommer runt förbudet genom att sända från England.

examynia
0

#39 åh fasen.. vilka fulingar..Förvånadmen vet att dom pratat om att godkänna de här men dåhar dom fuskat.. usch:P

zabelle
1

Dessa tycker jag är kul Glad
Comviqs reklam -
Du är skyldig mig en present för hundra spänn.
Passa på nu när mamma är online.

Zabelle   

[peter54]
0

Jag såg en reklamsnutt igår som faktiskt var lite kul. Det var en pytteliten kille i Darth Vadermask som sprang omkring med sitt lasersvärd. Jag vet inte vad det var reklam för, men jag gissar att det var VW.

examynia
0

#42 hehe ja den är rätt bra faktiskt på nåt sätt hehe

pius314
0

#42 den tycker jag också är kul (#34 ;-))

• Tillräckligt bra är perfekt! -
valley
0

Ofta slutar en reklamsnutt tvärt och nästa kommer när jag råkar blinka eller nåt. Snabbt går det.

examynia
0

å så ska ju alla reklamer kortas ner.. men ser hela reklamen en gång typ direkt när den visas förta gångerna sen ser man aldrig hela igen.. å de kanske är en bra reklam  men de missar hela poängen när dom kortar ner:-O