Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 2141 ggr
Cristine
0

God morgon 18 Jan, 2011

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

'Såg på tv.n att ni som bor söderut har det besvärligt med vattnet på vägarna. Särskilt i Skåne och Halland. Glöm inte stövlarna och gå inte ut om ni inte behöver. Klass 2 varning på flera ställen farligt halt.

Ta det försiktigt idag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[LucyInTheSky]
0

God morgon,

Jag är nästan vaken.. Tror jag.. Inte hunnit känna efter.

Ser ut som om jag ska ta båten till skolan i dag, jäklar vad vatten..

Bergspuman
0

Vatten finns föralldel i Mälardalen också… Men jag hoppas det fryser på igen. Vill hellre vara torr om fötterna!

Ikväll träning. Orkar inte laga mat här hemma till matlåda, får ta något från cateringen på jobbet istället.

Ha en bra dag!

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon.

ha en bra dag i regn och snö!

[Asta]
0

Fortfarande tö och massor av snö har försvunnit från vägar och trottoarer. igår kunde man gå på stan utan att hålla sig i väggen. Ljuvligt.Glad

Tyvärr fryser det på ikväll igen.Rynkar på näsan

Men ändå har massor av den läskiga snön försvunnit och jag har varit lite gladare och piggare ett par dagar. Men nu är det alltså ner i dimman igen.

Fantastiskt så olika vi är och vad vi tycker olika om väder. Men det innebär å andra sidan att oavsett vilket väder vi har så är det alltid någon som är nöjd. Nästan i alla fall.

Bara tisdag idag - jag som ville haft åtminstone torsdag. Allra helst fredag. Men det ska väl förhoppningsvis komma det också.

Hos oss håller vi på att bestämma oss för att byta fönster i år. Har gjort upp en lista över vilka fönster vi behöver och ska skicka ut den för att få lite olika offerter.

zabelle
0

Godmorgon

Nu när all snö försvunnit börjar skadorna efter snöröjningen synas ordentligt. Stora hål i gatorna och nerkörda staket. Idag blev det sicksack körning för att undvika vattensamlingar och alla hål i vägen.

Snart är det vår! Skrattande

Zabelle   

Mammzing
0

Godmorron!
Även här krymper snötäcket.
På endel ställen kan man se gräsmattan.
Det ger hopp om en vår! Längtar vansinnigt!

Hade läkarbesök igår. Fick ny medicin att sova på då nervarvning och sömnproblemen inte ger med sej och att jag blir så allmänpåverkad av det.
Inatt har jag sovit som en stock! Skönt!

Mindre skönt : Läkarna säger att det " bara " gått fyra månader sen stroken och att det kan ta upp till ett år att bli " bra "

Det skrämmer mej lite!

Ha en bra dag alla!

Bergspuman
0

#6 Jag har också haft stroke, vid 24 år pga p-piller. Och kan intyga att det tar sin tid att bli helt bra. Mig tog det runt TVÅ år. Alltså, innan jag blev helt mig själv igen. Och då var jag ändå såpass ung.

Men ha tålamod! Du BLIR bra. Hjärnan har en fantastisk läkekraft.

Anders 50
0

Gomorron!

+1 och disigt. Nu börjar de större grästuvorna sticka upp över snön ute på gärdena, synd att det inte kom mer regn så snösmältningen hade gått snabbare.

Häromkring är det inga problem med vatten på vägarna, däremot är de mindre grusvägarna glashala där det inte sandats.

Ha det bra idag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

chik
0

God dagens alla.

Det var rackans liten bild vi fick av dig i dag Cristine.

Önskar er alla en fin tisdag….

översvämning i Kalmar.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

Men Kalmar-bilden är väl en sommar bild?  Skrattande Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

chik
0

SommarbildFörvånad Tänkte inte på det…ser väl ut så jämt där.

Bra att du är uppmärksam..Vi vill ju inte ha fel information härSkäms

[Sisa]
0

Godmorgon!

Här har det frysit på..vattnet som flöt omkring igår, har blivit till is. Så nu gäller det verkligen att ha tungan rätt i mun, då man går ut!!

Massor av fåglar på mitt fågelbord..mest domherrar. Dom är så vackra att se på..och jag tror att dom -liksom vi- känner att våren är en liten bit på väg.

Ta det lugnt ni som ska ut..och ha en bra dag!

# 3  Underbara tulpaner, Gunilla!

aggeelin
0

Godmorgon.

Jag har en  hemsk förkylning och kan jobba hemifrån idag för att vårda förkylningen i lugn och ro. Resten av veckan ska jag prata hela dagarna, hur ska det gå?

Ja snön smälter och gräsmattan tittar fram på en del ställen. Men än är det mycket snö kvar och imorgon blir det kallt igen. En hel del av isen runt huset har smält men inte i backen upp till vägen Rynkar på näsan, vi har svårt att ta oss ut!

Ha en bra dag alla!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[LucyInTheSky]
0

#9 Jag körde i kalmar idag och inte var det så mycket vatten där..

Bergspuman
0

#14 De har en bra brandmannaservice i Kalmar. En kompis till mig jobbar där Skrattande.

[peter54]
0

God förmiddag Glad

Här är fortfarande plusgrader och fruktansvärt halt på våra skottade gångstigar. Tur att vi har en sparkstötting som jag kan använda som med-rollator för stöd.

Glad

Igår när jag skulle kliva ur sjukresetaxin, fanns absolut noll fotfäste och jag som inte kan böja knäna tillräckligt för att få fötterna rakt under kroppen när jag ska upp, damp pladask rakt ner utanför bilen och slog ryggen ordentligt i bilens tröskel. Det blev en rejäl blodutgjutning i korsryggen.

Måste försöka få hit sand på något sätt idag, för detta är helt livsfarligt.

Cristine
0

#9 Nu har jag bytt Chik!

#16 Så otäckt Peter..var rädd om dig har du inga broddar?Rynkar på näsan

[peter54]
0

#16 Det går inte att använda broddar eftersom jag aldrig kan ta av skorna. Jag kan använda såna om jag ska ta en långpromenad och har någon som kan hjälpa mig att ta på/av dem, men inte annars.

Om jag själv ska ta på eller av broddarna måste jag knäppa loss proteserna och det i sin tur förutsätter att det finns någon bra sittplats ute. Sedan ta några steg fram till trappen och av med dem igen innan jag går in. Inte praktiskt genomförbart helt enkelt.

Glad

chik
0

Lucy!!!Beror på att du inte ser det.Du är van…Skrattande

[LucyInTheSky]
0

#19 ha ha.. Då förstår jag =) Tur min 240 är mer av en ubåt än volvo.. =)

chik
0

Lucy, så är det.

Mammzing
0

# 7
Tack Bergspuman!
Jag vet att jag blir bra, nu måste jag lära mej att det tar tid också.

Ska tänka på dej när det känns hopplöst!

Cristine
0

#18 Nej det går ju inte.Obestämd

Jag kan inte heller ha broddar eftersom jag måste ha klackar.

[Sisa]
0

# 23

Varför måste Du ha klackar ? Något jag inte fått klart för mej..Obestämd

chik
0

Sisa.Cristine måst ha klackar för hon är så van vid det.O så blir hon lite längre.

Cristine!!!!Vist är det så????

Cristine
0

Jag halkade i en nyskurad marmortrappa i Spanien, fick inre blödningar i benet och kallbrand. Ett år på rygg, 50 operationer,(jag blev så van att jag läste veckotidningen på vägen ner till salen och på bordet tills de sövde mej) gjorde att jag förlorade en bit av senan som går från knät och till hälen så jag går på tårna som den balletdansös jag är*fniss*  slående eller hur! också en bit av muskeln försvann men jag har tränat så den har växt ut. de sade att jag aldrig skulle kunna gå men jag kan till och med dansa. Går lite stapligt numera på grund av olyckan i våras med sprickor i senan som jag nu råkat öppna upp lite verkar det som.

men det går över!Skrattande

chik
0

Då hade jag fel o lite rätt.Cristine.

God kväll på er alla.

Toyan
0

Tittar in och önskar er alla en bra fortsättning på kvällenKyss