Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: bilder-musik-och-film
Läst 815 ggr
Cristine
0

Först var det stenkakan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sedan LP och EP, efter dem kom CD..vad kommer härnäst tror du?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nedladdning från nätet och spara på hårddisken Flört
Eller Spotify om man vill vara laglig.Oskyldig 

Vad jag har förstått så tjänar artister väldigt lite på skivförsäljning numera. De är tvingade ut att uppträda live för att få in något.

Det tycker jag är bra!

[ErikSvensson]
0

Fast långt ifrån alla kan leva på att spela live, det är en promille av de stora banden som kan det. Jag som jobbar inom datorspelsbranschen märker själv av hur illegal fildelning tar hårt på många företag.

Ska väl inte sticka under stolen med att jag också tankat en del i mina dagar men då främst program som kostar 40-60 000 kronor (har inte dom pengarna.. hehe..) men i övrigt köper jag lätt filmer + spotify premium för flera tusen årligen. Skrattande

[MargaretaA]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ja detta med illegal fildelning måste vara ett stort bekymmer för dem som lever på digitala produkter. Lite märkligt att det inte går att komma åt problemet.

Jag tycker absolut att folk ska ha betalt för det de gör, men de som tar för mycket får skylla sig själv. Jag skulle gärna köpa Photoshop men det har jag absolut inte råd med Flört

[ErikSvensson]
0

Tror helt klart att man måste se över upphovsrätten och hur mycket betalt man tar, att betala tvlicens, cd skiva, spotifyabonnemang och mp3 för en låt är lite väl mäktigt..Flört

Sedan finns det program som borde ha billigare hemmalicenser så som t.ex. photoshop, vem kan ge 9000:- för det? Helt orimligt.. Skrattande

chik
0

Erik.S. Kan bara instämma.Många som går i konkurs på grund av att människor är för snåla för o gå o köpa sina skivor-CD. Tycker jag är dålig stil.

Stenkaka.Ja bra mycket bättre än dessa CD som inte går i vissa spelar o som helt plötsligt bara lägger av..

Gillade kassett band o de gamla vidiona.Där kunde man bara tejpa o så körde man vidare..Har lånat ""Hem till byn" o helt plötsligt så tog inte vår CD i mot dom.Så nu får jag se på datorn o det är lite jobbigt..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Nu för tiden är allt slit och släng det är bara det att man hinner inte slita förrän det lägger av

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.