Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1455 ggr
Cristine
0

Likgiltigheten!

Största hotet mot framtiden

är likgiltigheten.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Är det?

Vissa saker kan jag känna mig likgiltig till, men det är bara det som jag inte tycker berikar mitt liv. Men jag tror inte att det är något hot mot framtiden iafFlört

Cristine
0

Jag menar angående världen, jag skulle skrivit det, att man inte är med och månar om den.

[GunillaF]
0

#2 Ok.

Något som retar mig till vansinne är människor som rycker på axlarna och säger att det spelar ingen roll att jag gör si eller så, det märks ialla fall inte. Om alla tänker så, så  märks så klart inget.

Nu under vintern förfasas jag av alla bilar som står på tomgång och spyr ut avgaser. Om det vore en minut, som är tillåtet…Nää, de kan stå både 15 och 20 minuter.

Sedan all plast vi använder. Vissa saker i mataffären ligger inplastat styckevis, sedan kan det ligga tio sådana plastade varor i en plastförpackning om tio. När vi kommer till kassan så blir det ytterligare en plastkasse….Skrikandes

Det finns val att köpa det som inte ligger i plast. T.ex.Flört

Bergspuman
0

Då blir nog jag en sådan som retar dig till vansinne Gunilla Glad

Jag har nämligen börjar rycka på axlarna åt saker och ting. Kanske inte miljön - där är jag petig. Men i takt med stigande ålder inser jag ju att mina enskilda möjligheter att påverka, är begränsade. Och man måste välja sina strider och områden där man lägger engagemang.

Som ung och idealistisk, kan man vara gåpåig och tycka och tänka och fäktas lite överallt. Men det orkar man inte längre som äldre. Inte jag i alla fall.

Något som fortfarande gör mig rosenrasande är kvinnors usla levnadsvillkor världen över. Hur de hålls nere genom att nekas ubildning, giftas bort för unga, tvingas föda för många barn, slita ut sig, ha en man som bara går till prostituerade och smittar ner dem med aids, lågbetalda jobb, härskartekniker, osv osv osv. Grrrrrrrr.

chik
0

Likgiltig….

Nu svarar jag ut i från mina tankar.

Vilket man bara kan tänka.Går ju inte o göra så mycket åt.

Gunilla..Plast!!! Vad gör man? Jo man köper inte de sakerna. O då finns det inte mycket man kan köpa o då blir man likgiltig i mina ögon, Skiter i det för så gör alla..

Miljön!Förvånad Där är jag Likgiltig..För många gapar o skriker om att vi skall tänka på vår miljö.Sen åker dom flyg kors o tvärs o hänvisar till att det är många som åker samtidigt..o de betalar "miljöavgift"Tänker man på miljön så åker man inte flyg…..Då håller man sig hemma…

Sen så har ju Sverige varit så duktiga o sparat på miljön så vi kan sälja utsläppsrättigheter..O då undrar jag..Varför skall jag inte ha min bil i gång så rutorna bli rena o jag inte är en trafikfara??

Jag är en likgiltig typ…Som bara tänker på mig o de mina…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

Jag är också en som retar gallfeber på Gunilla!  Flört

Vågar inte tala om hur slarvig jag är…Förvånad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Jo jag håller med Gunilla. särskilt om plasten..jag avskyr plast och vill inte ha det i mitt hem. Förr köpte man allt i papperspåsar varför går inte det bra nu.