Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1057 ggr
[Sisa]
0

Godmorgon 8 november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen morgontråd ännu, så kanske det är min tur att skriva den ?

Börjar med vädret, som är grått och trist. Inte så kallt, den ovanliga värmen för årstiden håller i sej!  Hur ser det ut hos Er ?  Kanske Ni är på väg till jobbet, kanske har Ni redan kommit dit..eller så kanske Ni ligger kvar i den góa sängvärmen ?

Hoppas Ni tittar in snart..berättar om hur Eran dag kommer att se ut! Jag önskar Er i allafall en fin sådan!

Kramelikram!!

Toyan
1

God morgon Sisa!

Visst är det grått men 4,3 plus, förra året samma datum var det 8 minus och den 9:e hade vi snöstorm så jag klagar inteGlad

Ska jobba em idag, har blivit förkyld och borde väl vara hemma idag men vi är redan 1 person kort.

Nu får jag sätta fart, ha en fin dag allesammans!!

[Sisa]
0

Godmorgon Toyan!  Visst är det konstigt med väder ?  Ta det lugnt på jobbet idag och krya på Dej!  Kyss

[GunillaF]
1

God morgon.

Ha en bra dag!Glad

zabelle
1

God morgon

7 grader varmt och duggregn har vi i min ände av landet.
Börjar kännas lite segare att komma ur sängen på morgonen, det är bara djuren som är lika pigga och glada som vanligt.

Har varit på jobbet några timmar redan men det är fortfarande ljust ute.
#1 Krya på dig Toyan!

Ha en bra dag allihop!

Zabelle   

[Sisa]
0

Godmorgon Gunilla!  Detsamma till Dej!  Glad

Godmorgon Zabelle!  Härligt med djur..av dom blir man också själv mycket piggare, även om jag håller med att morgnarna ÄR sega nu! Ha en bra dag på jobbet..och en skön kväll efteråt!  Glad

chik
1

God Dagens alla.

Min hälsning hamnade i Frukost tråden..ja man är då en förvirrad själ.

Fin dag till er alla..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Godmorgon Chik!  Haha..förvirrande morgon detta. Istället för en morgonhälsning från Dej fick vi ju två!  Kyss Ha en bra dag!

[cherstin]
1

Godförmiddag!

Fick ett raskt uppvaknande idag. Jag skulle slänga en sak i soppåsen och när jag öppnade skåpdörren var hela golvet i skåpet täckt av söndertuggade sopor. Vi har alltså fått in möss i huset. Attans katt som inte varnat!!!!

Nu blir det att ladda musfällan!!!

Fö ser ut att bli en fin dag idag Ryggskottet börjar ge med sig så det blir nog en liten skogsprommis senare under dagen.

Ha det riktigt skönt alla var ni än befinner er.

Maria
1

Godmorgon alla från ett grått Göteborg.

Idag ska vi förhoppningsvis få vår nya ytterdörr monterad. Det ska bli kul. Det är en dörr med ett litet fönster i så det kommer att bli ljusare i hallen.

Nuvarande dörr har också fönster men det kan kvitta för vi måste ha "innedörren" stängd. Vid den gamla dörren kan man t.om se en glipa när solen skiner så det drar kallt kan jag säga. Nu är ju gamla dörren 50 år så det är väl dags att byta.

/Maria

[Sisa]
0

Godmorgon cherstin!  Huva..hoppas Du eller katten fångar dom fort! Fint att höra, att Du mår bättre! Glad

Godmorgon bumbleboo!  Håller med..på tiden att Du får en ny dörr, så Du slipper frysa i vinter! Förvånad

[peter54]
1

God förmiddag Glad

Vi har soligt här just nu, kul att få se den gula bollen då och då även under den här årstiden.

#8 Hugaligen, möss inne Tyst Det är inte kul med tanke på sorkfeber som grasserar bland alla smågnagare nu, farligt för oss människor.

När vi flyttade hit hade vi fri autostrada för mössen bakom, under och därmed också i alla skåp och lådor i köket.

Musskit i knäckebrödskorgen, musskit i besticklådan, uppätna smörknivar. Jag begriper inte hur man kan bygga så slarvigt från början. Det var öppet rakt ut under krypgrunden bakom alla skåpen.

Jag rev hela rasket och byggde om det mussäkert. Nu kan vi höra dem i väggarna ibland under vintern och någon gång varje år ligger det en grillad mus i proppskåpet, där bakom går det inte att säkra, men in kommer de inte.

Cristine
1

God morgon Ladys and gentelmans.   Här har solen lyckats springa ifrån de hotande molnen för tillfället.

Dagen blir som den blir. Det är alltid roligt att veta att något spännande kan hända under dagen. Jag lever som de amerikanska hollywoodfruarna I sus och dus fast utan lyx. I sus när jag öppnar fönstret och sticker ut huvudet..dus vette sjutton vad det betyder

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Godmorgon Peter!  Grillade möss..nej fy så hemskt!  Fint att solen skiner hos Dej..gäller att ta tillvara ljuset nu!  Cool

Godmorgon Cristine! Dus..vet inte heller vad det betyder Obestämd Men jag hoppas Du får en bra dag..i sus och dus! Kyss Vacker bild!

zabelle
1

#12 Tror att "dus" är ett gammalt ord för utsvävningar och svirande.
Så svira på du bara Skrattande

Zabelle   

[peter54]
1

#13 Jag är så dunderförkyld att jag knappt vågar sticka ut näsan trots att solen skiner. Halsen känns som om jag svalt ett dussin raspar och näsan rinner konstant. Det värsta av allt är att mitt protesöga blir förkylt det med, varar, svider och bränner så att jag inte kan ha det i.

Tungan ute

[Sisa]
0

# 15 Ojdå..har Du protesöga, det har jag missat! Förvånad Håll dej inne i värmen och krya på dej! Glad

[peter54]
1

#16 Japp, mig fattas det både det ena och det andra FlörtSkrattande

Jag miste vänstra ögat efter att jag var blind 1985.

[Sisa]
0

# 17 Men en härlig gnista av envishet fattas Dej inte!  Skrattande  Men..ser du med det högra ögat då..och kan man se med ett protesöga ? Obestämd

[peter54]
1

#18 Jag ser bra med höger öga, men det är hårt behandlat. Omkring 5000 laserskott och tre operationer, den sista för gråstarr som man får som en biverkning av all behandling. På grund av all behandling har jag dåligt mörkerseende och får inte köra bil i mörker.

Nej förstås inte, protesögat är bara en blåst glasbit som ska ersätta ögat kosmetiskt, ett tomt hål ser inte trevligt ut, barnen bli livrädda om jag tar ur protesen.

[Sisa]
0

# 19 Tack för info!  Tur att du har ett öga att se med, även om jag tror det är ett stort handikapp.

Dum fråga om din protes..men nuförtiden vet man aldrig!  Obestämd

[peter54]
0

#20 Nej det går inte att veta allt. När det gäller ögats anatomi, dröjer det nog länge innan man kan laga något som redan gått sönder därinne.

Näthinnan sitter exempelvis fast enbart med hjälp av synnerven, omkring 1 miljon trådar finns i synnerven.

Om näthinnan slits loss helt från synnerven finns ingen återvändo, då är man blind.

Ögonproteserna tillverkas av glasblåsare ungefär på samma sätt som man blåser annat glas, fast i pytteliten skala.

[cherstin]
0

# 21,  Peter, jag beundrar verkligen dig. Hur kan du vara så positiv och ödmjuk efter allt du gått igenom? Du är helt fantastisk!!!

Appropå mössen. Vi tog sammanlagt 8 st möss när vi flyttade in i detta hus i februari. Efter det har det varit musfritt fram till nu. Jag förstår att det blev frestande för musen, det låg nämligen godis i soppåsen, barnbarnen var ju här i helgen och en del godisbitar hamnade i påsen. Musfällan är laddad med god Västerbotten så nu är det bäst att den passar sig.

[peter54]
0

#22 Att möss gillar ost bäst av allt är en myt Glad

Ofelbart lockbete är en bit stekt fläsksvål Flört

Jag är positiv för att jag gillar det här livet och det spelar inte någon stor roll för mig att det "kastats en massa elände min väg" just när det gäller min livsinställning, jag fortsätter att vara positiv ändå.

Många förfasas när de läser exempelvis min introduktion på Facebook, men det är ju bara min vardag.

Glad

KaiPon
2

Somnade kanske vid ett, vaknade halv sex, helt av mig själv. Klev utanför dörren på väg till skolan, och helt plötsligt blev jag bara så.. underbart glad. Så idag har varit en underbar dag, haha. Nu är jag dock trött som bara den, haha.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Sisa]
0

Hej KaiPon!  Blir glad då jag läser det Du skriver.  Hoppas Din dag fortsätter vara lika GLAD!  Skrattande

[peter54]
1

God eftermiddag Glad

Dagens solnedgång hos oss kl 15.45

[GunillaF]
0

#26 Så där såg det ut hos mig också för ca 1/2 timme sedan. Jag han inte hem till kameran dock!Flört Men vackert är det!

aggeelin
0

Godeftermiddag. Har nyss kommit innanför dörren efter att ha varit borta i två dagar. Katterna är glada att se mig så de sitter här så nära de kan.

Det känns skönt att jag kom hem i skaplig tid så nu ska jag åka och träna lite core.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Hans K.
0

Tjusig solnedgång! Det var samma här ikväll här också, (konstigt)
Det är ju minst 10 mil emellan oss. "skojar"
Dags för en pizza med banan o curry  efter ett 3,5 timmars möte om hemsidestruktur o innehåll. Önskar alla en skön kväll i lugnets tecken.

Farwuq
0

Go'kväll på er.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Fridaaaa
0

Go kväll

Varit hela dagen hos syrran i Kalmar, så har inte hunnit sitta här förrän nu.
Var inne en snabbis på IKEA och Rusta och åt på "Donken".
Vad väldigt trevligt! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
1

Gokväll!

Vad ni har varit flitiga med inlägg idag!

Jag har tillbringat större delen av dagen i skogen. Nu på eftermiddagen var jag ute på en stor mosse när dimman slog till, det gick inte att se många meter framåt!

Det var inte lätt att hitta till fastmark i dimman, det gick inte att gå rakt fram på grund av blöthålen, så ibland så fick jag vända tillbaks och försöka hitta en bättre väg där jag inte sjönk.

Men med hjälp av Gps:en så hittade jag iland, fast jag kom inte exakt dit som var meningen.

Bild på mossen i solsken.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

fotokrafs
0

God kväll!
Varit riktigt fint ute idag, har dock inte varit ute något. Missade klimaxet vid solnedgången, men hann ta en bild vid 16:28

#32 Stor mosse. ser ut som en savann.

Näpp nu måste jag gå. Tänkte träna, men maken tjatar på mig och vill ha sällskap i sängen. Han skall upp redan klockan två i morgon. :(

Sov gott!

Anders 50
1

#32 Stor ja…2000 hektar (c.a. 2000 fotbollsplaner) Den näst största i södra Sverige.

Bara nationalparken Store Mosse nästgårds är större!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!