Hurtbullar
Alla är så duktiga nu när solen är framme.. Ser folk jogga, träna i parken och vara allmänt hurtiga..
Min pappa springer 2 mil i veckan, min syster har börjat springa och min mor som har ont i sina leder går ändå 5km varje dag..
Jag? Ja om att gå ner för trappan och hämta posten räknas som motion ja, då motionerar jag..
Så nu i kväll tänkte jag att nu fasen! Så jag knöt på mig skorna och gav mig i väg.. Jag har ingen kondis alls!! Men flåsade fram lite, gick en stund, flåsade (joggade i snigel slowmotion) lite till och gick igen..
Tycker vi kallar det jogga i intervaller ;) ha ha..
Har i alla fall varit ute i en halvtimme nu och är helt död.. Så i sommar måste jag göra något åt denna kondis.. Kan ju inte bli varvad 15 gånger i joggingspåret av pappa som snart blir 50 när jag själv bara är 25.. Eller flåsa som om jag sprungit ett maraton när jag skuttat ner för trappen och hämtat posten..
Och nu när jag äter duktigt, gått ner hela 6kg på att bara äta ordentligt (dock gjort lite sne steg.. Men är på banan igen!) Jag känner mig pigg och jag tror verkligen jag behöver UT och röra på mig..
Hmm.. Detta blev typ ett "kära dagboksinlägg typ.."
Ville väl typ bara pladdra av mig.. "klapp på huvudet på mig som varit ute och motionerat" ;)
Nu tänker jag göra som Nemo.. Lata mig
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Själv är den enda mortionen jag får när jag går till/från busstationen.. Samt när jag går och handlar. x3 Så du är bättre än mig iaf XD
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Jag är ingen hurtbulle, men rör mig tillräckligt i vardagen för att ha en bra kondition. Av många utav mina bekanta så är det hurtbullarna som går bort först!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Motionerar väl inte men går flera timmars promenader om dagen och jobbar hårt i trädgården,hugger ved lyfter och bubbar så kondisen är ganska hyfsad.
Klapp på huvudet till dig som motionerat,en god start på ett friskare liv 
Men vilken go kattkille så fin ,härlig bild 
En sån söt bild du har lyckats med.
Nej, det är inte lätt med motion om man inte har hund, som måste gå en runda eller en trädgård, som måste skötas. Lycka till!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Lucy!! Hallo!!! Finns ju färdmedel. varför pina sig???
Nä. Här blir det bara promenad med Rocky.o det jag kan ta bilen till det kör jag..Skall inte pina mig..Huva..
Lena.P är jag i verkliga livet.