Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1926 ggr
Bergspuman
0

God Morgon 23 november

Håhåjaja vad svårt det var att komma ur sängen idag!

Ont har jag också, ont i ryggen för en gångs skull vilket var evigheter sedan. Och lite sur på särbon, hans ovana vid underhåll av relationer retar mig ibland.

Hoppas det ryggonda lättar frampå dagen och särskilt efter träningen ikväll.

Här är det några cm nysnö. Har ingen termometer men bedömer att det är minusgrader eftersom snön på balkongen inte smälter mot golvet.

Ni ska ha en bra dag!

[Spanaren]
0

Hej Puman och alla andra Tungan ute

Ta dagen som den är och lev i nuet /kram

[Asta]
0

god morgon.  Här är det kring nollan och blåser som tusan. Sägs att det ska bli snöoväder. Syns inte än dock.

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Vill önska er alla

en fin tisdag!

zabelle
0

Godmorgon

Mörkt, regn och rejäl blåst har vi idag så jag får jobba mig varm.

Ska beställa tid för återbesök till veterinären med min ena katt som tappar päls på sina ben. Trots att vi slutade med medicinen växer det ut päls igen nu. Tror det är Cristines healing som hjälpt! Kyss

Zabelle   

chik
0

Bergspuman Inte sur på särbon-han är han. O nt i ryggen inte bra..Sena romppan hänger uppe i. Säger jag som aldrig har ont i den…

God Dagens på er.Fina bilder o snön dalar här o livet är bara sååå

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

God morgon

Ha en riktigt fin NovemberTisdag!Glad

Mammzing
0

Här blåser det också!
Men vad det verkar så ska inte snöovädret komma hit. 
Man kan ju alltid hoppas.

Ska gå ut och köra lite ved. Det blir så kallt inne annars.
Sen ska jag städa julkistan. Har en gammal kista full med julgrejjer. Varje år likadant! Man hittar aldrig det man vill ha!
Säger varje år att jag ska städa den också. Men nu SKA jag!

På eftermiddan har jag arbetsförmedlingen.

Ha det gott alla där ute!

[peter54]
0

God Morgon Glad

Nu har jag fått iväg barnen till skolan och fyllt på alla fågelmatare, det var snortomt.

Ugglekatten
0

GodmorgonGlad

Friska vindar idag. Katterna vill inte vara ute, de kom snabbt in igen. Nog är det skönare ligga vid brasan och mysa. Upptäckte när jag städade under gäststugen, att jag hade en spark, så den ska jag försöka montera ihop idag. Skruvarna verkar ha rostat fast.

Elpida
0

God morgon!

Först snö igår, sedan regn inatt och imorse. Nu verkar det bli snöblandat regn… får se var det slutar. Blött är det iaf så in i norden!Rynkar på näsan.

Ikväll ska minstan vara Madicken på Astrid Lindgren konsert och mamma ska givetvis dit och lyssna och plåta! En Jansons ska göras till morgondagens pyssel och eftersom jag inte sovit inatt pga lilla vovven så blir det nog en tidig sänggång….hoppas jag. Maken är i Tyskland så vi får se vad han kommer hem med för gott!Glad.

Ha en fin tisdag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Anders 50
0

God förmiddag!

Här är det snöoväder! Det började redan i går kväll. Jag håller på med min "hobby" nu på nätterna när månen är full, och när jag gick in vid halv 2 så var det full snöstorm.

Men som väl är så är snön ganska blöt så det har inte blivit så tjockt snötäcke ännu. Men det är kaos på vägarna, hör jag på lokalradion.

Så idag blir det nog inte så många utflykter!

Ha det bra i stugvärmen, för det ska jag ha! Flört

Rykande färsk bild!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

#11 Längre söderut, ser det ut så här just nu.

Zabelle   

[peter54]
0

#11 Blev det nån mickel då? Glad

Anders 50
0

#12   OJ!   Förvånad

#13  Nej, men såg en som jag inte vågade chansa på i snöyran (dålig sikt) Sen tror jag att både jag och rävarna mådde bäst "inomhus" resten av natten. Glad

[Sisa]
0

# 14

Är detta Din hobby ?

chik
0

Anders!!!!Vad ser jag!!Inte skjuta på Micke….

skulle bara in o berätta.""Inget värde i det" Men nu har jag kommit ur morronrocken. Hur lat får man bil???Så lat man känner för.

Snön fortsätter o dala här, o jag njuter av att vara på insidan…

Hundarna är som två fjollor,fick lura ut dom.o nu skall jag ta på dom regnkläder (Det gillar dom) men inte jag.För då ser dom verkligen ut som fjollor.O dom är ju av raser som skola vara livsfarliga.-Fast det har tydligen inge upplys dom två om…

[peter54]
0

Skjuter man inga rävar så blir det inga harar eller skogshöns kvar och mycket färre rådjur, särskilt under vintrar med djup snö eller hård skare, för då tar räven även vuxna rådjur.

Det finns för mycket räv och grävling och vill man ha mångfald, dvs alla arter närvarande samtidigt, måste man gallra ut.

Mammzing
0

Det gäller att tänka till om man vill behålla balansen i naturen. både på djursidan och inom skogsbruket. Undrar hur många som tänker på sånt.

Anders 50
0

#18 Många tänker nog på balansen men inte alla ännu. Bolaget som jag jobbade åt tills i somras var ett föredöme på detta området, ibland tyckte man nästan att det gick till överdrift.

För övrigt det enda skogsbolaget som inte vill utrota älgen, på grund av det som den ställer till med på skogen.

Och när det gäller räven så är det extra viktigt nu, att försöka ta bort så många man kan (ingen risk att man utrotar räven) nu när rävskabben har kommit tillbaks.

Då hjälper man de som redan är drabbade och hindrar samtidigt smittan lite.

chik
0

RävskabbFörvånad ja det är ju helt okej…Men jag vet att det skjuter fina rävar o skiter i skabben-

Ja bryr er inte om mig…Klart att det skall skjutas..

[Sisa]
0

Här får man veta mycket..då spelar det ingen roll, om man vill att rävarna inte ska skjutas..dom skjuts ändå..Gråter

Läste i tidningen här, att någon skjutit en räv och sen hängt upp den på ett vägmärke..det finns så många elaka människor, och jag gillar inte då det går ut över djuren..som också har rätt till ett liv..

Bry er inte om mej heller..jag tror inte ni är elaka, men jag gillar inte då du skjuter rävar, Anders! Gråter

Bergspuman
0

Ibland måste det skjutas. Jag är inte så blödig på det området.

Men okynnesdödande av djur är aldrig OK.

chik
0

Nu till annat..raskt över till..

""vad har vår lilla gröna vän tagit vägen? Var ju fint när han var o tittade till oss.

[peter54]
0

Man har ett val, skjut inga rävar och få mycket mer sork,se aldrig hare eller tjäder och få mycket färre rådjur efter tuffa vintrar.

Jag skjuter inte rävar och grävlingar för att jag ogillar dem. Man behöver hålla populationsökningen i schack helt enkelt om man ska ha något annat fältvilt kvar.

Vän av ordning kanske säger då att det där fixar naturen själv. Javisst gör den det, men över mycket längre tidsperspektiv.Om man generaliserar grovt blir det som så då:

Under ett eller flera decennier ökar räven i antal och fältviltet försvinner för att inte dyka upp igen förrän rävarna minskat pga att det inte finns några bytesdjur kvar.

Då kommer istället ett eller flera decennier med hejdlöst växande stammar av de djur som räven jagar eftersom det inte finns några rävar kvar. Så fortsätter det att växla så fram och tillbaka.

Vi vill ju att det vi kallar mångfald ska gälla hela tiden, dvs att samtliga djur i faunan ska ha livskraftiga stammar året om, decennium efter decennium. För att få naturen att se ut så måste man förvalta den.

[Sisa]
0

Jag hakar på Chik..över till.. vilka fina handledsvärmare Asta stickat..tror hennes benvärmare blir lika fina..Glad

( Förlåt Anders och Peter..jag bara är sån..en som månar om alla djur, trots att jag förstår det ni säger..Gråter )

Cristine
0

God kväll!

Suck, jag vet inte om det är min dator men det jag lägger in är borta när jag tittar..så också min morgon hälsning.

Jag ser att det är full fart här och det talas om jakt och rävar. Jag tycker inte hellom jakt men jag förstår att det behövs

#4 Skulle vara roligt att få veta vad veterinären säger.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

God kväll i burken…

Anders 50
0

#27 Godkväll Halland!!  Flört Har du samma oväder där som det är här?

Toyan
0

God kväll på er!

Här är det  isande stormvindar och 4 minus, skönt att slippa sticka ut näsan mer idag.

Ha en fin kväll allihopa oavsett väder!Kyss

AnnL
0

Godkväll!

Här har det blåst och regnat nästan hela dagen och ca +2° men ingen snö.

Har förberett lite inför första advent. Tvättat o strukit dukar och gardiner.

Så det får bli kvällen vid datorn. Sätter jag mig här på morgonen går det lätt någon timme och inget blir gjort.

Blir en tidig kväll. Åker på bussresa till Tyskland tidigt i morgon.

Ha en fortsatt skön kväll. Kyss

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.