1 advent 27 november
Upp och hoppa vänner det är första advent
. Nä jag skojar bara. Jag blev väckt lite tidigt av pågarna, Sen kunde jag inte somna om. Tänke nä jag sätter mig här vid datorn och dricker kaffe.
Får hoppas att det blir lite lugnare än vad dom har lovat. Dom har lovat två busväder här i sverige, Berit skulle komma och härja i norr någon annan i södra sverige.
Men oavsätt så ska jag iväg köpa ny matta i sovrummet. Kanske annat smått och gott
God morgon på Er!!!!
Tänk, det är första advent och första ljuset ska tändas.
#0 Vad duktig du är som har grejat och fejat. Vad är det för typ av sovrumsmatta du ska ha? Färg?
Här är det alldeles mörkt ute, regnigt med ser det ut att vara. Kaffet är klart och nu kan man njuta av det.
Idag blir det en sväng ut på stan och kolla in julskyltningen. I övrigt ska jag plocka med tvätt och ta det lugnt. Förkylningen däckar mig men jag måste bli bättre tills i morgon då jag ska börja jobba igen. Ska nog ta mig en sväng till lunden och tända ett ljus för mamma, julen var hennes stora höjdpunkt på året.
Ha nu alla en ljus och vacker första advent!!!!!
Kram
God morgon! Idag ska adventspysslet fram :-) Sen ska jag baske mig gå ner och träna i eftermiddag. Var ett halvår sen sist
- Tillräckligt bra är perfekt! -
#2 Ha så kul när du tränar, längtar själv med till Friskis. Är två veckor sen sist. Måste bli av med förkylningen snabbt.
#3 tack, det komner bli kanon. Boxning!. Krya på dig, se till att bli frisk ordentligt!
*1 Jo jag putsade fönsterna igår sen regnade de, idag regnar det också blåser som attans.
Jag har en lång trasmatta som jag ska tvätta och ta ut till min stuga. Jag har små bruna mattor sidan om sängen. Men ska ha en lång brun matta också.
Rätt mysigt att vakna tidigt( är ingen morgon männsiska och det är pågarna som har väckt mig) Men de var mysigt ändå tända ljuset när det är fortfarande mörkt ute
Julskyltingen har jag glömt.. De är de ja då måste jag och kolla läget,
*2 Ha så kul på träningen. Har funderat att själv börja träna. Men har bara kommet till att fundera. 
#5 Håller med dig, det är mysigt att vakna tidigt. Är inte heller någon morgon människa precis. Låter som du har ett mysigt sovrum. Kolla in Jotex om du ska ha en ny, de har bra rabatter nu så man kan fynda. Börja träna det är så kul, kolla upp vad som finns där du bor. Men jag kan varmt rekommendera friskis och svettis för att det är sån trevlig stämning hos dem samt att det inte är så märkvärdigt. Man kan komma som man är.
#3 Ha så kul, blir nästan avis, måste bli frisk snabbt.
Stina, Flisan,Pius o ni alla fin blåsig dag på er..
Ja det blåser o regnar o värre skall det bli.
Vist är det härlig o vara uppe tidigt. jag försov mig
Brukar höra på Mifforadion som börjar sju..
Ja käns som vi kommer o få El avbrott för ljusen blinkar lite då o då.
Fin dag till er Alla…Där ute i Etern..

Lena.P är jag i verkliga livet.
Flisan Jo har funderat på friskis och svettis., Får fundera lite till.
Jotex har jag beställt innan brukra beställa gardiner därifrån, Men har inte tid att vänta på mattan, Så det får bli att gå iväg
Chik min vän. Godmorgon. Jag har drömt om dej i natt, plus en del andra ochså.
Håll i hatten för Gudrun är på väg.. se till så batterier är laddade och ljus och tändare.
Stina""Drömt
Oj!!!Vad intressant..Wow.
Precis nu landade en stackars skata på altan,,Det var en vinglig landning,,
Jag skickade healing till dej idrömmen chik.
Stackare stackare skata Får hoppas han hittar ett ställen på altanen så den kan vila sig där
Godmorgon alla denna första advent.
Det blåser och regnar småspik i Göteborg så det regnar rakt från sidan verkar det som.
Min man jobbar idag och är väl hemma vid 14-15 tiden.
/Maria
Good morning allihopa
Gjort frukost på sängen åt mig själv, mums !
#6 Läste lite om stormnamn, de ges tydligen av norrmännen, Stormen Per var inte att leka med heller 
#7 Friskis&svetiis är ju såå svårt, provat en gång, man ska snurra ena armen åt ena hållet, och andra benet åt andra hållet och snurra på huvudet samtidigt, jag har koordinationsförmåga noll. Hoppas din förkylning släpper, "Det man tänker har en benägenhet att bli verklighet, vare sig man tänker positivt eller negativt" Så jag brukar försöka tänka…
"Jag ska bli frisk! Jag ska bli frisk! Jag ska bli frisk" 
o ja vete sjutton hur det går till..men allt som oftast så blir det så
"Frid" /H
#6 varannat är mansnamn :-) Namnen återkommer efter 7 år om det inte har dött många människor. Då får den ett nytt namn…
*13 Tack för länken Hans,, Där ser man trodde de bara var kvinnonamn, Men finns en och annan mansnamn också.
*14 Så det är varannant namn som är mansnamn,
Frukost på sängen de åt jag också. Katterna fick lite skinka och ost, de gillar dom,
God morgon
Ha en riktigt fin första advent!
Godmorgon alla!
Här är det oväder så det blir ingen tur till skogen idag. Men som väl är så finns det sysselsättning inomhus också! 
Och de som tror sig få strömavbrott: Tappa upp dricksvatten och sätt ett par vattenspannar på toan också, bra om man blir nödig! 
Håll i hatten!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja nog finns det göra inomhus också.. Godmorgon Anders.
Måste fixa mina räkningar med.. Skicka iväg dom, de har jag inte gjort ännu.

God morgon!
Första adventssöndagen har börjat med ösregn och 9 plus. förra året var det 10 minus och snöstorm.
Vädret inbjuder inte till att gå ut på stan och titta på julskyltningen precis så jag stannar inne och myser.
Önskar er en riktigt mysig trevlig första advent!!
Godmorgon! Här är vi ovanligt tidigt fördiga med frukosten. Vi har haft gäster som hade bråttom hem så det blev lite bråttom.
Igår var vi på "Bondens jul" och åt mat som bonden åt för 100 år sen. Det var jättetrevligt, jag lägger ut lite kort i en annan tråd.
Här myser vi med en ny adventsljusstake. Det var på tiden! Vi har i flera år bara haft några vingliga småljusstakar som adventsljus.Nu har jag köpt något riktigt stadigt och jag känner mig nöjd.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Agge ser bra ut med dom ljusen, Då kan man låta dom brinna lite längre än vanliga smala ljus. Fiffigt tjusig adventsstake
Ja så intressant med bondens jul vad dom åt då. Nyfiken på bilderna de är jag
Det kanske inte syns på bilden men vi har lagt granris längst ner runt ljusen. Det luktar gott!
Titta i den andra tråden så får du se lite bilder stina!
Stina*** tack för din värme..
Hans..Fint Mantra du har. ""Jag skall bli Frisk..
Berit -stormen. har då stält till det i Norge. Min sambo är ju Norsk o vi har kollat. Huva mig vad dom har fått Vatten..
Agge Jag har sätt bilderna i din tråd,, såg de efteråt jag skrev här.
Var så lite så chik,
Frida Du så fina bilder på dina djur. Mycket fina vackra är dom
#25 Tack ska du ha, värmer 
Hoppas ni inte tröttnar på alla djurbilder 

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Frida""Inte tröttnar vi, på dina bilder*
God dagens i Burken!!
Här i Halland så blåser det så in i Norden o värre skall det bli säger dom som vet…lill Gudrun kommer i eftermiddag..
ja vädret rår man inte över,
Så fortast fin dag till er…..
Konnichiwa minna-san!
Kollar på oktobers Nico Nico. Snart klar med det dock. Stackars Hiroto fick en taggig kastanj i huvet
Och nu ska dom alla åka på en liten trehjuling. Får se hur det här går, med tanke på att Tora är 182, Shou är 179 och Hiroto är 166.
Sen ska jag se om jag känner för att gå ut idag eller inte. Färgar kanska håret svart idag. Men vi får se.
Önskar er alla en fortsatt trevlig dag 
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Trevlig första advent! 
Idag blir det att storstäda och julpynta lite. Har vunnit två juliga bordsdukar på tradera. Ett till mitt lilla köksbord och ett till vardagsrumsbordet. För runt 20-lappen vardera.
Ska ner till affären och köpa lite mer julpynt sen.
Så ska jag dricka julmust och äta lite pepparkakor ikväll.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Tjoho, alla stakar och stjärnor på plats, bara en glödlampa kort, nytt rekord! Har hunnit göra chokladpraliner med barnen och adventsfikat också och nu stundar träning. En bra dag!!!
God kväll på er! Hoppas er advent varit bra hittills.
Själv har man varit o tränat ett hårt Combatpass, och nu värmes vi upp bastun hemma hos mina päron. Tyvärr måste jag bege mig ut i stormen sen för att ta mig hem. Lite obehagligt faktiskt. Låter hemskt ute nu.
Men jag har läst att stormen kommer lika stormen Per som vi hade 2007 tror jag det var. Att den inte når upp till Gudrun. Och det är väl bra i alla fall :)
Konbanwa!
Sitter och har blekning i luggen, samt nyfärgat hår. Blev mindre svart än jag först planerat, men ville i sista sekunden ha kvar lite rött i alla fall. Så en liten flik i luggen förblir röd, ville bara bleka den lite först så det röda fäster bättre.
God kväll!
Varit med dottern på väla idag. Tur jag hann hem innan stormen satte till rejält.
Här blåser soptunnerna som som tandpetare på parkeringen och det är fullt av bilar som kan träffas. 
Hoppas det lugnar ner sig innan sista kisserundan med Silver.
Ha en fortsatt fin första advent.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#31 åh tazetter och amaryllis, fint!
Äh det är lite modul-tänk hos oss med adventsprylarna, allt ligger i en låda, med förlängningssladdar och timers förberett. Allt har sin givna plats, så på en timme är det klart, inklusive leta efter vilken lampa som har gått sönder under sommaren…
Så här mysigt har jag och Valle det
Fast det ser ännu mysigare ut i verkligheten.
åh morr, får inte till det med layout på bilderna, vi bor inte på snedden om ni undrar!
#37 Mysigt :) gillar änglarna.
#38 Haha det vet man aldrig ;)
Konbanwa, minna-san.
Blev tre olika röda/rosa nyanser i luggen, samt en grön slinga som jag nu sitter och färgar. Så kan det gå. Gick från att jag tänkte ha helsvart, till svart med hälften röd lugg till det jag har nu. 
#40 spännande låter det!
oh SHIT, det kröp precis en spindel över skärmen
har det mörkt i rummet och bara skärmen lyser typ, åsså kommer den farande, blev helt skraj :-0
#41 Har alltid varit lite sån av mig, blir alltid sista minuten beslut för mig vad gäller hår och sånt x3
Aah, spindel! Kawaii!! >w< Älskar spindlar. Dock kanske inte om dom hoppar fram från ingenstanns sådär x3
#39 åh missade! Tack, jo det är nog rätt mysigt ändå. Blir ju lite hemmablind och tycker att det är samma gamla… och näe ha ha det vet man ju inte, lite på snedden är det ju!
Natti natti vänner. Nu ska jag lägga mig titta på tv,,, sen somnar jag sött. Jobbekväll i morgon

Bra tanke, borde gå och lägga mig med. Ska upp bustidigt i morgon…
Men jag ska bara play:a klart så mycket bättre först…
Gonatt!
#45 Haha creepy! Det kollar jag också på just nu 
#46 spoooky, men kul. Gillar verkligen både denna säsong och förra året.
Nu är jag klar, fasen, skulle vilja se meeer. men nu får jag hålla mig en vecka… mutter, mutter…
#47 Jag fullkomligt älskade förra säsongen. Tyckte att det var en perfekt mix. Och det var en så himla härlig stämning mellan artisterna. Och Di levas tolkningar…. wow! Och September! Och underbart att se hur de alla blev vänner. Och Petter och Lil babs, så oväntat att de kom varandra så nära. Ja till och med Christer Sandelin passade i gänget.
Den här säsongen är jag besviken av. Dels på de som är med. Jag menar E-type…. kom igen… Han kan ju inte sjunga för 5 öre. Det han gör är att "rappa" med en robotröst och det enda som låter bra är när tjejen sjunger i refrängen. Och vilka urusla tolkningar han gör
plågsamt att titta på. Och sen lilla Laleh som är lite utanför i gänget. Hon är ju inte alls lika känd som nån av de andra. Men visst, hon gör fina tolkningar. Sen Lena PH tål jag inte… hon är bara fööör mycket. Så är hon så arrogant på nåt sätt. Nä gillar inte henne. Och Eva Dahlgren är lika arrogant och ganska tråkig. Mikael Wihe är skön, Timbuktu funkar, Thomas Ledin funkar. Sen är stämning ganska stel och konstig. De har inte alls kommit varandra nära som de i förra säsongen. Och tolkningarna är inte lika bra. Nä, denna säsong tycker jag inte är nånting vidare.
Mitt dröm "så mycket bättre" skulle se ut såhär:
- Joakim Thåström (dock skulle han aldrig ställa upp haha)
- Lars Winnerbäck
- Per Gessle
- Robyn
- Håkan Hellström
- Agnetha Fältskog
- Ulf Lundell
Ha ha, jag har också en lista. Har försökt få lite mixat yngre och äldre artister och olika genre. Liksom sju singer/songwriters funkar ju inte. Uggla. För sina tidiga låtar och sin märkliga personlighet Winnerbäck. För låtarna och att han är lite hemlig Björn skifs. En av de bästa rösterna i sverige, tycker jag +verkar go Robyn. För sina låtar, vet inte om jag eg. vill se henne mänsklig… Arja saijonmaa (hur stavar) för sina theodorakis-tolkningar och divigheten Miss li. Lite egen stil, kul att se vad hon kan göra med låtarna Veronica maggio bra och rolig Säger inte att de är de enda bästa, men en spännande mix. Du har några bra på listan med! Återkommer till årets version, nu måste jag försöka sova, ska upp 05.30!
#49 Ja Uggla skulle jag kunna ha med på min lista också.
Det var en intressant lista :)
Ja gör det. Ska också upp 5.30, vad är det här? Sitter och kollar på samma program samtidigt och ska upp samma tid. Och båda har Boxer. Haha
Det ät väl så att man tycker att det första är det bästa.
Men jag har fått en helt ny bild av både Timbaktu och E-Type efter att sett programmen. Båda har en otrolig ödmjukhet. Så jag tycker att denna säsongen är nästan lika bra som förra. Sen finns det artister som jag inte gillar som jag fått en helt annan bild av efter programmet och då bara positivt.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#50 ja vad är sannolikheten för det? ha ha ha
#51 Precis, jag har nog iofs haft den känslan om både Timbuktu och E-type sen innan men det är ju alltid kul att höra mer och "lära känna" artisterna…
E-types låtar är inte riktigt min typ av musik, men jag tycker att när de andra tolkade honom så kom låtarna fram tydligare och det uppgraderade honom som låtskrivare för mig iaf.
När det blev klart att Laleh skulle vara med blev jag förvånad, hon är ju rätt så privat, och det märks ju också i serien. Tror att hon tycker det är jobbigt med hela tv-grejen, men hennes musik har ju fått ett härligt mottagande. Favoriten från henne är Bjurö klubb annars, undrar vem som ska göra den…
Mikael Wiehe, hm, visst det blir vinklat i en tv-produktion, men han är ju ganska dryg och vill inte gärna "spela med" i det som de andra hittar på. Rätt trist attityd tycker jag, men hans tolkningar av de andras låtar har ju varit jättebra, där märker man att han har lagt ner lite tankemöda. Annars känns det lite som "my way or the highway"…
Eva, det är ju en av mina ABSOLUTA favoriter musikaliskt sett. Hon är lite stram i det som visas, men jag tycker hon är så cool så det är ok för mig ;-)
Ledin, verkar vara en genuint mysig snubbe, men det är först när Laleh gör just nu som jag kan ta till mig hans musik. Och hans tolkningar blir som hans låtar, för mig ganska ointressanta.
Lena, tyckte hon var rolig när hon gick med grytlocken och kungakrona på sin dag! Visst hon kan vara lite over the top, men jag tycker ändå att hon bidrar till helheten på ett positivt sätt. Bangar ju inte att klippa får eller haka på de olika tokiga infallen som de andra har.
Timbuktu, cool snubbe! Fantastiska tolkningar!
Kom på att jag ska göra egna spellistor på spotify med orginallåt och tolkad låt efter varandra… det kan bli kul att höra dem ihop.
Hm, borde ha någon rap/hip-hop/dance-artist på min lista, det brukar bli så roliga tolkningar då… HA HA, Maskinen kanske skulle va nåt?! skulle gärna höra Arja sjunga "krossa alla fönster" och Björn Skifs köra "Dansa med vapen"… Ho ho ho!
Angående "så mycket bättre" så tycker vi nog att den här säsongen är mycket bättre. Bättre artister. Förra säsongen var det September och så Petter (som vi starkt omvärderade) som stod för musikupplevelsen. Som vanligt är det spännande att det går att tycka så olika, och det är nu tur att inte alla tycker lika.
#52 Visst skulle det vara kul att höra Arja sjunga "krossa alla fönster" men en tolkning kan göra den till något helt annat, musiken blir helt annorlunda ur en annan artists perspektiv
Det ska bli spännande att se om Laleh kan prata nästa programm
/Maria
#52 PRecis, det är ju det som är roligt/intressant. Om de bara körde en kopia rakt av skulle det ju bli HELT ointressant… Uppfattade du att jag tyckte att de skulle göra låtarna som i orginalet? Det var i alla fall inte min tanke :-)
Jag har sett en konsert med Laleh i Dalhalla. En fantastisk konsert och fast det regnade hela tiden fyllde hon hela rummet med sin röst och musik. Vi tycker att hon lyser av energi när hon uppträder!
#56 Visst lyser Laleh och hon tolkar låtarna fantastiskt men man får inget grepp om henne som person i programmet. Därför ska det bli kul att se "hennes dag"
/Maria
#56 Åh, jag har bara sett inspelningar från några konserter och hon verkar ju vara helt musikalisk rätt igenom och liksom oförstörd i sitt uttryck.
#57 ja spännande! 
Tycker förresten att Lenas tolkning (även om den var mest trogen orginalet på sätt och vis) av Life var kanon!