Vart är insekterna?
Förra året fanns här inga getingar, mygg och knappt flugor heller. Det fanns däremot massor av gröna små kusar. I år ser det likadant ut.Har bara sett några hummlor och småflugor men ingen geting ännu och det är jag glad över. Ännu gladare är jag förståss över att fästingarna inte heller synts till. Hur ser det ut hos dej.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Här är gott om Humlor som vanligt men på vår lilla tomt så har vi varit befriade från fästingar. Vi har bott här i 6 år och katterna har aldrig haft fästingar.
Till skillnad från min gamle katt Fritz som jag fick plocka "hinkvis" på varje kväll
Getingar har jag inte sett så många heller men däremot har massa av mina plantor för första gången fått små gröna bladlus av någon anledning.
Har sett mördarsniglar i gångarna mellan husen men inte på tomten ännu.
Däremot har vi som alltid mängder av trädgårdssnäckor. De med små hus på ryggen.
/Maria
myror och myggor har ja sett, en humla och en geting, men annars inte mycket alls, vilket jag e glad över! 
jag är glad så länge jag slipper alla dom där små djuren.Humlor har jag set o fästingar o ormar..I år varnar dom för Huggormarna några hundar som redan har blivit illa bitna…
Tror nog att de där små djuren kommer..Får bara bli lite varmare.
Mördarsniglar verkar vi inte ha.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Massor av getingar har vi..redan! Blir lite orolig, man vet aldrig vart dom bygger sina bon. Igårkväll kom myggen på riktigt..hinner bara bli lite värme så är dom här.
Mördarsniglar har jag sett, dock inte på tomten. Fästingar har jag inte märkt av, men jag har ju heller inga djur.
Men..illgröna, flygande skalbaggar..otäcka är dom! 
#5 kan det vara små gröna bärfisar som flyger runt hos dig.
(vågar inte lägga upp nån bild…
)
Fästingarna har kommit, likaså myror, getingar och humlor. Små irriterande sandflugor eller vad de kallas har vi gott om.
Här är så torrt så några sniglar har jag inte sett.
Zabelle
# 6 Gröna är dom, men inte små! Ser ut som stora skalbaggar och jag är livrädd att dom ska landa på mej. Dom verkar gilla att landa mjukt..
Zabelle. Bärfisar
Vilket namn. Lullar o Googlar det.
O vad fan jag ??? Jo det finns ju Bärfisar. Haa.
Har du sådana här Sisa?
Men har det inte kommit många nya arter??
Lena.P är jag i verkliga livet.
# 8 Ja..kanske nåt liknande, fast mina är mera illgröna..nästan självlysande! Jag kallar dom Tjernobylbaggar..
Här har jag plockat fästingar på katten, sett gettingar och flugor..
Men värst är att spindlarna börjar dyka upp.. Mina katter fångar dem och läger dem i min säng =( URK!
Inga fästingar, men massor av getingar och en hel del mygg, åtminstone på kvällarna.