Vigsel ceremonin, råd..
Har försökt skriva ner ceremonin så som vi vill ha den då det blir borgerligt så har man ju hur stora valmöjligheter som helst.
Vill ni läsa och vara ärliga! Vad kan jag ändra på och vad är bra? Ska det vara längre? Svårt det här..
Bröllopet
Gästerna sitter ner
Rasmus och jag går in till (what are words- chris medina)
Tärnorna följer efter.
Välkomst tal, vigselförrättare:
Vi har samlats alla här idag för att Emma och Rasmus ska gifta sig.
Att gifta sig är en stor och viktig händelse som de har valt att dela med er här idag.
Ni två har bestämt er för att leva tillsammans, att leva tillsammans i förtroende och kärlek, att ta gemensamt ansvar för varandra. Att leva tillsammans är att utvecklas tillsammans och att växa som människor, att hjälpa varandra i svåra tider och att lätta varandras bördor. Det är också att trösta varandra, ge varandra trygghet och att ge varandra glädje och njutning. Allt detta är lätt för er att göra tack vare den stora kärlek som finns mellan er.
Kärleken är stark, den övervinner allt. Den sprider glädje och lust, den är mystisk och komplicerad, underbar och varm. Den är det vackraste vi vet. Den är lugnet själv, ändå får den oss att springa snabbare än vinden.
Så därför är vi är idag. Dessa två människor har insett att de vill dela resten av sina liv tillsammans.
Tärna spelar tvärflöjt eller läser dikt
Rasmus och Emma träffades för första gången som Xstrem och LadySeptera.
De satt 17 mil i från varandra och skrev meddelanden via internet. De skrev om allt och ingenting. Om hur dagen varit, om djuren och vad de ville med framtiden.
Tillslut behövdes inga påhittade namn, de lärde känna varandra mer och mer. Internet blev till sms och sms blev till långa telefonsamtal.
Den 4 maj 2007 träffade de varandra för första gången ansikte mot ansikte men de var inte två främlingar som träffades, båda kände redan varandra.
Emmi Li sjunger och spelar gitarr
Nu idag den 16 juli 2011 har Emma Lindberg och Rasmus Andreasen förklarat att de vill gifta sig med varandra.
Tar du Emma denna Rasmus till din äkta man att älska tills döden skiljer er åt?
-Ja
Tar du Rasmus denna Emma till din äkta fru att älska tills döden skiljer er åt?
-ja
Jag förklarar er då för man och hustru. Ni är nu äkta makar. Emma och Rasmus Andreasen.
Du kan nu kyssa bruden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det verkar ju jättebra tycker jag.
Vissa brudpar brukar även välja att säga några ord till varandra/läsa en dikt eller vers. Ett bröllop jag såg så sjöng de för varandra. Det beror ju på om man vill vågar och kan 
Tack!
Har tänkt mycket på egna löften eller så men jag är så nervös nu en hel månad innan så jag tror jag skulle svimma eller kräkas på honom om jag skulle säga något där uppe på scenen =)
Men jag funderar fortfarande på det.. Kan ju ha texten med sig och läsa innantill till honom.
Har läst igenom, och tycker också att det låter bra, men ska filura lite :))
#2 Visst är det konstigt att man ska bli så nervös och det ju bara är människor man känner som är med.
Jag minns när mitt första barn (!) gifte sig. Jag hade valt ut en så fin gammal dikt jag skulle läsa när jag höll tal på festen. Talet gick så där, men när jag skulle läsa dikten så sa jag: och så har _ _ _ _ _ _ lovat att läsa en dikt, och räckte över pappret till mannen som satt bredvid mig. Han blev så paff att han tog pappret och faktiskt läste upp den! 
#4 *gapflabb* Va braaa, eller ja, rooligt!! Jag har blivit ombedd att sjunga, men *harkel* bangade nån dag innan ://
#5 Jaa, det är fasen inte lätt!
Tycker allt du skriver är jättefint, men håller med Gunilla i #1.
Om jag skulle gifta mig så skulle jag vilja säga några ord till min blivande, det behöver inte vara nåt långt tal utan bara något kort.
Men tror du att du blir för nervös så låt bli. Ni verkar ju veta vad ni känner ändå. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Håller med övriga talare.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Lucy..Kan bara instämma i vad du har skrivit..Blir så bra.
Det är er dag. så var inte nervös…(Lätt för mig o säga som sitter här)
Jag kan bara önska er lycka till o hoppas att man kan få vara med lite på distans Med Foto från Er dag….
_Lena.
_
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag tycker det låter jättebra.
Ett par vi känner gifte sig i maj (borgerligt) och de fick välja mellan korta versionen och den lite längre och den långa var ganska kort den med om man säger så
Här fanns inga möjligheter att själva komponera ihop vad jag förstod.
/Maria
bubleboo.ja så var det på Rådhuset i Gbg. var vittne för min bästa kompis.
O det var den korta versionen o det var en sådda fin ceremoni, o rådmannen som förrättade. Var så häftig o ståtlig…Ja det var fint.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Håller med..verkar jättebra! 
Ser jättebra ut!
Har gått igenom det med vigsel förrättaren idag. Hon tyckte också det såg bra ut så nu kör vi nog på detta.
Har ju lite tid kvar om vi vill skriva egna löften istället. Får se =)
Tack för era kommentarer =)
Väldigt vackert. Grattis i förskott. o GUnilla. Så hade jag säkert gjort också
Var rädda om varandra