Idag ska jag...
….
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
… baka lussebullar tror jag!
Göra ett nytt strömmingrecept.
/Maria
#2 Det är som vanligt då. Du lagar mat och jag bakar, ha ha ha 
#2 Ja, just det
/Maria
…gratta min särbo som fyller år.
Gå på Loppmarknad,kanske en sväng ut på stan och shoppa.
vara med barnbarnen och leka i snön…
Sy.
Tanken var att sy *och* koka rillette, baka ngt o göra en extra smarrig kycklingmiddag. Tyvärr fick Guben matpanik igår o lagade till…kyckling…så nu står jag här o har ingen aning om vad vi ska äta ikväll. Rilletten får vänta till imorgon då Guben åker upp till samhället för att bada med töserna. Han glömde nämligen att köpa sidfläsk igår…fast det stod på lappen han fick med sig…hmmm…
Jobba, städa lite, ut på stan en sväng.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#7 Är gubben din gottlänning?
Nixpix…västerbottning… Blir *sååå*…lite irriterad.
Jag tänkte på riletten.
Nu får jag tänka om och tänka ost i stället.
Jahaja…nä, han är ingen matlagare. Han behöver klara direktiv o instruktioner. Han är inte dålig på det men är totalt ointresserad o har därmed noll koll på kryddning o det där "extra". Det gör att jag tappar matlusten till middagen lite under de dagar som jag jobbar.
ta en längre promenad (kanske springa) och sen blir det nog bara mys hemma. Inget är riktigt bestämt.
…göra dillkött, har inte ätit det sedan jag kom hem till Sverige
Såga sönder skåpet ovanför spisen för att passa in den nya köksfläkten 
Har heller inget bestämt..en promenad kanske..kolla adventsljusstakar, så dom lyser nästa helg! 
Resten av dagen ska jag försöka lista ut vad rillette är för något, om jag inte får hjälp, vill säga….! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Har varit på rallylydnads tävling med Silver. Resten av kvällen blir framför tv, datan o tända ljus så jag får upp värmen efter 6 timmar utomhus.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
# 17
Berätta..då du listat färdigt..
bara ta det lugnt. gubben jobbar och jag är ensam hemma. Det är otroligt skönt att bara slappa 
I dag skall jag göra Ingen ting, Ingen ting…
Lena.P är jag i verkliga livet.
#21 Näring: fett och protein! Mat för en skogshuggare alltså! 
Får nog kolla på affären om det finns! Verkar spännande!
Här ska vi käka potatisgratäng och lammkotletter. Maken håller på att fixa potatisgratängen nu så kommer jag in på sluttampen och steker kotletterna. Jag brukar komma in på slutet och fixa till någon sås eller köttet, fisken eller motsvarande.
…försöka att inte reta upp mig på Guben…försöka att inte reta upp mig på Guben…
Inte nog med att han "glömde" köpa sidfläsk till Rilletten…som faktiskt stod på lappen…han köpte rött vin av det märke jag skrivit på lappen *trots att* jag även skrivit att det skulle vara rosé. En svindyr flaska pinot noir som svider i magen o definitivt inte var OK till fisken…fel oliver också.
Sa jag att han inte köpte kakorna jag skulle ha för att testa ett recept…jo, de stod också på lappen, han iddes bara inte söka rätt på dem!
Nästa gång får han inte handla ensam! 
#25 Inte ett rätt alltså! 
Vissa gånger är det skönt att vara singel??
Man har bara sig själv att skylla på, och ingen skäller på en…
#26 - skäller du aldrig på dig själv? Det gör jag. Vid de tillfällena brukar jag kalla mig själv vid efternamn.
(sånt ska man kanske inte berätta??)
#26 Jepp! Han ligger lite pyrt till…han fick just veta att hans öl numer inte är hans längre…den är *min*! Dessutom ska han få massera mina fötter ikväll igen…
Inte hela världen, ingen dör ju sas men vi unnar oss sällan sådana extravaganser pga ekonomin o jag hade verkligen sett fram emot en helg med supergod mat o vin…planerat i flera dagar (ett av mina största intressen)…o så blev det som det blev! 
#27 Oja, blir aldrig så arg på ngn som mig själv…tur att jag nästan aldrig gör fel!

#27 Visst händer det, men det är så sällan så, och då är man ju beredd!
#17 Är inte det någon slags gotländsk flundrarätt?