Nu är julmaten slut...
Helt otroligt egentligen. Jag tyckte vi hade jättemycket mat. Men den har haft strykande åtgång. Värst åtgång fick sillsalladen haha. Den blev kalaslyckad.
Och idag har särbon åkt hem. Han skulle eventuellt jobba imorgon. Kvar är jag med disken och genast han har försvunnit, är det mycket kallare i lägenheten…
Suck. Men det har varit underbara dagar. Vi har sovit länge, ätit gott, ägnat oss åt varandra, myst och haft det skönt.
Fast det är skönt att ha egentid också… 
Nu ska jag planera nyårsaftonen och fixa supébiljetter till någonstans!
här har det tagit slut med.O glader är jag över det..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Vår är också slut. Skinkan kunde fått vara en dag till - jag var inte riktigt mätt på brunkål och julskinka ännu.
Jag har en liten bit gravad lax kvar och en bit av skinkan. Så jag är väldigt nöjd med mängden vi gjorde i år.
Illa att behöva slänga mat som vi fått göra vissa år.
/Maria
Här finns en hel del kvar ännu! Dopp i grytan finns ett par gånger till, det håller sig länge, kött och korv ligger i doppspadet.
Nästan klara köttbullar finns i frysen, dem och prinskorven fixar man snabbt, några små jansson finns också i frysen. Skinkan är inte slut heller!
En sådan här vinter gäller det att ladda upp så man överlever! 
Så här ska frossas ända in på nya året! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Har också kvar..fast jag är rätt trött på julmaten nu! 
Här har vi julmat kvar och mer ska jag göra imorgon. Min bror och hans sambo kommer och jag förväntas göra Janssons frestelse. Så det ska jag göra, sen hoppas jag att det är slut.
Funderar på menyn till nyår istället.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet