Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 770 ggr
Bergspuman
0

God Morgon 9 november

Idag hukar man sig inför det snöoväder som SMHI hotar med. Än så länge inte ett snökorn i Uppsala men det kan fort ändras!

Vi kan ha lite väderleksrapporter här i tråden… alltid lika intressant att höra hur det skiftar!

Ingen träning idag, min PT var upptagen. Jag funderar på ett hemmapass istället.

Ha en bra dag!

[Asta]
0

Ja - otäckt snöoväder. Det ska inte vara som värst häromkring, men tillräckligt illa. Vi ska hämta beställt lammkött idag och bilen har bara sommardäck!!! Kanske får bli bussen.

Helst stannade jag hemma och drog något gammalt över mig.

zabelle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon

En ny dag är "framdukad" till oss. Vi gör det bästa vi kan av den.

Zabelle   

aggeelin
0

Godmorgon, här är det blåst och iskallt ute, ganska kallt inne också men här blåser det inte Flört. Sitter hemma med jobb under förmiddagen, det är mycket nu.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Toyan
0

God morgon allihopa!

Brådis till jobbet nu,önskar er den bästa av dagarKyss

evrekaw
0

God morgon!

Jag längtar tills snön kommer och lyser upp lite i mörkret.. Har min årliga ständigt återkommande höstdepression. Har fått medicin som funkar halvhyfsat, så jag mår lite bättre nu.

Har saknat er men inte orkat skriva.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Spanaren]
0

Hej alla!

Kring minus 15 grader idag också *ler*.

Var till Haparanda och IKEA igår med min goa väninna. Någon saknade mig igår och kollade på min blogg och fick sitt svar var jag var/ kram

Anders 50
0

Godmorgon!

Här började det snöat lite lätt sedan i går kväll och nu är det vitt på marken, men det är lätta flingor som kommer ner så det fyller inte på så fort, och det blåser inte så hårt.

Tror det blir en innedag idag…men ikväll ska jag iväg på ett sammanträde. Tur man skiftade hjulen igår!

Ha det så bra det går i snön!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Här var det blötsnö. Kom dyngsur till jobbet

MaMaMade
0

God fm!

En strålande dag med -15 grader, inatt var det -18. Lätt kylslaget inomhus då det inte finns ngn snö som isolerar, hoppas att den kommer snart!

Har dragit mig för dagens arbete men nu ska jag gå o sätta den, pastadegen alltså, ni får allt hålla tummarna nu! Önskar er en fin dag!Kyss

Mammzing
0

Ingen snö i sikte. Men det blåser rätt rejält!
Kört lite ved på morronen. Får ta det lugnt, orkar inte så mycket.
Ska iväg till kärbon så småning om. Kommer hem i morrn kväll.

Ha en bra dag alla!

chik
0

God dagens i burken.Nu håller någon på o häller florsocker över hela vårt land verkar det som.-Vackert.

Jobb o myspys här.

Everkaw.Livet är lite upp o ner..

jag njuter av snö-rent o ljust..

Så kör med ägg under foten o njut av florsockret..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

god morgon

Även sörmland omfattas av den klass2 varning som utfärdats men än har jag inte sett någon snö. Fast jag hör hur vinden börjar ta fart, så det är nog snart över oss. Ska skynda iväg ut och handla innan så jag slipper ta ut bilen i värsta ovädret.

[Sisa]
0

Godmiddag!

Sovit länge har jag..ska jobba natt igen. Hoppas vädret lugnar sej tills ikväll..just nu blåser det nästan storm utanför fönstret..

Säger som Puman..intressant om vi uppdaterar varandra, om vädret idag.

Håll i hatten och..ha en bra dag!

[peter54]
0

God mitt-på-dagen Glad

Här blåser det så att man inte kan stå upprätt, men det är inte speciellt kallt, plus 2 och det har inte snöat något ännu.

Jag har farit runt som ett skållat troll på morgonen och förmiddagen för att fixa än det ena än det andra och kom in just för en halvtimme sedan.

Barnen väntar på skolbussen kl 07.45

Bergspuman
0

Just nu, har snön nått Enköping - den ligger nästan vågrätt i den hårda vinden, det vräker ner. Bävar inför när jag ska hem senare… väg 55 mellan Enköping och Uppsala är väldigt olycksdrabbad.

zabelle
0

Här nere i Malmö är det nästan vindstilla för ovanlighetens skull och ca 5 + grader.

Ni som har oväder -  ta det försiktigt på vägarna!

Zabelle   

Anders 50
0

Här snöar det inte nu, +1 och ingen vidare vind. Ca. 2-3 cm snödjup, men det verkar som om den börjar smälta bort, blir nog regn snart.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Just i detta nu börjar det yra snö här, det blåser hårt och snörena med talgbollarna hänger i 45° lutning.

Cristine
0

Jag börjar undra om jag verkligen bor i norrland när jag tittar ut genom fönstret..grönt och lite gult gräs är vad jag ser och 1½ grad visar termometern

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

#19 Ni i Norrland skulle få snö lite senare, imorgon tyckte jag de sa…

[Sisa]
0

Undrar hur det går för oss i södra Norrland då ?

Blåser ännu häftigt..Cool

Cristine
0

Aha..då klarar vi oss inte undan!"

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Nu har det kommit en dryg decimeter här hos oss. Glad

[Asta]
0

Nu har det börjat snöa hos oss också, vi hann dock hämta vårt lammkött innan det började snöa ordentligt.

[Sisa]
0

Snöblandat här..blåser ännu! Bäst att åka tidigt till jobbet..

Ha en fortsatt bra kväll!! Glad

Bergspuman
0

Just kommit hem nu. Bussresan tog 1 timme 10 minuter istället för vanliga 50 minuter. Min genväg tvärs förbi garagen vid bostadsområdet hemma var spärrad då ett träd med 1 dm tjock stam blåst ner precis där! Det har fallit ca 15 cm snö. Jag är helt genomfrusen!

[peter54]
0

Snöflingorna är större nu, så det bygger på snabbt. Plogen har varit förbi 2 gånger redan. Det blir att skotta sig ut imorgon.

AnnL
0

Här är det ingen snö. Nästan vindstilla och +3°

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

chik
0

Här är det bara lite puder snö.

peter. Vad fina barna är..

God Kväll AnnL o ni alla…

[peter54]
0

#29 Tack Glad

Nu har vi 20 cm snö, min fru är sjuk och blir hemma från jobbet imorgon. Frågan är om barnen kommer till skolan, det hänger på om skolbussen tar sig fram. I värsta fall får jag åka fyrhjulsdriven traktor ner till landsvägen och möta upp sjukresetaxin där om den inte tar sig in här.

aggeelin
0

Vi har drygt 20 cmhär också, det driver fortfarande på och det lägger sig över fönstren så det ser ut som jättemycket snö. Vi som har ett nybyggt fuskbygge… här snöar det in i förrådet, det ligger en driva innanför dörren där

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

fotokrafs
0

Har varit en helt okej dag idag, rätt mys.
Hos mig är det snöslask, jobbigt att gå och cykla i.

Ha en skön natt! Nu sova…

Bergspuman
0

20 cm snö på balkongen. Kommer nog att smälta bort senare i veckan, arrrgghh.

Bävar inför att ge mig ut i trafiken idag, bussarna har problem…

chik
0

Ja!!Tänk att vinten kommer lika fort varje vinter…-Är vi lite tokiga som glömmer hur det skall vara här i Norden denna tid på året.