Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 7710 ggr
Lenas-bus
0

Ett litet rovdjur...

Bor under våran ved utomhus,vi trodde det var något annat som susade förbi på tomten igår,men i morse fick Snodden syn på den då den pinnade upp i skogenGlad. Nu tittade vi därunder och den har verkligen boat in sig,han får bo kvar tills det blir varmareFlört

Maria
1

Vad är det för sorts rovdjur. En Iller, Vessla eller?

/Maria

Lenas-bus
0

Ett mård djurFlört

Maria
0

Så spännandeGlad

/Maria

[Sisa]
1

Ojdå!  Fint av dej, Lena..att låta den bo kvar Kyss

Cristine
0

Ja verkligen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Spik.Bra.Det behöver ju också bo…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Lenas-bus
0

3,Ja lite spännande är det juGlad

4,Ja TackKyssde vilda djuren behöver också tak över huvudetFlört

5,Tack CristineFlört

6,Så söt bild på dem ChikKyss

Choklad
0

mårdar är nyttiga för de äter upp möss och annat som smyger sig in …jättesnäll du är som inte kör bort din innenboende..Glad

U R us

[peter54]
0

#2 Hur ser den ut, färg?

Anders 50
0

Vad är det för djur??

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Lenas-bus
0

Här kommer en länk så ni kan se,den är lite liknande iller och sånt,rätt lång och kvick kan klättra i träd osv osvGlad

http://www.viltfakta.se/martes.html

Anders 50
0

#11 Jaså, det var en mård!

Det är en riktig marodör i naturen! Men vackra är de.

Lenas-bus
0

12,Haha jag skrev ju det i inlägg 2Skrattande,ja jag vet men dom tillhör det vilda och jag är rädd om dom ocksåFlört

Anders 50
0

#13 Jo, men mårddjur som du skrev, det finns 8 arter i sverige som går under benämningen mårddjur.

Bra att du är rädd om dem, det respekterar jag Glad men jag är väl inte mer rädd om dem än att jag har två fina uppstoppade på väggen och en massa fina skinn som det ska bli något av.

zabelle
0

#14 Vet du vad som är det finaste man kan göra med mårdskinn?

… låta dem sitta kvar på mårdarna! Tyst

Zabelle   

[peter54]
0

#15 Några behöver man allt ta, annars blir det tomt på ekorrar och skogshöns istället.

Flört

Anders 50
0

#15 Ja de är fina där också! Flört

Cristine
0

Män..förstår mej inte på dem..först matar de djuren sen skjuter de dem!Obestämd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

#18 Och vissa kvinnor bär pälsObestämd

/Maria

[Sisa]
0

# 14

Jag som trodde att Du var en snäll man..Skrikandes

chik
0

SkinnFörvånad

Anders..Lite barbarriskt.Men du har inga Tänder?

Har en bekant som gör så fina smycken med huggtänderna.

Kolla nere här i länken.bara så snygga…

[peter54]
0

#18 Öh, hur var det nu med julmaten, vem eller vad födde upp … Flört

Män förresten, Jägarnas Riksförbund leds av en kvinna och likaså Bågjägareförbundet Flört

Så du ser Cristine, det där är fördomar Skrattande

#20 Sisa, vi är snälla, det är ju just därför vi gör som vi gör Glad

Anders 50
0

Inte poppis att vara jägare här på LK! Flört Men det bryr jag mig inte om, bara att erkänna att jag är en råbarkad sälle som skjuter djur och tar vara på dem! Flört

Vi är ju ett antal som ännu har kvar våra förfäders jägar och samlar-gener i blodet.

Inget kan få mig att sluta med det och hade jag haft barn så hade de säkerligen varit jägare också! Glad

Jag är så van, så jag tar inte illa upp alls om någon inte gillar det jag håller på med.  Glad

[peter54]
0

#23 Glad Nej förstås, inte kan man ta illa upp för att inte alla gillar jakt och jägare, men rätt ska vara rätt tycker jag.

På frågan vilka som är de "riktiga" djurvännerna, blir mitt svar förstås vi jägare. Vilka annars köper ensilagebalar och tonvis med pellets åt djuren, anlägger viltvatten åt dem, sätter upp saltstenar, fäller aspar under vintern, plogar upp viltåkrarna osv?

Om jag får säga vad jag tror, så skulle ickejägare aldrig få se något vilt om det inte vore för att jägarna tar hand om det.

FlörtGlad

zabelle
0

#23, 24 Ni båda är säkert stora djurvänner. Skrattande

Min svärfar var skyddsjägare och en större djurvän får man leta efter, han lärde mig mycket.

Jag har full förståelse att man måste skjuta av djur.

Det jag tycker är makabert är att föda upp djur för att använda deras pälsar. (Men jag tar avstånd från att släppa ut djuren från pälsfarmarna.)

Zabelle   

Maria
0

Jag har stor respekt för jägare. Har en kvinnlig arbetskamrat och vän som jagar med hela sin familj. Barnen har varit med sedan de var ganska små.

Även om jag själv tror att jag skulle ha svårt för att skjuta.

Tack vare henne har jag en massa älgkött i frysenGlad

/Maria

chik
0

Men o hjälpa ett litet djur är ju aldrig fel.
Sen så tycker jag att jakt är bättre än slakt.
Om Inte jägaren matar vid jakt tornet..

Maria
0

Hjälpa djur gör jag så mycket jag kan men det tror jag de flesta djurälskare gör inklusive jägareFlört när det behövs.

Jag tycker också att jakt kan kännas humanare än slakt men jag äter ändå slaktade djurSkäms En dubbelmoral som jag får leva med.

/Maria

Choklad
0

Usch nej, uppstoppade djur gillar inte jag..Rynkar på näsan

Min svärsons bror är jägare..han är en stor djurvän han också och har stor respekt både för små och stora djur.

Och sedan att han jagar ..ja vi andra äter ju kött utan att ens jaga själva, så jag vet inte , det är väl mera hycklleri isåfall att äta kött och inte tycka om jakten?

Jag kan knappt slå ihjäl en fluga ens, men äter kött (inte flugor då)Flört

så jag skulle inte klara mig om det inte fanns de som kan döda..

U R us

[Asta]
0

Jag gillar inte heller uppstoppade djur. Men jakt har jag inte något emot, hela naturen är uppbyggd på att äta eller ätas och vi står inte utanför naturen vi heller.

Jag äter gärna kött och jag använder skor av skinn och handskar och annat av skinn så att säga att jag är emot att man dödar djur skulle skorra ganska falskt. Jag försöker dock idag tänka på vad jag köper för kött och ägg för att försöka stödja att de föds upp på ett bättre sätt. Kostar mig lite mera, men det ger mig ett något renare samvete.

Jag skulle nog inte kunna bli jägare själv, men vem vet, kanske jag skulle kunna bli rådjursjägare i dagsläget. Däremot har jag ibland funderat på att ta en jägarexamen eftersom man får lära sig väldigt mycket om naturen när man gör det.

Lenas-bus
0

Tjosan många åsikter blev detGlad,Jag har stor respekt för Jägare,när dom är seriösa och inte skjuter för deras höga nöjes skullFlört.Ett uppstoppat djur kommer aldrig att finnas i min ägo ej pälsar av riktigt skinn och dyligt.

I övrigt så får våran mård på kvar på våran gård hur länge den villSkrattande.

[Sisa]
0

# 23  # 24

Bra att Ni inte tar illa upp..jag förstår ju varför ni gör som ni gör. Och jag tror också att ni är Djurvänner..precis som jag! Glad