Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettminnen
Läst 751 ggr
[Sisa]
0

Gammalmodig

är kanske jag, men jag är uppväxt med att sova i manglade lakan. Så jag gör som mamma gjorde..manglar mina lakan.

Finns det nåt Du vuxit upp med, något som kanske inte är så vanligt att man gör numera..men som Du fortsätter att göra ? Obestämd

penke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

..och ..krusar örngotts-banden *ler*
 *mm* jag kan riktigt känna ..doft och bomullen mot/med hudenTungan ute

Mangla är överkurs för mig,har dock gjort det några gånger tillsammans med en flickvän som hade STOR stenmangel i sin tvättstuga..

en av mina grejer,är inte besvärlig o annorlunda
 jag bakar "allt" mitt bröd
 jag tycker det är en njutning ATT göra
 och att *äta*  Tungan ute

penke

[peter54]
0

Nej det tror jag inte, ja möjligen att jag envisas med att gilla pölsa med kokt Potatis och rödbetor.

Maria
0

Gammalmodig när det gäller fisk som Torsk.

När jag var liten (pappa har arbetat som fiskare och i fiskhamnen i Göteborg) så var all stor Torsk fisk man använde att mala till färs bl.a.

Överväxt, stor Torsk ansågs torr och smaklös.

Numera så skär man ut "Torskryggen" på denna stora Torsk och säljer för flera hundra kronor kilotFörvånad

Det hänger kvar hos mig.

/Maria

aggeelin
0

Nja, jag vet inte. Jag viker en del handdukar som min mamma gjorde men det är också för att då får det plats två rader av dem i mitt skåp.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maja2
0

Även om det känns som att det är tantvarning på många fronter vad gäller teknisk utveckling, är det nog mest uppförande jag känner mig gammalmodig i. Att unga ska respektera äldre,  att man tar av mössan inomhus, sådana där saker som mormor lärde mig när jag var liten…

signemo
0

Hm, vet inte. Är kanske överdrivet artig och mån om att alla andra skall tas hänsyn till före mig. oavsett hur jag känner det. Just det tänk på hur andra har det före dif själv. Men så kanske det är nu också.

Kanske känslan av hur jag borde ha det , men inte lever upp till.

Var rädda om varandra

[Sisa]
0

# 1  Jag har "bara" en bordsmangel! Flört

Artig är nog jag med..tvekar ibland om jag ska säga Du eller Ni..men det pratade vi om i en annan tråd. Glad

Maria
0

#7 Sist jag träffade en 106-årig kvinna så kan jag bara inte säga duOskyldig

/Maria

[Sisa]
0

Vi har en kvinna på jobbet som är 102..en underbar tant som inte vill bli kallad annat än Du! Glad

Men visst är det så..mot äldre människor är man lite avvaktande och rättar sej efter, hur dom vill ha det Kyss

aggeelin
0

#9 jo men det ska man göra med alla man träffar. Jag avskyr att bli niad av dem som jobbar i butiker. Nästa gång säger jag till den tjejen som fortsatte hela tiden fast jag sa du. Och, som sagt, har jobbet i äldreomsorgen i många år och har aldrig  blivit niad av någon av de äldre

chokladfudge
0

Går barfota så mycket jag kan

Har kontantkort till mobilen

Anser att man ska ha täckta axlar i kyrkan, även brudar.

Det är säkerrt fler saker också men inte som jag kommer på just nu

AnnL
0

En av mina grannar är 102. Bor själv o är fullt klar. Henne har jag svårt att säga du till.

Sen manglar jag lakan o handukar..

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Maja2
0

#11, Mobilen`????? …. fniss

[Sisa]
0

# 12 Skönt..att det finns fler som är gammalmodiga härinne! Glad

aggeelin
0

Tidigare gjorde jag som min mamma, jag "drog" lakan. Nu är det många år sen jag gjorde det. Av tidsbrist slutade jag och det går lika bra att sova.