Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 605 ggr
[LucyInTheSky]
0

God morgon tisdag 23/8

Morrn!

Har tillbringat en kvart att hjälpa den hysteriska mannen i huset att hitta sina nycklar. Alltid samma visa på morgonen dock.. Kan ju tycka han borde lära sig att hänga dem på kroken så han hittar dem och kommer i tid men nej, nej..

I dag är det inget mer än husliga bestyr som är inplanerade. Ska tvätta lite, hoppas vädret tillåter att hänga ut tvätten.

Nu ska jag ta mig en katt, kravla ner under filten i soffan och bara lata mig en stund innan det är dags att göra nytta =)

Ha en fantastisk tisdag!

Kram på er!

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon Lucy och alla andra!

Utan glas ögon trodde jag det stog att du skulle ta dej en kaffe..inte katt*fniss*. Ja du detta med nycklarna känner jag igen fast det är glasögonen jag letar.

Ute skiner solen för fullt så jag hoppas det håller i sig och jag kan äta ute i dag också.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Lucy o Cristine o ni alla. Fin dag till er.

Ja det där o inte hitta vad man har lagt sina saker..Det är inte roligt..O inte blir man bättre på o ha ordning heller.

Här i N. Halland har vi dimma, Men känns som en fin dag kommer o visa sig.

Ja..Ni där ute ha det fint…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon!

Två morgontrådar idag! Dubbel glädje!

Ha en riktigt bra dag alla!

zabelle
0

Jag säger Godmorgon i denna tråden också Skrattande

Ingen bra start på dagen att bli av med nycklarna, tur det löste sig!
Kommer från en familj där samtliga yrade runt efter nycklar varendag dag, bara min som alltid låg där jag lagt den Tyst

Zabelle   

Maria
0

Det blir nog en extrabra dag när det är två godmorgontrådarGlad

Solen skiner i Göteborg.

Ha en bra dag alla….

/Maria

Fridaaaa
0

God morgon!

Solen skiner ute = marsvin som kan få vara ute en stund (om gräset torkar upp ordentligt). Min Lotus är med på framsidan av MM (Marsvinsmagazinet som man får om man är medlem på Svenska marsvinsföreningen) hehe :) Roligtroligt!:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

Godmorgon!

Jag håller mig till den först gjorda morgontråden!   Flört

Dimma här också men den bådar om en fin dag. Det blir nog fullt upp denna dagen också, och en tur till skogs blir det säkert.

Under en tur i skogen igår så gick jag på en älgtjur i kanten på en mosse men hade inte kameran klar, stod och väntade att han skulle visa sig längre bort men icke! Men jag tog en bild ändå, så ni får föreställa er en älgtjur som travar över mossen!  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

God morgon Glad

Här säger väderprognosen att det ska vara soligt idag, men ack, det är igengrått. Kanske lättar det framåt dagen.

Jag ska jobba på min monsterkniv idag om det går att vara ute. Inget kul för de flesta kanske, men jag gillar att knåpa med halvt omöjliga projekt. Just nu har jag fastnat i problem med skaftnitarna, som egentligen inte är alldeles nödvändiga, men eftersom jag redan borrat hål i tangen, så tänkte jag sätta i såna ändå.

Jag brukar spara såna här frambenspipor från älgkalv under älgjakten. Det är ett mycket hårt och tåligt slöjdmaterial. Av en sån har jag gjort skaftet till kniven.

[Sisa]
0

Godmorgon igen då!

Jag skrev ju i den andra tråden..nu fick jag se denna!  Skrattande

Anders 50
0

#8  Monsterkniv?? Aningens nyfiken….

Toyan
0

Tittar in och säger god morgon här ocksåGlad

Fin vovve FridaKyss

Fridaaaa
0

#11 tack ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[peter54]
0

#10 Ja, du vet att jag har lite udda hobbies Flört

Jag har byggt en stor kastkniv av en bladfjäder från hjulupphängningen på en vanlig buss.

Det var ett hårt jobb att ta av, slipa ner och forma till fjäderbladet. Det var 80 cm långt, 7 cm brett och 1,5 cm tjockt från början. Dessutom var det ju böjt och att räta ut bladet var nog det svåraste av allt.

Knivbladet är 38 cm långt och 9 mm i ryggen, hela kniven väger 850 gram. Tanken är att den ska vända runt på samma kastavstånd som tomahawken gör - 5 gångsteg. Tomahawken väger 620 gram, men den har nästan hela vikten i en ände. Därför måste kniven vara tyngre om den är såpass kort som 38 cm.

Skaftet är som sagt gjord av en frambenspipa från en älgkalv och parerstången är gjord av 8 mm plattjärn, svetsad på plats.

Så här såg kniven ut igår innan jag började med skaftnitarna:

Cristine
0

Förvånad Det är otroligt vad du kan, jag är såå imponerad.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Goeftermiddag

har sovit uselt inatt och har svårt att hålla mig vaken nu .men solen skiner och en maskin tvätt ska hängas ut på tork. Man får passa på när tillfälle ges mellan skurarna Skrattande

KaiPon
0

Hej hopp hallå!

Började Svenska B kursen idag. Vi är bara en liten grupp, och det känns bra, då tar det inte lika lång tid för mig att klara av att verkligen prata ut. Dessutom är läraren från Ume(å) så vi har båda två norrländska rötter, haha. Matte B börjar imorgon, så det ser jag fram emot. Tror aldrig jag sett fram emot skolan så här mycket förut haha.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Anders 50
0

#13 Aha…inte kul att komma i vägen för en sådan!  Flört

[peter54]
0

#17 haha, nä det skulle förstås inte vara nån höjdare, men jag kastar mot en alkubbe, samma som tomahawken.

Glad