Snäll eller dum.
Det finns personer som är genomsnälla men ofta blir kallade dumma, ska de vara lite elaka ibland för att bli accepterade?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej tycker jag inte. Alla ska bli acceptera ändå utan att behöva ta till vissa "åtgärder"
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Snäll eller dum,,, dumsnäll?
Vad är egentligen att vara snäll? Många gånger så tror jag att vi människor antar att vi måste vara snälla o tillmötesgåeende, och har en konstig bild av vad snällhet egentligen är.
Fast vi egentligen skulle behöva lära oss sätta gränser för både oss själva och andra.
För det är inte snällt att göra något som man egentligen inte känner för. Då blir det ju någonslags lögn som man utför….
och gör man det till en vana, så vaknar snart bitterheten inom en och omgivningen kräver bara mer o mer,,,,och det leder ju till känslan av utnyttjande….
Jag tror det är snällt att vara rak o ärlig, även om det käns obekvämt o olustigt många gånger.
jag tror absolut inte man behöver vara elak för att bli accepterad - men människor som bara säger socker och sirap blir ganska tråkiga efter ett tag. Det behövs lite surt och salt också ibland - för balansen 
Snällhet har absolut inte med dumhet att göra tycker jag.
Kan rekommendera boken "Konsten att vara snäll" av Stefan Einhorn.
/Maria
jag håller med övriga talare..
Lena.P är jag i verkliga livet.