Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 1372 ggr
[Sisa]
0

Snö och kyla!

Snön har lagt sej som ett täcke, över hela vårt land. Kylan biter i våra kinder..

Vad gör Ni nu i denna vinter ? Kanske snöar inne, råkar ut för problem och missöden..eller kanske för olika äventyr ?

Hur upplever Ni vintern ?

[Asta]
0

Jag tror det har framgått i andra trådar hur jag upplever vintern.

Vad jag gör? Jag fryser, ramlar, fryser, skottar, skrapar bilar. Och så fryser jag igen….

Och avskyr vintern.

LÄNGTAR efter  vår.

[Sisa]
0

# 1

Har nog missat en del i andra trådar..Obestämd

Bergspuman
0

Jag uthärdar bara. Och försöker fylla vintern med roliga saker. Bokar ofta in musikevenemang då eller kanske en kryssning eller en rolig helgresa. Sedan fyller ju särbon år i slutet av januari så det firas ju.

Är ingen vintersportare så jag tillbringar inte tid utomhus i snön, gillar inte sådant. Svårt för att dra i mig en massa kalluft, får grym hosta då.

Cristine
0

Hade jag scoter så skulle jag vara ute nu, men tyvärr så är det inte så..inte ens en spark har jag så det enda jag är ute är när jag åker till affären!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Jag går inte utomhus mer än jag absolut måste. Skrikandes

aggeelin
0

Jag håller med Asta, För mycket vinter, för tidigt, för kallt. Vardagen blir krånglig. Bort med snö och kyla, tack!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Jag fullkomligt avskyr snö och kyla.Skrikandes Gör som Maggan, går inte ut i onödan.

/Maria

fotokrafs
0

Vintern har hittills inte drabbat mig negativt, förutom att näsan blir röd och kall ute. Jag är heller ingen vintersportare, men blir sugen när jag ser folket i skidspåren.

Tillbringar mesta tiden inne där det är varmt och skönt.
Tycker hur som helst att vintern är väldigt vacker nu..

barnbarnen
0

Vintern är absolut ingenting för mig.fryser, vill inget hellre än att resa bort till varmare klimat.Jag mår inte bra i kylan.Nu i skrivande stund har vi -18 gr. men här hemma har vi varmt och skönt.

[Pirkkolino]
0

Är jag ensam då som kan anpassa sig i alla situationer i livet.Glad

Även när det är snö och kyla, trots att mina fötterna fryser hela tiden. Skrikandes

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar vintern när den är som idag, helt fantastiskt fin och jag vistas ute så mycket som möjligt.

Jag fryser inte och hittills har jag inte halkat en enda gång trots att jag inte kan parera sånt med mina proteser.

Utan att mena någonting illa, tycker jag att det är konstigt att bo i Sverige och inte tycka om vintern.

Glad

Maria
0

Logiskt sett så borde man ju tycka om vinter när man bor i Sverige för det är ju trots allt en av våra årstider men hur jag än försöker så går det bara inte.

Jag kan inte ens se det vackra. Det är bara svartvitt för mig. Skulle solen dessutom lysa så är det bara bländande.

Jag håller mig helst inomhus så mycket det går.

Jag försöker givetvis att inte gnälla för mycket för det skulle man ju inte orka med. Det är bara att gilla läget och uthärda.Glad

/Maria

[MargaretaA]
0

Anpassa sig måste man göra för man inte har något val. men jag skulle mycket lättare kunna anpassa mig till ett liv på varmare adresser vintertid. Kolla på flyttfåglarna - de har fattat galoppen Flört

[Asta]
0

#12 - åh vad jag håller med. Jag tycker träden blir så himla dystra och svarta mot snön. Vi är väl ett gäng som är lite knäppa.

Bergspuman
0

Jag tycker att vintern är den årstid då man får se flest ljus- och färgskiftningsfenomen.

Jag ska aldrig glömma en tidig förvintermorgon när jag var på väg till Kista med t-banan. Tåget kom just ut ur tunneln, solen hade just gått upp.

Allt var täckt i snö, men den frambrytande solen fick alla träden att gnistra i hela spektrumets färger. Det var så vackert, så vackert att jag rös hela jag.

Minns också när jag fått se norrsken uppe hos farsan, himlen ser mörkgrön ut och vita streck ormar sig på den.

[Pirkkolino]
0

#13 Juste Maggan. Anpassning är en sak, och önsketanke är en annan sak. Mina fötterna håller med din önsketanke. Skrattande

Anders 50
0

Jag trivs med vintern!

Är man uppväxt på landet så tror jag att man har en annan syn på, och vana vid vinter. Man måste helt enkelt vara ute i den.

Och jag har en bra vedpanna så jag har varmt och gott inomhus!

Och sen jag fick en ny kärlvidgande medicin så fryser jag inte om fötter och händer som jag brukade tidigare, så nu blir utevistelserna ännu behagligare.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Här upptäckte vi att duschblandaren i gårdshuset frusit sönder eftersom elementet hade  slutat fungera. Då blir man inte glad

chik
0

jag upplever vinten. Som ljus o ren…Vist kan det vara surt o gå ut om det blåser, men kommer man bara i något så där lä, så är det ju bara vackert.

Nu pratar jag om Landet o skogen.Stan kan ju vara för tråkig slask o skit.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Kurina
0

Jag tycker det är så bedårande vackert, med nyfallen snö på träden, hela landskapet är vitt och gnistrande i solsken. Önskar mig ett par skidor så jag kunde ha någon nöje av vintern men jag fryser så lätt om tårna tyvärr. Vintern inger mig lugn, jag har ingen stress med att vara ute och hinna med det ena och det andra som på sommaren.

Cristine
0

För er som fryser om fötterna..strö  kayennpeppar i sockarna så håller ni dem varma.

Jag tycker vintern är vacker och trevlig om jag kan ta mej fram i snön på något sätt. Hade inte jag detta förbenade ben så skulle jag vara ute mycket.

Kurina
0

Kayennepeppar!!? Måste prova. Ska det ha hudkontakt?

Maria
0

#21 Kan det verkligen vara bra? Det skapar ju en irriterande brännande känsla som är långt ifrån "varma fötter" mer en reaktion i hudenObestämd

/Maria

Kurina
0

Det kan vara risk för det. Vill ju inte ha blåsor på fötterna.

chik
0

KayennepepparFörvånad

Där i mot lite förstora skor..kan göra att man kan hålla värmen o så lite tidningspapper.

Har jag haft när jag har varit ute o ridit..Fungerar på en ""Rökare..

Cristine
0

Många har provat kayennepeppar och ingen har klagat till mej, det går ju att prova hemma.

Jag använder stövlar som är för stora men jag går ju barfota.

Maria
0

#25 HahahaSkrattande Nu läste jag fel igen chic. Tyckte du skrev "funderar på en rökare?????

Jaja, tänkte jag, en rökare i stövlarna blir ju varmt det medTyst

/Maria

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bumbleboo..Haaaaa.hiiii..

Min tanke var att jag är rökare o cirkulationen är väl inte så som den skall.

Det där o läsa lite hur man vill.""Gör jag ju ofta..

aggeelin
0

Detta kanske inte stämmer med det jag skrev förut. Men jag tyckerom vinter, i och för sig. Det är vackert med snöfall, snö på träden vare sig solen skiner eller inte. Det är väl det att den kommer så tidigt och att vi måste handskotta vår väg som gör att jag tycker att det blir för lång vinter och lite krånligt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Så är det..alla är vi olika, och var årstid har sin charm!..även vintern!! Glad

penke
0

Min kropp och sinne är menade för ett varmare klimat..Cool

fast ..Cool kan behövas på vintern oxå,för konturernas skull :- )
 men,när jag lär mig mer o mer,att leva med årstiderna
 uppskattar jag dem mer
 har ju oxå flex på mornarna,så jag hinner skotta i lagom tempo
 nå´t som skjuler bilen,så jag slipper skrapa rutor
 Jag är frusen om fingranra,F.D rökare..men det är ett släktdrag..

Jag gillar oxå att *mysa* innomhus,tända ett ljus..*ler*

även om snöänglarna blir tydligare utomhus
 visstja,har glömt att göra nå´n snölyckta..
 det har varit närmare en ..fallen snöängel.. (halk) *skratt*

penke

zabelle
0

Har man hund så måste man ju ut vare sig man vill eller ej. Jag brukar frysa bara vid tanken på att gå ut, men när jag ser hur lycklig vovven är av att springa och busa i snön känns det rätt bra i alla fall.

Men visst är det lättare att vänja sig vid att hoppa i sandalerna och gå ut, än att klä på sig halva garderoben innan man kan sticka näsan utanför dörren.

Tycker det är vackert med snö och rimfrost och jag hade glömt hur kul det är att åka pulka SkrattandeFörvånad

Zabelle   

spikes
0

Jag fullständig älskar vintern det finns inget vackrare än all snö på träd efter vägar och precis överallt,fryser gör jag bara om jag har fel kläder på mig,jag känner mig riktigt ombonad och på glatt humör när det är mycket snö och riktigt kallt ute.

Det märks också i mitt hundval,för jag har alltid haft hundar som tål sträng kylaFlört,kan ju ha att göra med att jag är född på vintern vad vet jag…..