God Morgon.27/11.
Ja då önskar jag er en mysig fin dag..
Månen var framme i natt o snön lyser upp.Vackert.
ja ha de bra där ute i etern..

Lena.P är jag i verkliga livet.
Godmorgon chic och alla ni andra. Månen var vacker här också inatt.
Vilken bild
Ungefär så man känner sig och ser ut första halvtimmen på morgonen.
/Maria
bubleboo.Hejjjj
Jag trodde jag var den enda som var i datan i dag.
Första Halvtimman!!!nästan hela dagens känner jag mig som trollet eller vad det är för något på bilden…
Godmorgon på er båda..och ni som droppar in efter mej så klart.
nu är jag frisk igen och mitt vanliga jag,uppehåll idag och ser ut att blii fint. Nu ska jag gå ut och hänga upp matburen till fåglarna, så stora de är Asta!
Önskar er en härlig dag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon Chik, Bumbleboo, Cristine och resten av er som ansluter vartefter!
Jag har sovit ut ordentligt och det var roligt att gå upp idag, för det har snöat hela natten och hela landskapet utanför balkongen är inbäddad i det vita, ulliga, fluffiga, ser ut som ett riktigt trollandskap! Och det snöar fortfarande. Med respekt för alla vinterhatare, men jag tycker det här är sååå vackert. Tycker det är mindre roligt att gå ut i det, men att titta på det är mums.
Idag ska jag … göra diverse. Funderar på att sätta en saffransdeg. Funderar på ett litet träningspass. Vad jag SKA göra, är att äta frukost, lösa korsord, dammsuga och bada. Resten är bara bonus haha.
Åka ner på stan skippar jag. Får bli en annan dag!
Annars är jag superglad. Satte ju som mål när jag drog igång min kostsatsning i mitten på augusti, att ha blivit av med 10 kg till jul. Det har jag nått redan nu, och med några hg's marginal. Jippi!
Resten, vilket är 8 kg, ska bort till påsk. Här stressar jag inte. Det går visserligen snabbare än de mål jag sätter upp, men jag vill ha realistiska mål.
Ha en bra dag!
Här är det sol just nu, men det är grått i kanterna. Pratade med någon i telefon igår som sa att "nu är det bara att stå ut, nu är snön här för att stanna till april".
Jag höll på att få panik när han sa det. Om snön kommer nu och stannar till april, hur gör jag då för att stå ut? Jag bara känner hur depressionen lutar där bakom hörnet. Finns det inte några tricks för att stå ut med vintern? Ljusterapi är inte lönt för det är kylan och snön och helt allmänt vintern jag hatar, inte att det blir mörkt.
#5 Försök få till en resa mitt i vintern. Helst till soligare och varmare nejder. Annars får du det hemskt jobbigt.
Jag har själv gjort så några gånger, men det var mest för exmakens skull, han var ungefär som du,
Godmorgon!
Så härligt med sovmorgon ibland..särskilt då snön virvlar och yr, utanför fönstret..stackars alla människor, som måste ut idag! Det är det allra jobbigaste med vintern, tycker jag..alla måsten.
Idag plockar jag fram ljusstaken, med plats för fyra ljus..ett för varje söndag fram till jul..
också säger jag Grattis Asta som har namnsdag idag!
Godmorgon, eller kanske godmiddag! Jag har haft lite sovmorgon och nu försöker jag snygga till här, både städa och plocka fram ljusstakar och stjärnor, som vi började med redan i tisdags eller onsdags. Vi är för en gångs skull sist bland grannarna att ta fram dessa ljuspunkter. Här lyser det redan för fullt i andra fönster.
Jag säger som Asta, det blir lång vintere det här, jag tycker mest att det blir jobbigt för att allt blir så komplicerat i vardagen och att det inte går att cykla, ja det går förstås, men jag tycker att det är obehagligt att cykla när det är halt.
Ha en bra dag alla - nu fortsätter jag med att snygga till i huset.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#5 Jag avskyr också vintern otroligt mycket men tack och lov så får jag inga depressioner utan blir mer allmänt förbannad på att frysa
/Maria
god middag
önskar alla en fin lördag 
# 11
Vacker bild, Peter! 
Hej alla!
Vi har varit till torpet och julpyntat. Det är kallt och blåser ganska så friskt så köldfaktorn blir ganska så stor/ kram
Ps Tack Peter54 för ditt besök på min blogg 
#6 - jo vi har pratat om det, men just i år har vi inte riktigt råd. Sparar pengar för vi vill byta fönster nästa år.
Alla säger alltid som du Peter, det blir ljusare med snö. Men för min del blir det mörkare med snö - i hjärnan. Och jag tycker inte det blir så himla mycket ljusare med snö: OK - om solen skiner, men är det gråväder så känns det lika grått vare sig det är snö eller inte. för mig alltså. Snö betyder kallt, besvärligt, ingenting fungerar som det ska, man ska klä sig som en Michenlingubbe. Jag halkar omkull vilket jag hatar. Jag har redan ramlat omkull två gånger i år.
Är det plusgrader så kan man i alla fall leva någorlunda normalt.
#15 Du skulle väl bo vid Medelhavet då istället 
Om man kör bil i mörker är snön en välsignelse för då ser man vägen och omgivningen utan problem, det gör man inte utan snön.
Rent allmänt känner jag nog att det är rätt meningslöst att vara arg på vädret, det lär ju inte ändra sig för det och då är det onödigt att slösa energi på det.
Det finns alltid sätt att förenkla vardagsbestyren så att det inte spelar så stor roll vad för slags väder som råder. Jag kan inte ens komma ihåg när jag var klädd som en Michelingubbe sist. I det här vädret har jag bara en vanlig jacka och en mössa och min rörlighet är inte begränsad.

#16 - jag håller helt och hållet med dig om att det är meningslöst att vara arg på vädret, men det är svårt att låta bli när det sitter så djupt i en. Jag brukar försöka förklara för mig själv att det är väl inte någon idé att vara sur över vintern, den kommer varje år och jag borde vara van vid den vid det här laget. Men det hjälper inte. Det är något som sitter i mina gener. Mamma är likadan så det kanske är ärftligt - eller i vart fall hårt präglat.
Jag tycker jag är som en Michelingubbe varje gång jag går ut. Jag måste ha tjock jacka och något ha på öronen och halsduk och vantar och extra tjocka stövlar och något extra på benen i förhållande till inomhus. Det tar ju halva dagen att ta sig ut. Jag är förmodligen extra frusen utomhus.
#17 Kanhända du behöver extra värmande vinterkläder? Hur det än är måste man ändå stå ut med vinterns kyla, om man inte har möjlighet att resa bort eller emigrera. Då är det lika bra att se till att slippa frysa mesta möjliga.
Jag kör t ex alltid med yllesulor i mina stövlar. Och kör lager på lager principen. Och dubbla vantar. Hellre är jag påpälsad och fryser inte och ser dum ut, än illa klädd, fryser och ser dum ut! 
Och visst får man lägga några extra minuter på att klä på sig och klä av sig. Men priset är att frysa, och jag vill INTE frysa.
Ibland, har jag till och med svept en fleecefilt omkring livet och benen UNDER kappan på väg till jobbet.
Jag vet att det finns ett moment när jag står och väntar på bussen där man kan börja frysa, eller ännu värre, när jag ska gå från busstationen i Enköping till själva företaget, det tar ca 15 minuter. Då kan jag vara helt genomfrusen när jag kommer fram.
God kväll på er.Peter Fina bilder..
Asta…Din lille stackare.Du är tydligen föd i fel land…Men nu är du ju här. O då får du tänka positivt..Snö-ljus-rent.Kylan kan man klä bort.så som Bergspuman säger.. Har du kollat på sekund hand affärer???kan man köpa billig lite längre kappa-jacka.Går det bara nedanför rompan så brukar man klara kylan..Eller så frys o lid..
ja här i detta hus börjar det bli lite första advent stämning…
O nu väntar jag bara på Dotten o barnbanet så skall vi äta.Lax Potatis gräddfil.Eller den där såsen.Holli:::::::::.
O så smulpaj…Sen Glögg o pepparkaka..Sen så somnar man väl…
Tjing på er där ute i etern..
#18 - kör också lager på lager, bryr mig inte ett dugg om hur jag ser ut. Går till jobbet och det tar 20 - 30 minuter. Behövs kläder helt enkelt annars går det inte. Men jag måste kunna se vettig ut på jobbet också så det gäller just att hålla på att bylta på sig.
#19 - absolut född i fel land. Skulle nog passat i Australien!
Godkväll!
Varit i Malmö ett dygn hos en väninna. Har aldrig sett så mycket snö så här tidigt så långt söderut. Tågen var försenade eller inställda. Men jag kom både dit o hem till slut.
Träffade stina som är Medarbetare på insidan på centralen. Vi hade en mysig pratstund och hon bjöd på fika innan jag åkte hem.
Ha en skön lördagskväll. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Godkväll!
Nyss hemkommen från älskog….jag menar älGskogen! 
Har haft en underbart vacker dag tillsammans med 11 tvåbenta och 3 fyrbenta jaktkamrater. Älgarna är också våra jaktkamrater, men på ett annat vis, och idag har en av dessa lämnat in för gott!
Men varför utsätter man sig för denna form av aktivitet? Att sitta i ett jakttorn i 2 timmar i 11 graders kyla, isande kall nordanvind som säkert dubblar gradantalet?
Sedan samling och vittjande av ryggsäcken, lite ljug och skitprat och sedan iväg till ett nytt område för att frysa häcken av sig…igen! O.s.v….o.s.v. Brrrrr!
Och det märkliga är att man tycker att detta är det roligaste som finns!
Man är väl inte riktigt klok?
(trots stelfrusna fingrar så lyckades jag ta en bild på förmiddagens utsikt)
Ha en bra lördagskväll!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 22 Är det inte Anders så att tycker man något är riktigt roligt så känns ingenting jobbigt inte ens kylan. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#23 Helt rätt! 
#23 Det vete f*n

/Maria
Hej på Er! Vackra vinterbilder i tråden. Jag gillar vita vintrar
Vi som ställde klockan på 08 gick inte upp förrän efter 12 
Har i alla fall hunnit göra lite idag… kollat skannrar, handlat mat, haft snöbollskrig, ätit choklad och även försökt spela lite trummor. Nu blir det lugnt med dator och sen film.
#22 För egen del utsätter jag mig för vädrets makter under älgjakten pga en enda sak - köttet. Utan det skulle jag aldrig jaga älg för jag tycker det är den tråkigaste jakten av alla.

#27 Om det bara vore för köttets skull så skulle jag köpa det i affären, tänk så billig det skulle bli, när man slapp alla kostnader som jakten för med sig. 
#28 Ja så är det förstås, men kostnaderna kommer inte samtidigt med köttet, så det känns liksom inte som man behöver betala för det.
Dessutom är det ju en generell kostnad jag betalar för all jakt, dvs även utan älgköttet så betalar jag lika mycket ändå för jakträtten på marken.

Kött o Kött…..
God dagens-Kväll.
Skriker Hej..
Vårt ljus har börjat o blinka..
Så jag blir nog inte länge här..
Tjing..På er.