Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1775 ggr
Bergspuman
0

Godmorgon 23 december lillejulafton!

Ho Ho Ho.

Jag är tydligen först uppe. Ska ju till psykologen.

Har drömt något som ofta återkommer: jag kör bil fast jag vet att jag inte kan. Och jag kör inte särskilt skickligt (naturligt nog). Och jag väntar på att någon ska komma och haffa mig hela tiden men det inträffar inte.

Särbon kommer på eftermiddagen. Jag hinner köpa hans julklapp efter ps besöket och koka Potatis för sillsalladen. Sedan är det bara att ge sig ut i djungeln och göra inköpen av mat och dryck…. pust. Ska bli SÅ skönt när det är överstökat!

Tittar in här på dagen när jag är hemma igen…

Ha en fin dag!

Anders 50
0

Godmorgon!

Lycka till hos psykologen Puman!

Jag ska hämta in granen nu och klä den, och skinkan ska in i ugnen.

Rådjuren ska ha mat så det räcker ett par dagar, och så ska det vara färdigpyntat innan dagen är slut.

Och en del annat hinns nog med också under dagen.

Ha en bra dag…stressa inte!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

Godmorgon!! Det är vackert ute, ett riktigt fint gryningsljus. #0 Jag läste att du ska till julpsykologen Glad.

Nu ska jag till jobbet på fm, sen ska jag köpa en sista julklapp, julblommor och sen åka till någon jag känt sen jag var liten. Ett julbesök, traditionen förs vidare till att vi träffas, nu när min mamma inte finns mer. Sen ska jag också gå in med en blomma till min mammas bästa väninna. Det är besök som känns bra att göra, jag minns att  jag svävade lite på moln förra julen efter dessa besök.

Nu ska jag sitta här med tända ljus och skotta in gröten.

Ha en fin dan före dan!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

I dag är det bara halvdag på jobbet. Vi ska ut och äta jullunch, sedan ska jag hem och förbereda middag för hela min familj.

Junsele  (min bostadsort)  hade köldrekord i Sverige i gårkväll med -33.1 grader. Jag undrar om vi inte toppar det i dag med de -34 vi har nu på morgonen!

Lycka till med allt ni ska göra idag!

Kölden i Sverige

Bergspuman
0

Uppsala hade igår -26 mitt på dagen. Det är kanske inte rekord, men jag kan inte minnas att det varit så kallt mitt på dagen sedan 1987 och den där hemska veckan i januari.

[GunillaF]
0

#4 I höstas spåddes det om att det här skulle bli den kallaste vintern på flera hundra år och det verkar som om de har rätt.Tyst

Bergspuman
0

#5 Men gick inte polska meteorologer längre än så och sa att Golfströmmen skulle ta en annan riktning och vi skulle få den kallaste vintern på TUSEN år? Bevare mig väl om det blir verklighet!

Då bävar jag för hur det blir i januari-februari som är de kallaste månaderna! Om det är så här redan nu!

Växthuseffekten, någon???

[GunillaF]
0

#6 Här finns lättläst info om golfströmmen.

Mammzing
0

Godmorron!

Mitt inlägg om kylan:
Idag har vi "bara" -18 ute!
Känner ett visst mått av lycka!

Ska strax åka och handla lite mat.
Har i sedvanlig ordning tröttnat på julen!

Ha det bra alla därute!

zabelle
0

God morgon

Sista rycket på jobbet innan julledigheten.

Började dagen med att skotta snö för att ta mig till (och in) i bilen. Lyckades ta mig till jobb i snökaoset och hoppas på att det ska gå smärtfritt att komma hem.

Hoppas ni får en härlig Jul allihop!

Zabelle   

Cristine
0

God morgon!

Den började med att jag inte kunde komma in men nu är jag här.

Vi hade -30 i morse men -22 just nu..tur man har det varmt inne.

Rolig iaf att se solen titta fram igen även om den håller sig precis över skogskanten. Ha en inte allför stressig dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Godmorgon!

..fast den är sen. Huva så kallt ni har..här är minus 11 grader och vi har fått mera snö. Vintrigaste vintern på länge..stämmer nog!

Dan före dopparedagen..säger som en del andra; stressa inte. Det blir Jul ändå!

Ha en fin dag!

zabelle
0

Julstressad?? Flört

Har lagt barnen under granen, klapparna i sängen, kakorna är tvättade, golven är bakade, har hängt ut gröten i julkärven, lagt skinkan i frysen, köttbullarna är slängda, satt fjädrar i riset, har klätt granen med nybakta lussekatter eller va det dem vi skulle ha på lucia?? Strunt samma huvudsaken är att jag har järnkoll på allt, och …………inte ett dugg stressad är jag heller.
Trevlig Midsommar på er!! :-)

Zabelle   

[Sisa]
0

# 12

Haha..du kommer säkerligen att få

En riktigt God Jul! Kyss

zabelle
0

#13 Jag är inte fullt så stressad som det låter. Skrattande

Ska njuta av barn och barnbarn och god mat hela julen.

Avslutar för idag och ska försöka komma hem innan vägarna blåser igen ännu mer.

KRAM & GOD JUL!

Zabelle   

[Asta]
0

Nordatlantiska oscillationen pratar vår lokala meteorolog om hela tiden. Det ska tydligen vara vad som styr vintrarna.

Här ska vi åka och köpa en gran, även om jag tyckte det kunde vara. Sedan får vi väl städa lite helt enkelt. Maken tyckte att det kunde vara trevligt att ha lite fint till jul.

[LucyInTheSky]
0

Detta läste jag i morse när jag skulle ut.. Yey. Men vi får ha kvar snön till jul Skrattande

Varning klass 2 stora snömängder

Öland: Snöfall som närmaste dygnet väntas ge 20-30 cm nysnö med frisk till hård nordostlig vind. Risk för besvärligt snödrev. På öländska en s k Fåk

Är glad över att min familj jobbar på hemma plan så det kan pulsa genom snön till jobbet och inte behöver åka bil.

Ta det försiktigt där ute!! Hughs

[Sisa]
0

# 14

Så fina Ni är..Kyss