Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettegna-upplevelser-egna-önskningar
Läst 1120 ggr
Cristine
0

Se upp med FB

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Var inne på Aftonbladet här ovan. Men orkade inte öppna en länk till.

Jag tänker som så här..""Jag har inget på i Daton som jag inte kan dela med mig..För här är det lätt att komma ut i blåsväder….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Farwuq
0

Gör som jag, registrera er inte på FB. Det går bra att leva utan.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Fridaaaa
0

Jag har FB, haft i 3 år nu ungefär.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Visst går det att vara utan FB, men det är rätt kul Tyst

Zabelle   

[GunillaF]
2

Från Aftonbladet:

Vem ska få se din profil?

1. Välj sekretessinställningar längst upp till höger på din Facebook-sida.

2. Hitta rubriken ”Så här samverkar du”. Klicka.

3. Välj alternativ på den nedersta fliken. Väljer du ”vänner” kan bara dina vänner se den delade informationen, de kan dela den vidare i sin tur. Väljer du ”vänners vänner” kan folk du inte känner se informationen – och de kan också dela den vidare till andra. Väljer du ”bara jag” så förblir informationen privat.

Så ändrar du timelinen

1. Klicka på ”kontoinställningar” på neråtpilen, och sedan ”Applikationer” längst till vänster.

2. Där kan man redigera varje webbsidas och applikations tillåtelser att publicera i din profil. Välj ”redigera” intill applikationen du vill ändra.

3. Klicka på neråtpil-knappen längst ner för att i nästa ruta välja ”bara jag” om du vill ändra så att inte andra på Facebook kan se vad du gör på nätet.

Styr vad dina vänner får se

1. Gå in på ”sekretessinställningar” under den lilla nedåtpilen uppe till höger på Facebook-sidan.

2. Klicka på ”redigera inställningar” bredvid texten applikationer och webbplatser.

3. Gå in på ”Hur andra tar med dina uppgifter till applikationer de använder” och klicka på ”redigera inställningar”.

4. Klicka ur alla rutor som beskriver personlig information du inte vill att andra ska dela med sig av till webbsajter och applikationer.Källa: SVT

Emanuel om nyheterna

Timeline: ”Visar en komprimerad version av ditt Facebookliv, här får du en bra historisk tillbakablick. Om du gifte dig 2006 kommer Facebook att värdera det högt, till exempel.”

Ticker: ”Längst upp ovanför chatten ligger en ticker, som visar alla dina vänners aktivitet, utan sortering.

Prenumeration: ”Du kan välja att öppna din profil så att andra, som du inte vill vara vän med, kan prenumerera på din Facebookstatus. Det innebär att alla uppdateringar du markerar som ”publika” dyker upp hos dina prenumeranter.

Nyhetsflödet: ”Det är ännu tydligare sorterat, de personer du har mest kontakt med lyfts upp. Det finns fler verktyg för att hjälpa oss att tydliggöra för Facebook vilka just du vill följa.

Apparna: ”Spotify är det tydligaste exemplet. Där godkänner du en gång att din profil ska visa vad du lyssnar på, sedan syns varje låt du spelar på din profil. Vem som helst kan bygga en app, till exempel har flera amerikanska tidningar byggt appar. Om du är inne

i deras app och klickar på en av deras artiklar syns det på din profil att du har läst den artikeln. Idén är att förenkla för oss att dela våra upplevelser. ”

zabelle
0

#5 Tack!
Min "tickerbox" har försvunnit från sidan…. har ni andra kvar den?

Zabelle   

Maria
0

Jag har facebook.

Jag tänker lite som Chic. Jag har inget som jag inte kan dela med mig av. Bilderna jag lagt in är på mig eller katterna. Inte på några nära eller kära. Det jag skriver kan jag stå för.

Jag är inte särskilt aktiv men…

Facebook har gjort att jag fått kontakt med gamla vänner och bekanta. Trevligt att höra vad som hänt med dem i livet.

En massa gamla klasskamrater har jag också hittat vilket är kul.

/Maria

Fridaaaa
0

jag har gjort alla sekretessinställningar:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Namiko
0

För mig är facebook inget mer än ett sätt att se vad folk har för sig och chatta med dom ibland. Skriver nästan inget själv, laddar inte upp mer än nån enstaka presentationsbild och jag delar inget med andra än mina vänner, väntar på att folk ska börja röra sig vidare till någon mer privat sida så jag kan ta bort kontot, men för tillfället så har jag för många kontakter på FB som jag inte har någon annan stans så jag stannar där tills vidare. Har tagit bort all reklam också så den biten slipper jag.

Skulle aldrig få för mig att koppla ihop FB med någon annan sida, vad jag gör vid min dator är privat och inget som andra har med att göra.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Sisa]
0

Jag gör som Draken! # 2  Skrattande

Farwuq
0

Flört

Du har funnit vägen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sisa]
0

# 11  Just det!  Skrattande

Anders 50
0

Facebook är kul, och som vanligt så måste man ju som i verkliga livet tänka sig för vad man gör!

Det finns inte en massa inställningar för säkerhet på Fb bara för ro skull…det gäller att aktivera dem!!!!

Och jag skriver inget som jag inte står för, och har inga hemliga bilder där, och har inställt så att bara mina vänner kan se och läsa.

Och är nån nyfiken så är det bara att hojta till!  Där finns plats för fler! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[LucyInTheSky]
0

Jag gillar facebook, enkelt att hålla kontakten med vänner man inte träffar så ofta.

Och jag skriver inte heller saker jag inte står för. Kanske finns det ett eller två bilder på mig på facebook som andra lagt upp som jag kanske inte är helt nöjd med att dom är där.. Men ja, lite får man väl bjuda på sig kanske.