Telefonförsäljare
Hur gör ni?
http://www.expressen.se/nyheter/1.2335926/hon-sa-nej-till-varorna-fick-anda-faktura
Jag brukar säga att jag aldrig köper något via telefon och ber dem skicka sin skriftliga offert istället, så ska jag titta på den och återkomma om jag tycker den är bra.
Det kommer nästan aldrig någon skriftlig offert 
När de börjar med Hej! Jo jag ringer ifrån…
Då säger jag..du får ursäkta jag ska inte ha något och lägger på.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag lyssnar på vad de har att berätta. Sedan tackar jag vänligt nejtack , om det är något som inte intresserar mig.
Min son som arbetat med telefonuppringningar sade att det hade varit bättre om folk sagt till från början så hade han sluppit rabbla upp allt som skulle sägas.
Därför gör jag så!
#3 Visst, men jag vill gärna höra vad de har att erbjuda. Vad vet man, det kan vara något intressant.
Kanske som igår då, när tjejen hann sticka in med" nej nej jag har en väldigt glad nyhet till dej..du har vunnit på vårt lotteri
…….hundra kronor", behöver jag tala om att jag blev så överlycklig att jag inte visste vad jag skulle göra, hoppa, skrika eller vad!
Hon ville veta om jag hade samma bankkonto fortfarande.
#5 Du ser…. Tänk om du hade sagt att du inte var intresserad och laggt på! 
Jag börjar alltid med att fråga hur de tog sig förbi NIX. Sedan säger jag bara nej tack.

Jag kan inte fatta att de ringer för en vinst på hundra kronor.
Jag är numera bestämd men alltid vänlig.
Min son har också jobbat med telefonförsäljning.
/Maria
Jag gör som Christine - så fort de säger "Hej jag heter Kalle, har du tid en stund?" så frågar jag om de säljer något. Sedan säger jag att jag aldrig köper något via telefon och sedan gör jag slut på samtalet.
Jag lägger på luren. Har anmält mig på nix.
Jag har nix telefoni. Men om det är någon som ringer ändå är jag för nyfiken och vill veta vad dom har att erbjuda innan jag vänligt talar om att jag inte är intresserad.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag svarar så här: "Vill du att jag ska betala för något, så ring nästa på listan. Vill du betala mig för något, så kan du fortsätta att prata." De med förstånd förstår.
För några dagar sedan fortsatte de uppringande med att tala om att hon hade ett erbjudande som skulle ge mig billigare fast telefon. Då svarade jag: "Oh, så bra. Helt gratis fast telefon. Utmärkt" Det var det inte. Hon hade inte hört på eller inte förstått.
Eftersom hon fortsatte att prata betydde det ju att det inte skulle kosta mig något. Tråkigt när dumma människor tar upp ens dyrbara tid.
Eftersom jag har företag, så är nix inte ett alternativ för mig.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973