Detta veckoslut ska jag...
*
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Åker iväg ikväll och kommer hem i morgon.
I morgonkväll ska jag till kyrkan på Luciakröning. Mitt äldsta barnbarn är med.
På Söndag är det skyltsöndag på byn och lucia med tärnor visar upp sig och sjunger när de åker häst och vagn genom byn.
Tar nog en glöggmugg eller två mellan varven 
Vila!
Kanske åka och shoppa lite kläder imorgon.
Nu har jag och särbon bestämt att han ska komma lördag kväll efter sina tenniskurser, hoppas nu vädret håller sig i schack!
Min plan för söndag är att baka pepparkakor, kasta deg på varandra och kanske ta en tur ner på stan och kolla in skyltsöndagen. Annars bara mys.

Jag ska byta gardiner ikväll och göra så mycket adventsfint som jag hinner. Imorgon blir det kanske en runda till stan och sen ska jag och ungarna baka lussekatter, kanske gästa en tjejkompis på kvällen. På söndag blir det förmodligen lite julskyltning och fika hos mamsen
.
Glögg kommer det att drickas och pepparkakor ätas
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Bli frisk hoppas jag. Sticka färdigt min halsvärmare. Se om jag kan hitta några julgardiner till mamma. Fixa adventsstjärna till mamma. Vi får se om vi orkar fixa något här hemma. Helgerna går alldeles för fort. Längtar efter att vara ledig vid jul.
Jobba ikväll..
Imorgon..kolla så ljusstakarna lyser..och på söndag..ställa fram ljusstakarna..
Vi ses i helgen!! 

Åka hem på helgpermission och få njuta av min familj och godare mat än sjukhusmaten…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Fira mitt yngsta barn som fyller tio år på söndag 
#6 Sjukhusmat stackars dej!
Vad har hänt..det har jag missat Evrekaw

#8 Jag har ramlat ner i min juldepression (som vanligt) och ligger inne för ECT-behandling. Har legat inne en vecka och lär nog få stå ut en till innan jag är klar.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#9 Det låter tufft!
Härligt att du får komma hem i helgen och vara med familjen.
Hoppas att det vänder snart!
#9 Fy vilken otur!
En stor styrkekram till dej.
#9Tråkigt att vara på sjukhuset men kanske nödvändigt!
Jag måste städa och göra fint, nu ska jag åka och handla, ikväll blir det chilli concarne, mums!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Fördriva den ensamma tiden med TV, god mat och sitta vid datorn. Och peta in pinnar i brasan - det är en heltidssyssla har jag märkt. Men jag vägrar värma huset med el när vi nu kan elda med ved.
Imorgon ska vi ut i snön och kylan på älgjakt, vi har 4 kalvar kvar på tilldelningen. Tänk vad vi ska frysa!!! 
På söndag blir det säkerligen rådjursjakt om inte jaktkompisarnas fruar/sambos ställer till besvär! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Sonen ska få sin årliga blåa hyacint och en adventskalender med chokladbitar i. Barnsligt då han har hunnit att bli 26 men det är liksom tradition. När han var sambo fick även hon en kalender + en hyacint
/Maria
Ja här går det i det lugna tempot.
Alltså jag gör så lite som möjligt…
Lena.P är jag i verkliga livet.
#16 Helt i min stil
/Maria

Försöka fixa klart boende där jag har mitt nya jobb i Lofsdalen.. svårare än det låter att hitta ett bra boende där man inte blir uppskörtad i hyran..
#9 Tråkigt att höra…hoppas verkligen att det vänder snabbt! 
Jag o Guben åker till stan imorgon, möte med Tomtefar angående önskelistorna (gå på stan o kolla julklappar alltså) o bara slappa. Sedan åker vi till min äldsta systerdotter där vi ska sova över. Som tack bjuder jag på mat.
Det blir getostfylld chili, heta o söta valnötter samt vårrullar fyllda med päron o ädelost som småsnacks medan vi rör ihop "varmrätten". Den blir en sallad med mathavre, mango, räkor, granatäpple, bläckfiskringar, avocado…o lite annat smått o gott, en asiatisk-inspirerad limevinegrett till.
Efteråt kaffe med godis till; mandelmassetryfflar med limesmak, Oreo Pops o ev kvarblivna valnötter. (Hade tänkt göra polkagris-fudge men glömde att köpa polkagrisar…vilken miss!)
Ja, en salig röra men det är smaktest av nya recept inför en planerad bjudning. Släkten är lämplig att testa på…de är unga, friska o starka! ;)
Hennes lillasyster kommer hit till oss o passar töserna. Vi åker ganska tidigt så jag önskar alla goa människor härinne en trevlig helg! 
Imorgon tänkte vi ta med picknick-korgen och mysa någonstans… Vi har dock inte bestämt vart.. Kakslottet, skogen, pulkabacken eller bara ut på balkongen?
evrekawe.
MaMa.Vilken mat..Gott låter det..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Här är det tvätt och städ som gäller och två bråkande barn så klart!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Se till att göra så lite som möjligt.
Jag får mata fåglarna uppe i skogen. Annars skulle jag så att säga mata katterna om vi skaffade ett fågelbord i trädgården
Fåglar är annars så roligt att sitta och studera.
/Maria
#25 Vi har både egen utekatt och andras katter härikring och visst, någon enstaka gång åker det med någon sparv, men det är yttert sällsynt att någon katt klarar av att ta någon småfågel.
#26 Fast vår lilla trädgård på 100 kvadrat är ju helt inhägnad. Så det skulle kännas som jag lurade fåglarna i en fälla när det sitter två rovlystna och bara väntar.
/Maria
Varit hos en väninna från igår tills idag. Blir tv-n i kväll. I morgon ska jag på möte med rallylydnadsgruppen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Ewre…..Jag hoppas att du snart ska få åka hem igen….Krya på dig!! Vet att det inte är roligt på sjukhus men ibland kan det vara det enda som hjälper!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!