Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kärlek-och-relationer
Läst 1914 ggr
Bergspuman
0

Dra ner på åtaganden

Ibland är livet så att man inte hinner och orkar allt man skulle vilja göra. Jag har just avsagt mig medarbetarskap på två av sajterna där jag varit det. Skönt, känner mig befriad. Jobbet, pendlandet, träningen och särbon är egentligen det enda jag känner att jag VILL lägga mycket tid på. Det ger mig mest. Och så lite umgänge med vänner, men tyvärr har jag inte så mycket tid för det längre…

Hur gör du när du känner att du får för många bollar i luften? Vad har du lättast att säga nej till?

chik
0

Bergspuman..jag har för något år sedan avsagt mig allt utan för hemmets väggar..

jag kände att det inte var roligt utan kändes mer som ett tvång.O då gör man nog inte någon nytta…

Så du vet ju bäst vad du tycker är roligt…O sen så tror jag att man ändrar sig i olika riktningar.Så det som var så viktigt för ett år sedan .Kanske man inte brinner lika mycket för nu.-Eller vad jag menar..

Bra tycker jag.Nu kan du vara här mer.Hur ego lät inte det???

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Jag har lärt mej att säga nej..utan att få dåligt samvete. Allt funkar lika bra ändå, om inte bättre!

Att vara Medarbetare här på LK är nåt jag prioriterar, tycker är roligt och mår bra av..så länge jag känner så, säger jag heller inte nej! Glad

Cristine
0

Jag säger som Sisa så länge jag trivs och tycker om det jag gör så är jag här, men skulle inte göra det av tvång, då skulle jag hellre hoppa av alldeles.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

AnnL
0

Jag gör det jag tycker är roligt. Avstår eller sägar nej till sådant som jag tycker känns jobbigt.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Lenas-bus
0

Jag har inga problem att säga nej om jag inte vill längre,när det kör ihop sig så sätter jag mig ner och funderar på vad som är viktigt och mindre viktigt och utgår från det.

[MargaretaA]
0

Numera har jag inga problem att säga nej. men jag tror det handlar om ålder och klokskap i mitt fall. När jag var yngre kunde jag det inte alls. Men så blev jag utbränd också Obestämd

AnnL
0

# 6 Lite som du Maggan. Förr hjälpte jag allt o alla o fick inget tillbaka många gånger. Man blir klokare o visare med åren. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.