Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: resor-och-kulturer
Läst 2260 ggr
[GunillaF]
0

Melodifestivalen

På TV just nu. Ser ni på programmet?

Anders 50
0

Inte än, har det på inspelning!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Nope

aggeelin
0

Vi har spelat in och ser det lite fort där vi tycker att det är mindre intressant…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Nej jag orkar inte titta, jag tycker det är så mycket larv emellan låtarna. Jag hör dem härifrån sovrummet, men hitills har jag inte fastnat för någon.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[LucyInTheSky]
0

Jag är lite rädd för melodifestivalen..

[GunillaF]
0

Mina två "favoriter" gick vidare.Glad

aggeelin
0

Här tycker vi att det var bra låtar som gick vidare. Jag gillar Swing Fly, deras låt var det bra drag i och en rolig låt, och jag som gillar tekno-stuk gillar även Dannys låt. Bra val idag

Eldochis
0

Nix, jag planterade om pelargonerna i stället.

AnnL
0

Melodifestivalen är helig för mig. Missar mycket sällan en festivalkväll på tv.

Ville haft Jenny Silver direkt till final.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[MargaretaA]
0

Det var jättebra den här gången. Och jag håller med Gunilla - de två bästa gick direkt till final. Det var så jag fick lust att hoppa upp dansa Skrattande

Anders 50
0

#9 Bra Ann!!!! Min favorit också!  Helt klart bäst! Skrattande

AnnL
0

# 11 Skrattande

[Sisa]
0

Har tröttnat på Melodifestivalen och alla deltävlingar. För många låtar och för tjatigt. Det var mycket bättre förr! Förvånad

[Asta]
0

Håller med dig Sisa. Även om det inte är min typ av musik brukade jag titta när det bara fanns EN melodifestival,

Farwuq
0

Jag visste inte ens att det börjat, såg det i morse på text-tv.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[peter54]
0

Vi tittar för att barnen vill se och vara med och rösta. Jag tycker att gårdagens 8 bidrag höll rekordlåg kvalitet, riktigt blaséartad skvalmusik rakt igenom.

De två minst ointressanta i mitt tycke, gick dock vidare. Ett av bidragen igår var skrämmande mycket försök till efterapning av Alexander Rybaks vinnarbidrag för två år sedan, med dragspel istället för fiol, till och med kläderna var kopierade. Lågt tycker jag.

Hoppas det dyker upp bättre låtar framöver för med de låtar som framfördes igår har vi inget att hämta i Eurovisionsschlagerfinalen.

Maria
0

Jag minns när finska "Lordi" vann och det tyckte jag var jättekul. En slags schlagerprostest över hela Europa.

Däremot tyckte jag vår tvåa förra året är helt fenomenal. Salem Al Fakir.

Gillade också Ola Salos bidrag året innan tror jag det var.

Jag kommer nog att titta sporadiskt men givetvis se den svenska finalen.

/Maria

[Asta]
0

#17 - gillade också Lordi. Lyckades dessutom se den via engelska BBC och där var en av de roligaste och bästa kommentatorer jag nånsin hört. Det var verkligen show.

Salem Al Fakir gillade jag också. Det var dock inte förrän långt efteråt jag fattade att den varit med i melodifestivalen. upptäckte den som en bra låt helt enkelt. Och HUR man kunde skicka den andra meslåten istället är mer än jag begriper.

aggeelin
0

#18 HÅller med, hur den kunde vinna är konstigt, meslåt är rätta namnet!

Bergspuman
0

Nej.

Anders 50
0

Om jag inte hörde fel så sa Bert Karlsson idag på radion att det var "hög kvalitet på kvällens bidrag"

Han vet ju vad han talar om, men jag tyckte att det mesta var dåligt, utom Jenny Silvers låt.

Eldochis
0

Men hajar ni inte, det där är ju uppgjort av schlagerindustrin i förväg!

Jenny Silvers låt var väl den enda som kan sägas vara en typisk schlagermelodi, dvs en slagdänga med entonig sång och komp i marschtakt. Men bra…? Det vete sjutton.

Jessica Andersson (Dregens fruga) gjorde ett kompetent intryck, men det var ju inte en country balladtävling…

aggeelin
0

Det hela handlar också om vilken musiksmak vi alla har. Jag som inte är förtjust i sånt som låter som gammal svensktopp och schlager tyckerk att det var bra låtar. Jenny Silvers låt, den har vi väl hört varenda gång, tyckte vi här. Men andra tycker att sånt är bra, smaken är olika.

Eldochis
0

# 23 jajemensan! Skrattande

[peter54]
0

Jovisst spelar smaken en viktig roll, men jag tänker också på hur låtarna ska mottas av publiken i övriga länder. Så mesiga låtar utan minsta "catchyness" kan knappast gå hem.

Ibland funderar jag över om det kanske är meningen, alltså att man inte släpper igenom det bästa man har för att man helt enkelt inte vill riskera att vinna och därmed tvingas bekosta arrangemanget påföljande år.

aggeelin
0

Jo, det är väl bara att hoppas att det kommer fram något som är bra, så att vi tycker att den låt som skickas iväg känns ok. Den som skickades förra året var verkligen en sån låt som du Peter pratar om, var den tänkt för att vi skulle komma sist så att vi skulle slippa vinna?

AnnL
0

Jag som Anders tyckte att Jenny Silvers bidrag var bäst.

Vi är kanske lite gammaldags. Men för min del är det en typiskt go låt i ABBA stil o en riktig schlagelåt.?????

Anders 50
0

#27 Exakt! Glad

Cristine
0

Jag håller mej till min Rock!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Jag säger som Christine "jag håller mig till mitt" och ibland är det riktigt bra i Melodifestivalen och andra gånger inte. Frågan är väl om vi ska  tävla internationellt och med vad? Om vi ska skicka någon som vi tror kan slå ute i europa eller bara skicka något?