Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 539 ggr
Cristine
0

Har ni börjat..

med våstädningen?

Jag gruvar mej!Obestämd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

gatonegro
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nej, påminn mig inte, gruvar mig också…Putsa fönster o storstäda, fy så jobbigt men det måste görasRynkar på näsan

[rore]
0

Näpp. JAg är av den bestämda uppfattningen

att våren kommer ändåFlört,,,

* inte riktigt så kaxig är jagSkäms*

Jg kan helt enkelt inte stor städa just nuTungan ute

Maria
0

Hörde någonstans att "städning är enbart en estetisk verksamhet" så det har jag tagit fasta på.

Snyggt på ytan och en del damm i hörnenTungan ute

/Maria

gatonegro
0

Ja men det värsta är ju att vårsolen avslöjar allt som gömts under den mörka årstidenTungan ute

Cristine
0

Hmmmm precis!

Anders 50
0

Tack vare ett besök av en bekant så gjordes vårstädningen i början av mars. Hela huset fick sig en genomgång!   Glad

Så det fick bli vårstädningen!

Nästa storstädning får bli inför Cristine´s ankomst med LK-bussen!  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Ha ha vi är så många så det blir nog bättre med storstädningen efteråt Anders.Skrattande

zabelle
0

Jag gillar att städa, känner mig så nöjd när det är klart.

Zabelle   

aggeelin
0

Nja, nåt sånt hinner jag inte med, jag tussar lite på ytan ibland när jag måste.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[MargaretaA]
0

Städar inte mer till våren än annars. Med fyra hundar så får man hålla efter golven och möblerna regelbundet. Det enda särskilda till våren blir fönsterputsning.

MaMaMade
0

Njaaa, våren är väldigt kort o intenvis här uppe…ibland märker vi den inte ens…Oskyldig

Men har faktiskt tagit tag i saker lite lätt för att försöka Feng Shui:a till huset, så nu är sovrummet hyfsat städat. Fönster o garderobstak kvar samt ommöblering. Tar ett rum i taget, blir lätt för mkt annars o så "städväggar" jag.

Med ett jobb som innebär mkt städning blir man lätt le på den aktiviteten, särskilt som jag egentligen *avskyr* att städa. Dessutom har både jag o Guben problem med rygg o axlar så det gäller att ta det pö om pö om vi inte ska bli liggandes.

flisan708
0

Har inte börjat med någon vårstädning. Men jag har börjat köpa lite nya gardiner så att det blir lite roligare att putsa fönstren. Ser även framemot att få plocka fram balkongmöblerna om ca en månad. Man vet aldrig med april som närmar sig. Men det ska bli härligt att börja kunna utnytta balkongen igen, då får man tre rum och kök istället för två rum. #11 Jag brukar göra som du och ta ett rum i taget. Funderar på att måla om i köket här i vår. Men det är en plan i mitt huvud nu. Någonstans det borde vårstädas är vinden, där skulle det behövas tas en rensning. Men det borde göras, frågas är om det orkas göra.

chik
0

Nu har ju snön försvunnit o då är det ju bara o börja..O vad det ser tråkigt ut…

Men arbete ger ju resultat. sägs det..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mammzing
0

Ja, i den mån det räknas.

Har börjat titta på skiten och lokalisera vad som behöver tas om hand.

Stannar där en stund!

[Ming]
0

Nej…jag våndas över mina fönster….men å andra sidan ser jag fram emot att kunna se ut genom dem.För mig är vårstädningen något jag drar mig för…tills….jag kavlar upp ärmarna och sätter igång. Det bästa med vårstädningen är att det syns efteråt.