äta utan smak..
är bara sååååå tråkigt..
är förkyld så har tappat smaken till å från.. mest så är smaken borta.. å de är så tråkigt när man ska äta mat å inte känner nånting..skulle ju kunna äta vad som helst..
hur gör ni när ni är förkylda å tappar smaken?
lagar ni mat som vanligt eller blir de mer enklare mat just för att man inte känner vad de smakar..
jag tycker inte de är kul att laga mat som man tycker är god när man ändå inte känner vad de smakar så jag skulle lika gärna kunna leva på mackor utan nåntning på:-/

Lever på blåbärssoppa och te, samt vaniljyougurt då.
Eller så kryddar jag maten som en galning och äter ändå
Qui dormit, non peccat
#1 hehe okej… ja jag gjorde pannkakor nu.. de är smiditgt lätt smakarinte så mycket i vanliga fall heller:P
men visst är de trist?:-O
Äter enklare mat. Fast när jag är så förkyld att jag inte känner smak brukar jag inte direkt vara hungrig. Så blir enklare mat just för att man måste äta.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker att man överhuvudtaget tappar matlusten när man är förkyld och inte känner någon smak så jag äter oftast ganska lite de dagarna.
/Maria
asså matlust har jag inte dirket nån gång. men känner ändå hur magen kurrar så:S å äta måste man tyvärr göra ändå ju:/
Smak och lukt har jag varit helt utan sedan 1 1/2 år tillbaka.
Jag vänjer mig inte riktigt med det, men man får liksom gilla läget.
Besvärligast är det att inte veta hur det är kryddat och saltat när jag har gäster. Jag tar det på en höft. Tur att man lagat mat i så många år att det liksom sitter i…
#6 hur kommer de sig att du inte haft smak å lukt på så länge?:-/
#7 Astma och allergi
#8 ahaaa ajdå.. hoppas de inte blir så för mig då.. har åxå massa allergier.. är oftast täppt i näsan men känner ändå lukt smak..
#9 Gå till läkaren om det håller i sig för länge.
I vuxen ålder har jag aldrig tappat aptit och smak när jag varit sjuk. Även i förra vecka när jag låg på hjärtintensiven så var det smakligt att äta.
Men jag gick ändå ner nästan 2 kilo…fast det var väl allt blod de tappade av mig! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#11 hehe ja blod väger jutjockare än vatten…eller vänta..hur var de nu?
#12 "väger tjockare"…

Den köper jag! 
(förstod vad du menade!
)
#13 hahahah är rätt nöjd med den själv faktiskt måste jag säga..
0
passa på äta allt äkkli´tt nyttigt
å det som är ..glömt längst in i kylen.. :- )
mm,när jag är sjuk o krallig
har jag inte sådan aptit,så det blir enkelt(tråkigt)
men,oxå mycket apelsin o lök..
, penke