Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 583 ggr
JereMina
0

Tumör men inte cancer

När jag läste tråden av Sisa om cancer så kom jag på att jag ska skriva om detta. Cancer är hemskt men det finns så mycket annat som KOL.

Så det som drabbade min mamma nu, hon hade en tumör i hjärtat. Det var inte cancer men ack så farlig den var då de fick operera akut. Den var 5 cm stor och blockerade nästan totalt.

Cristine
0

Ja det förstår jag att de fick operera akut, har aldrig hört talas om tumör i hjärtat.

Jag hoppas att hon mår bra nu.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det finns så många riktigt otäcka sjukdommar! Det är tur ändå att det finns så mycket skickliga läkare.

Där din mamma hade sin tumör, läste jag var mycket sälsynt. Vad härligt att det gick bra!

chik
0

Sussane.Vist finns det mycket som man inte vet. Bra att din Mor kom under behandling o det gick så bra..

Kol Den diagnosen har jag..O när jag ser andra som har det så ifrågasätter jag läkarnas utlåtande om mig..

Är en plåga för vetenskapen efter som jag ifrågasätter vad som sägs o görs..Sitter inte o bara tar i mot o är tacksam..

Nu när jag har varit så mycket på sjukhus o sett så många patienser som har kol. så är jag då inte lik dom..

jag har varit sjuk sen 70talet som jag mins. fick avbryta en tävling på grund av att jag inte fick luft..

81var jag sjuk i ca halvår-gravid o det hade problem med hur de skulle kunna få ut babyn på grund av att jag hade så svårt för att andas..

2000 blev jag sjukskriven för att mitt ben inte bar mig.O så fick jag diagnosen kol…Benet var en ridolycka. fick får så bra hjälp av sjukgymnastik. de drar det till rätta

Huva här blev det en roman..

Sussane glad för din mor  är bättre.

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Det finns flera otäcka sjukdomar, minst lika hemska som cancer..man vet aldrig vem som drabbas. Som din mamma råkade ut för, Susanne..jag hoppas hon mår bättre nu och att allt blir bra. Kyss

Kol är också fruktansvärt..såg min mamma drabbas av detta. Jag kan förstå att du har det tufft, Chik. Gråter

Kramisar till Er!  Kyss

Maria
0

Min hjärntumör trodde man ju från början var godartad men farlig för att den satt mot eller växte i hjärnstammen.

Nu visade det ju sig att det var en elak sak.

/Maria

[Sisa]
0

Jag tror att den som inte råkat ut för dessa sjukdomar, har svårt för att föreställa sej hur det verkligen är.

# 5 Jag beundrar Dej bumbleboo, för Din positiva inställning och det goda humör Du visar oss här. Jag önskar Dej all lycka..det är om någon Du värd. 

Kram  Kyss

Maria
0

#6 Tack SisaKyss

Härinne finns så många goa människor och man kan bara bli glad och positiv när man läst här för det mesta.

/Maria

[Sisa]
0

# 7  Det är just så vi vill att LK ska vara!  Kyss

Cristine
0

#3 Är en plåga för vetenskapen efter som jag ifrågasätter vad som sägs o görs..Sitter inte o bara tar i mot o är tacksam..

#4 Bra Chik det behövs ibland, jag gör precis som du, ifrågasätter och diskuterar fram vad som är bäst för mej och det borde fler göra, vi är olika individer och behöver olika behandlingar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

JereMina
0

Det är skönt att mamma överlevt men vi får se hur fortsättningen blir. Cancer i hjärtat får bara en på miljonen men godartade tumörer är vanligare.

De är ändock precis som Gunilla skrev ovanliga och det är väl tur det. Det finns som sagt så många duktiga läkare och inte minst kirurger.

Du är stark och duktig Chik och det är bra att du är påstridig och frågvis och verkar ha en enorm livskraft.

Likaså Bumbleboo vilken resa du har haft och det gläder mig att se att du tar dig igenom dina motgångar. Du har livskraft och är stark och tjurig och precis så är min mamma.

Mammas äldre bror har cancer i lungorna och kan int behandlas pga att han njurar är slut. Mammas moster har haft cancer till och från i 30 år men nu verkar det ha tagit hårt på lungorna så de kan inte göra mer för henne.

När mamma låg i Umeå kom en tremänning till henne dit och hälsade på då hon bor där. Hon berättade att hennes "tremänningens" man låg på våningen ovanpå och han hade en hjärntumör.

Som ni kan förstå så blev det jobbigt för mamma i den situation hon var att få veta dessa saker. Ändå sätter hon sig och gråter för dem andra.

Snacka om att vara empatisk!

Jag hoppas att ni som har en svår sjukdom kommer att besegra den och leva och må någorlunda bra. Kram på er!

chik
0

Bubmleboo..Va!!!!Är den Elak…Fy vad Jobbigt…

Maria
0

Ja, dessutom på högsta graden på skalanSkrikandes Det är därför jag har genomgått strålbehandling.

Men det positiva i sammanhanget är att det ser ut som hela tumören är bortopereradGlad

/Maria

stina63
0

Finns många hemska sjukdomar som tumör cancer och kol. Har själv inom släkten som hade KOL.

Kram till er alla, Ni har en enorm styrka och livsgnista inom er.

Kyss

chik
0

Bumbleboo…ja!!!Då är det bara o gilla läget….

Maria
0

#14 Ja precis, finns liksom inget annat att göraFlört

/Maria

[Sisa]
0

# 14  # 15

Måste säga det igen..jag beundrar Er styrka!  Kram Kyss

zabelle
0

Jag tycker ni är så starka som orkar vara positva och alltid ha ett vänligt ord över till andra trots era sjukdomar. Kyss

Zabelle   

chik
0

JereMina
0

Mamma fick en andra chans och hon tar den verkligen och mår bara bättre och bättre dag för dag. Det är till och med så att hon fått sluta med en av sina två blodtrycksmediciner nu Glad

[Sisa]
0

# 19  Känns fint att höra..måste kännas bra för Dej och Din lilla mamma.   Lycka till!   Kyss